11 کشور آمریکایی سهمیه کسب کردند

به گزارش وبلاگ انجمن ها ، این رقابتها طی دو روز گذشته با حضور 84 تکواندوکار از 27 کشور به میزبانی مکزیک در اکوسالیته برگزار گردید که طی آن نفرات اول و دوم اوزان چهارگارنه المپیکی در دو بخش مردان و زمان و در مجموع 16 تکواندوکار جواز حضور در المپیک را کسب کردند.

11 کشور آمریکایی سهمیه کسب کردند

مکزیک میزبان این رقابتها از سیستم رنکنیگ هر چهار سهمیه را دریافت نموده بود و نماینده در این رقابتها نداشت. امریکا که یک سهمیه در وزن 67+ کیلوگرم زنان را از سیستم رنکینگ بدست آورده بود ، سه سهمیه دیگر کسب کرد تا با چهار نماینده راهی المپیک ریو گردد. دومنیکن هم سه سهمیه کسب کرد تا عملکرد موفقی در این رقابتها داشته باشد. دیگر سهمیه های این قاره را تکواندوکاران کلمبیا(دو سهمیه) ، کوبا ، ونزوئلا ، پاناما ، پرو ، کانادا ، پورتریکو ، شیلی و آروبا به خود اختصاص دادند.

با احتساب 48 سهیمه از سیستم رنکنیگ ، 16 سهمیه از قاره اروپا ، 16 سهمیه در قاره آفریقا ، هشت سهمیه قاره اقیانوسیه ، 16 سهمیه قاره آمریکا و چهار سهمیه برزیل به عنوان میزبان رقابتها تاکنون تکلیف 108 تکواندوکار برای سفر به برزیل معین شده است.

در میان این 108 سهمیه کره جنوبی با پنج سهمیه (سه سهمیه در بخش مردان و دو سهمیه در بخش زنان) بیشترین نماینده را در تا اینجای کار بازیهای المپیک خواهد داشت. با این وجود چشم بادامیهای کره در رقابتهای قاره ای حضور نخواهند داشت.

کشورهای اسپانیا، انگلستان، فرانسه، مکزیک و آذربایجان هر کدام چهار سهمیه کسب نموده اند. ایران، آمریکا ، تونس ، مراکش ، روسیه، ساحل عاج ، مصر ،دومنیکن ، کرواسی، آلمان و اسپانیا با سه سهمیه در مکانهای بعد قرار دارند. ترکیه، بلژیک، گینه نو، چین،صربستان،سوئد ، کلمبیا و لهستان دو سهمیه در اختیار گرفته اند.

کشورهای تونگا ، نیوزیلند ، چین تایپه، کوبا ، ونزوئلا ، کانادا ، پورتریکو ، شیلی ، آروبا ، پاناما ، پرو ،گابن، ژاپن، سنگال ، اقتصادی ، کنگو ، غنا ، نیجر و لیبی ،مولداوی، پرتقال، تایلند، ازبکستان، بلاروس، فنلاند، رژیم اشغالگرقدس، هلند و نروژ هر کدام یک سهمیه دارند و راحله آسمانی هم با سهمیه wtf به ریو می رود.

از 128 تکواندوکاری که در ریو در هشت وزن مردان و زنان به رقابت خواهند پرداخت 20 سهمیه باقی مانده که 4 سهمیه با ویلدکارت و 16 سهمیه قاره آسیا اختصاص دارد. طبق اعلام فدراسیون جهانی تکواندو در قاره آسیا 28 و 28 فروردین ماه در فیلیپین برگزار می گردد تا تکلیف تمام مسافران ریو در رشته تکواندو معین گردد.

تیم ملی تکواندو کشورمان تا کنون توسط فرزان عاشورزاده ، مهدی خدابخش و سجاد مردانی سه سهمیه در بخش مردان را کسب نموده و برای کسب دو سهمیه دیگر باید تنها در بخش بانوان راهی فیلیپین گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "11 کشور آمریکایی سهمیه کسب کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 کشور آمریکایی سهمیه کسب کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید