جزئیات ممنوعیت سفر بدون تست کرونا

به گزارش وبلاگ انجمن ها، جزئیات ممنوعیت سفر بدون تست کرونامعاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت توضیحاتی درباره طرح ممنوعیت سفر بدون تست کرونا ارائه داد.

جزئیات ممنوعیت سفر بدون تست کرونا

محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به چگونگی اعمال ممنوعیت جابه جایی مسافر بدون دریافت نتیجه تست کرونا، بیان نمود: با توجه به اینکه اجرای طرح از یکم آذر ماه شروع می شود، دستگاه های مربوط به این موضوع هنوز در حال اعمال نظر هستند، جزئیات طرح هنوز نهایی نشده است، اما اطلاع داده می شود.

وی ادامه داد: البته توجه داشته باشید که قرار نیست، تست های کرونا در فرودگاه یا اتوبوس ها انجام شود، بلکه توسط شبکه های بهداشت و درمان در آزمایشگاه و یا با کیت های رپید انجام می شود.

فرهادی در مورد میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در وسایل نقلیه درون و برون شهری اضافه نمود: وسایل نقلیه برون شهری موارد بهداشتی را بیشتر رعایت می کنند، اما توجه داشته باشید که تماس مسافران با هم و همچنین با راننده بیشتر است و طبیعتا باید آن فاصله گذاری رعایت شود، اما شرایط رعایت پروتکل ها در وسائل نقلیه عمومی درون شهری خوب نیست، چون تراکم افراد زیاد است.

وی ادامه داد: علت اصلی محدودیت ها همین است، تا تجمع ها کاهش پیدا کند، در این شرایط طبیعتا باید خطوط مترو، اتوبوس و بی آرتی هم خلوت تر شود و در این شرایط رعایت فاصله گذاری اجتماعی بهتر انجام می شود.

فرهادی اضافه نمود: در حال حاضر هم کنترل هایی در سطح شهر انجام می شود، اما مسئله اصلی زیرساخت های موجود است، چون زیرساخت ها ضعیف است، اگر تعداد اتوبوس و واگن مترو را افزایش دهیم، رعایت بهتری در فاصله گذاری اجتماعی صورت می گیرد و کنترل و نظارت هم توسط متولیان این بخش ها و هم نظارت عالی توسط وزارت بهداشت انجام می شود، ولی همانطور که گفتم ضعف زیرساختی باعث ایجاد مشکلاتی می شود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکید کرد که مردم در صورت مشاهده تخلف در رابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی با سامانه 190 تماس برقرار کنند.

منبع: فرارو

به "جزئیات ممنوعیت سفر بدون تست کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات ممنوعیت سفر بدون تست کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید