روزهای تیره در انتظار اقتصاد انگلیس

به گزارش وبلاگ انجمن ها، موسسه مودیز اعلام نمود یک دهم اقتصاد انگلیس در امسال تحلیل خواهد رفت.

روزهای تیره در انتظار اقتصاد انگلیس

به گزارش وبلاگ انجمن ها به نقل از رویترز، موسسه رتبه بندی مودیز در گزارشی اظهار داشت که با توجه به شیوع کرونا، نسبت بدهی به فراوری ناخالص داخلی انگلیس به یکی از بالاترین سطوح تاریخی خود خواهد رسید و رشد مالی نیز به کمترین سطح ثبت شده تاریخ معاصر این کشور می رسد.

هفته گذشته دولت انگلیس اظهار داشت 30 میلیارد پوند دیگر (37.9 میلیارد دلار) برای حمایت از بخش های مختلف مالی در برابر پیامدهای ویروس کرونا تخصیص خواهد داد. تنها در طول یک سال اخیر نسبت بدهیبه فراوری ناخالص داخلی انگلیس 24 درصد افزایش یافته و به 109 درصد رسیده است.

پنجمین اقتصاد عظیم دنیا که یکی از سه کانون اصلی درگیر با کرونا در دنیا است تحت تاثیر قرنطینه سراسری و تعطیلی گسترده کسب و کارها تحت فشار زیادی قرار گرفته است به گونه ای که طبق اعلام مرکز آمار انگلیس، رشد مالی این کشور در سه ماه نخست سال جاری برای نخستین بار از سال 1979 به منفی 2.2 درصد رسیده است. رشد مالی در بسیاری از بخش های مهم مالی این کشور در حال حاضر در سطح صفر درصدی یا منفی قرار گرفته است.

طبق پیش بینی مودیز، اقتصاد انگلیس سال جاری 10.1 درصد کوچک خواهد شد اما سال بعد رشد نسبتا خوبی خواهد داشت و 7.1 درصد عظیم می گردد. پیش از این دیگر موسسه رتبه بندی مطرح یعنی فیچ پیش بینی نموده بود اقتصاد انگلیس سال جاری 9 درصد کوچک گردد.

مودی تنها موسسه ای نیست که انتظار ثبت این عملکرد نا امید کننده را دارد: پیش از این، سازمان توسعه و همکاری مالی با بیان اینکه انگلیس یکی از بدترین شرایط ها را در بین کشورهای توسعه یافته دنیا دارد پیش بینی نموده بود رشد مالی سال جاری این کشور به منفی 11 درصد برسد که در سناریوی بدبینانه و شیوع موج دوم همه گیری این رقم ممکن است تا منفی 14 درصد نیز به ثبت برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "روزهای تیره در انتظار اقتصاد انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزهای تیره در انتظار اقتصاد انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید