طرز تهیه املت با پنیر پیتزا

به گزارش وبلاگ انجمن ها، املت یکی از غذاهای خوشمزه است که در فرهنگ غذایی ما ایرانی ها جای خودش را به خوبی باز نموده است. در جامعه ما، خوردن فست فودها و غذاهای ناسالم باب شده است. املت جزو غذاهای سالمی است که می توان آن را جایگزین فست فودها کرد. باید این را بدانیم که املت یک غذای کامل است و مواد اولیه آن، موادی هستند که برای رشد و تقویت بدن مناسب هستند.

طرز تهیه املت با پنیر پیتزا

املت مربوط به یک کشور خاص نیست. بیشتر کشورها دستور پخت مخصوص خود را برای تهیه املت دارند. از جمله معروف ترین املت ها می توان به املت ترکی، املت فرانسوی، املت قارچ و… اشاره نمود. همانطور که گفتیم، هر یک از این املت ها، دستور پخت و مواد اولیه خاص خود را احتیاجمند است.

یکی دیگر از املت های معروف که می توان به آن اشاره نمود، املت با پنیر پیتزا است. املت با پنیر پیتزا بسیار خوشمزه بوده و به دلیل استفاده کردن از پنیر پیتزا، سرشار از کلسیم و مواد معدنی نیز خواهد بود. باید دقت کنید که این غذا، یک غذای کامل و مقوی است و می توانید آن را در هر سه وعده غذایی خود میل کنید.

از طرفی دیگر، این غذا به دلیل دارا بودن انواع پروتئین ها و ویتامین ها، برای بچه ها در حال رشد بسیار مناسب بوده و به دلیل دارا بودن پنیر پیتزا، طعم بسیار خوبی دارد. این اُملت می تواند یک میان وعده کامل برای بچه ها و خود شما نیز باشد. پس امیدواریم با درست کردن این غذا و میل کردن آن به همراه خانواده تان، لحظات شادی را داشته باشید. در ادامه، مواد مورد احتیاج برای تهیه این غذا و همچنین طرز تهیه آن به صورت کامل گفته خواهد شد.

مواد مورد احتیاج برای تهیه املت با پنیر پیتزا

مواد لازم
تخم مرغ3 عدد
سیر5 حبه(میزان سیر می تواند با توجه به عادت غذایی شما کم یا زیاد گردد)
پیازیک عدد متوسط
فلفل دلمه اییک عدد متوسط
سرکهیک قاشق غذا خوری
آبیک قاشق غذاخوری
فلفل و روغنبه میزان لازم
بیکینگ پودریک چهارم قاشق چای خوری
گشنیز خرد شدهبه میزان دلخواه
پنیر پیتزابه میزان کمی

طرز تهیه املت با پنیر پیتزا

ابتدا قبل از هرکاری تخم مرغ ها را در ظرف جدا شکسته، سپس آنها را حسابی با هم مخلوط کنید تا سفیده و زرده تخم مرغ باهم یک دست گردد. دقت کنید که این کار را نباید بیش از حد انجام دهید. همین که سفیده و زرده ها با هم مخلوط شدند کافیست.

فلفل دلمه ای را حسابی ریز خرد کنید و همین کار را با پیازها و سیرها نیز انجام دهید و آنها را نیز خرد کنید.

سیر، پیاز، فلفل دلمه، پنیر پیتزا، نمک و فلفل را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و همه مخلوط را به هم بزنید. برای این کار از میکسر نیز می توان استفاده کرد. در آخر بیکینگ پودر، آب و سرکه را نیز به مخلوط خود اضافه کنید و باز هم کمی به هم بزنید تا جایی که رنگ مخلوط شما یکدست گردد.

روغن را از قبل در تابه بریزید و اجازه دهید که حسابی گرم گردد. حالا مخلوط خود را به تابه اضافه کنید و منتظر بمانید تا بپزد.

در آخر املت تان را با گشنیز خرد شده و پنیر پیتزا تزیین کنید و از خوردن این غذای خوشمزه لذت ببرید.

منبع: مجله انگیزه

به "طرز تهیه املت با پنیر پیتزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه املت با پنیر پیتزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید