علم و تکنولوژی

اپل واچ سری 8 به دماسنج مجهز خواهد شد

برای اولین بار در سال گذشته شایعه شد که اپل واچ سری 7 سنسور دمای بدن نو را دریافت می کند. اما این وعده محقق نشد. به نظر می رسد اپل واچ سری 8 می تواند ویژگی سنسور دمای بدن را با یک شرط مهم دریافت کند.

13 تیر 1401

20 سیستم جادوی برتر در تاریخ بازی های ویدیویی

فکر کنم همه با هم موافق باشیم که جادو عالی است، مگر نه؟ شمشیرها، تیروکمان ها و تفنگ ها هم عالی اند، ولی به ندرت پیش می آید که پیوند قوی ای با دنیاسازی بازی داشته باشند، در حالی که جادو در بیشتر موارد بخشی از دنیاسازی بازی است و توجیه داستانی دارد. غیر از...

8 تیر 1401

مشخصات نسخه جهانی گوشی ردمی 10A

شرکت شیائومی که پیشتر گوشی Redmi 10A را در بازار های چین و هند عرضه نموده بود، اکنون میخواهد آن را سطح جهانی عرضه کند. مشخصات این گوشی اخیرا در بنچمارک GeekBench مشاهده شده است.

5 تیر 1401

یوگای چشم چیست و چگونه به بینایی بهتر یاری می نماید؟

در عصر دیجیتالی امروز که بیشتر افراد روزانه ساعت های زیادی را به خیره شدن به صفحه مانیتور لپ تاپ، گوشی، تبلت و… صرف می نمایند، چشم ها در معرض آسیب های فراوانی قرار می گیرند. اما چطور می توان از چشم ها در برابر این آسیب ها محافظت کرد؟ اگر تا به حال عبارت...

3 تیر 1401

تنها موزه ای که می تواند کار پژوهشی کند موزه هنرهای معاصر تهران است

تهران (پانا) - نشست خبری بازگشایی نمایشگاه های جدید موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان نهان برعیان و پرسونا با حضور هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر تهران، شهریار حاتمی کیوریتور نمایشگاه نهان بر عیان و امیر راد کیوریتور...

1 تیر 1400

استیون سیگال به مادورو شمشیر سامورایی هدیه داد

بازیگر مشهور آمریکایی در حالی در سفری رسمی به ونزوئلا رفته که در جریان دیدارش با نیکولاس مادورو، رئیس جمهور این کشور، به او یک شمشیر سامورایی موسوم به کاتانا به عنوان سمبل رهبری هدیه داد.

30 خرداد 1400

1000 مدرسه کانکسی کشور به فضای ثابت منتقل می شوند، آخر خردادماه واکسیناسیون عمومی با برکت

ستاد اجرایی فرمان امام خمینی ره از تبدیل و انتقال 1000 مدرسه کانکسی کشور به مدارسی با فضای ثابت آموزشی اطلاع داد.

26 خرداد 1400

محصولات غذایی سالم با کود طبیعی کپسول جنگل

بخش اعظم غذای روزانه ما را محصولات کشاورزی تشکیل می دهد و سالم و ارگانیک بودن آنها قطعا از دغدغه های مهم این روزهای همه ماست.

24 خرداد 1400

جریمه اپراتورها برای اختلال در کلاب هاوس کارساز نیست

تهران (پانا) - شبکه اجتماعی کلاب هاوس بیش از دو هفته است که از سوی اپراتورهای تلفن همراه و ثابت (همراه اول و ایرانسل و شرکت مخابرات ایران) دچار اختلال شده و ایجاد اختلال از سوی این شرکت ها را سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) با بیان جزئیات...

6 خرداد 1400

خبرنگاران حاجی میرزایی: بدون هماهنگی ستاد کرونا امتحان حضوری برگزار نمی کنیم

تهران - خبرنگاران- وزیر آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون خاتمه سال گفت: فقط پایه های نهم و دوازدهم به دلیل انجام هدایت تحصیلی و شرکت در کنکور سراسری آزمون حضوری دارند اما ممکن است با محدودیت های ستاد ملی کرونا روبرو باشیم در این شرایط زمان را به تاخیر...

1 خرداد 1400

خبرنگاران بیش از 2 تُن چوب و زغال تاغ سال گذشته در دامغان کشف و ضبط شد

سمنان- خبرنگاران- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: 2هزار و 70 کیلوگرم چوب و 30 کیلوگرم زغال تاغ طی سال گذشته در شهرستان دامغان کشف و ضبط شد.

28 اردیبهشت 1400

کارآیی واکسن کرونای فایزر مستلزم تکرار سالانه تزریق است

مدیرعامل شرکت فایزر در اظهاراتی که دیروز افشا شده، اظهار داشت دوز سوم واکسن این شرکت باید به فاصله 6 تا 12 ماه تزریق شده و این تزریق هر سال یک بار باید تجدید گردد.

18 اردیبهشت 1400

در بازار چادر مشکی چه می گذرد؟، موانع تولید چادر ایرانی؛ از پارچه تقلبی تا واردات نخ خبرنگاران

نهادهای حمایتی، تولید کنندگان، اساتید دانشگاه و مردم همگی مجموعه ای را تشکیل می دهند که در مسائل تولید چادر مشکی ایرانی سهیم است. سهم هر گروه، یک تکه از پازل دومینوی تولید چادر مشکی است. تنها با صاف کردن تک تک قطعات دومینوست که می توان آن را طوری چید که...

7 اردیبهشت 1400

دبیر پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان منصوب شد

تهران (پانا) - هومان اسعدی، دبیر پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان شد.

5 اردیبهشت 1400

جست وجوی جایی برای بهتر زندگی کردن

به گزارش خبرنگاران ، چرا ما خارج از شهر زندگی می کنیم؟ نخستین کتاب کودک، پتر اشتام، نویسنده آزاد و روزنامه نگار ساکن سوییس، است که به تازگی با ترجمه گیتا رسولی از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات افق راهی کتابفروشی ها شده است.

3 فروردین 1400

کلاهبرداری اینترنتی با فروش کالا های ممنوعه

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته فتا ناجا از شیوه جدید کلاهبرداری اینترنتی با عنوان فروش اجناس و کالا های ممنوعه و غیرمجاز خبر داد.

15 اسفند 1399

جایگاه دانشگاه کردستان در نظام رتبه بندی وبومتریکس ارتقا یافت

جایگاه دانشگاه کردستان در نظام رتبه بندی وبومتریکس که آخرین نتایج آن، در ژانویه 2021 اعلام شده، ارتقا یافته است.

9 اسفند 1399

عنابستانی عذرخواهی کرد؟

کامبیز نوروزی- حقوقدان در یادداشتی که با عنوان عذری که خواسته نشد در اختیار ایسنا قرار داده است، نوشت:

7 اسفند 1399

چگونه از هک شدن حساب بازرگانی جلوگیری کنیم؟

با وجود جرائم دیجیتال که تهدیدی رو به افزایش است، هک حساب های معاملاتی پدیده جدیدی نیست. بعضی از هکرها از نرم افزارهای پیشرفته، همراه با بدافزار و ویروس هایی که حتی از بهترین امنیت عبور می نمایند، استفاده می نمایند.

2 اسفند 1399

خبرنگاران پست خراسان رضوی با 68 ناشر در نمایشگاه کتاب تهران همکاری دارد

مشهد- خبرنگاران- مدیرکل پست خراسان رضوی گفت: پست استان در نمایشگاه مجازی کتاب تهران توزیع کتاب های 68 ناشر خراسان رضوی به سراسر کشور را بر عهده خواهد داشت.

30 بهمن 1399
تعداد: (120)