بهداشت دهان و دندان

بیماری سلیاک چیست؟

بیماری سلیاک که به آن آنتروپاتی حساس به گلوتن نیز گفته می گردد، نوعی واکنش ایمنی به ماده گلوتن است که این پروتئین در گندم، جو و چاودار وجود دارد.

23 آذر 1399

بکش، ولی خوشگلم کن! عکس های تاریخی که اقدامات عجیب خانم ها را برای زیباتر شدن، نشان می دهند

گاهی تصور می کنیم که تنها در یکی دو دهه اخیر با همه گیری اقدامات رادیکال و تهاجمی برای زیبایی روبرو شده ایم. در صورتی که این طور نیست و انسان ها و به خصوص زن ها از هر ترفند و یا پیشرفت فناوری و پزشکی، در طول قرن ها برای زیباتر شدن، استفاده می نموده اند.

6 آذر 1399

آزمون های آزمایشی داوطلبان دانشنامه تخصصی دندانپزشکی 30 و 31 مرداد برگزار می شود

دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی به منظور آشنایی داوطلبان آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی با آزمون به شیوه کامپیوتری، 30 و 31 مردادماه 99 آزمون آزمایشی برگزار می شود.

11 مهر 1399

عادت ها و کار های مضر برای بدن

7 چیز است که احساس می کنید خوب هستند، اما برای شما بد هستند.

2 تیر 1399

نشانه های ابتلا به دیابت را بشناسید

دیابت در عین قابل کنترل بودن می تواند سبب کاهش طول عمر بیمار گردد. افزون بر این، نابینایی، حمله قلبی و حتی قطع پا خطراتی است که مبتلایان به دیابت را تهدید می نماید. آشنایی با علائم اولیه این بیماری به تشخیص زودهنگام و کنترل آن یاری می نماید.

7 فروردین 1399

مستندی درباره بحران های رفتاری انسان ها در فجر 38، با برنامه ریزی مسئولان جشنواره مستند ها دیده نمی شوند

سجاد ایمانی مستندساز، نسبت به ساعت اکران فیلم های مستند و کوتاه در جشنواره فجر گله کرد.

21 اسفند 1398

شرایط ویزای تحصیلی سوئد

امروزه مهاجرت به منطقه اسکاندیناوی به صورت عام و تحصیل به صورت خاص مورد استقبال افراد زیادی نیز قرار گرفته است. مهاجرت به کشور سوئد همیشه ارزش های زیادی را برای افراد متقاضی به ارمغان می آورد. رفاه اجتماعی بالا، ثبات اقتصاد و برخورداری از سیستم های باکیفیت...

12 دی 1398

چطور شیر به نوشابه لاکی دو تبدیل می گردد؟

آمارها می گویند ایرانی ها چهار برابر سرانه مصرف نوشابه در دنیا، این نوشیدنی های گاز دار را مصرف می نمایند. بعضی از پژوهش ها سرانه مصرف نوشابه در ایران را 26 لیتر در سال عنوان می نمایند و گروهی از کارشناسان، میزان نوشابه مصرفی در میان ایرانی ها را بیشتر...

7 آبان 1398