سان: شمار واقعی مبتلایان به کرونا در دنیا احتمالا 10 میلیون نفر است

به گزارش وبلاگ انجمن ها، یکی از رؤسای ارشد کادر پزشکی استرالیا به تازگی مدعی شده است که علیرغم آنکه تست کرونای بیش از یک میلیون نفر در دنیا مثبت اعلام شده است ، احتمالا رقم واقعی 10 برابر آمار اعلام شده است.

سان: شمار واقعی مبتلایان به کرونا در دنیا احتمالا 10 میلیون نفر است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ انجمن ها، برندان مورفی یکی از رؤسای ارشد کادر پزشکی استرالیا روز گذشته (آدینه) توضیح داد علیرغم آنکه تست کرونای بیش از یک میلیون نفر از مردم سراسر دنیا مثبت اعلام شده است، آمار واقعی مبتلایان به این ویروس در دنیا احتمالاً 10 برابر این رقم است و حدود 10 میلیون نفر در دنیا به این ویروس مبتلا شده اند.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی سان، طبق جدیدترین آ مار و ارقام، نتیجه آزمایش کرونای یک میلیون و 118 هزار و 59 نفر از مردم سراسر دنیا مثبت اعلام شده است اما بسیاری از کارشناسان و مسئولان پزشکی از جمله مورفی معتقدند که آمار واقعی بسیار بالاتر از ارقام اعلام شده است.

طبق این گزارش، بسیاری از کشورهای دنیا از فقدان آزمایش های لازم مربوط به کرونا رنج می برند و بعضی کشورها نیز آمار درستی از تعداد مبتلایان و قربانیان این ویروس ارائه نداده اند.از طرف دیگر، بنا به گفته کارشناسان پزشکی، بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا، هیچ گونه علائم ویروس کووید-19 را نشان نداده اند.

آمار و ارقام منتشر شده از شیوع کرونا در دنیا همچنین نشان می دهد که تا روز گذشته (آدینه)، 59 هزار و 206 نفر در سراسر دنیا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

مورفی در این خصوص می گوید: در سراسر دنیا، افراد آلوده (به کرونا) از مرز یک میلیون نفر عبور نموده اند اما ما معتقدیم که رقم واقعی، پنج تا 10 برابر بیش از این رقم اعلام شده است.

آمار و ارقام قربانیان کرونا در بریتانیا روز گذشته با مرگ 684 مورد جدید به سه هزار و 645 نفر افزایش یافت و از تعداد قربانیان کرونا در چین و ایران نیز بیشتر شد.

ایالات متحده آمریکا هفته گذشته بار دیگر اتهام زنی علیه کشور چین در مورد آمار دقیق مبتلایان و قربانیان کرونا را تکرار کرد و گفت که کارشناسان پزشکی آمریکا برای تحلیل های درست تر خود به آمار دقیق ایتالیا، چین و ایران احتیاج دارند.

چند روز پیش نیز، روزنامه انگلیسی دیلی میل در گزارشی نوشت که آمار تلفات ویروس کرونا در انگلیس بالاتر از ارقام و ارقام رسمی است که مقام های بهداشت این کشور اعلام می نمایند. (جزئیات بیشتر)

طبق این گزارش، تسریع شیوع ویروس کرونا در دنیا نگرانی هایی را در میان دولتمردان و همچنین سازمانهای دنیای به وجود آورده است به طوریکه سازمان دنیای بهداشت، اخیراً از افزایش سریع مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا به ویژه غرب آسیا ابراز نگرانی کرد.

به همین دلیل، تدروس آدانوم گبریسوس مدیرکل سازمان دنیای بهداشت روز گذشته هشدار داد که کشورها در لغو محدودیت ها و قرنطینه عجله ننمایند زیرا چنین اقدامی پیامدهای مالی شدیدتری را به دنبال خواهد داشت.

آمار و ارقام منتشر شده نشان می دهد در آمریکا، هر دقیقه یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهد و هم اکنون آمریکا به مرکز جدید شیوع کرونا تبدیل شده است.

طبق آمار و ارقام رسمی، تا روز گذشته، 277 هزار و 475 نفر در ایالات متحده آمریکا به کرونا مبتلا شده اند و هفت هزار و 402 نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

آمریکا صندلی نخست مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا را به خود اختصاص داده است و ایتالیا با 119 هزار و 827 مورد ابتلا و 14 هزار و 681 قربانی در صندلی دوم و اسپانیا و 119 هزار و 199 مورد ابتلا و 11 هزار و 198 مورد فوتی در صندلی سوم بیشترین تعداد مبتلایان به این ویروس ناشناخته قرار دارند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "سان: شمار واقعی مبتلایان به کرونا در دنیا احتمالا 10 میلیون نفر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سان: شمار واقعی مبتلایان به کرونا در دنیا احتمالا 10 میلیون نفر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید