کارآیی واکسن کرونای فایزر مستلزم تکرار سالانه تزریق است

به گزارش وبلاگ انجمن ها، مدیرعامل شرکت فایزر در اظهاراتی که دیروز افشا شده، اظهار داشت دوز سوم واکسن این شرکت باید به فاصله 6 تا 12 ماه تزریق شده و این تزریق هر سال یک بار باید تجدید گردد.

کارآیی واکسن کرونای فایزر مستلزم تکرار سالانه تزریق است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ انجمن ها به نقل از سی ان بی سی، آلبرت بورلا مدیرعامل فایزر تصریح نموده که برای تکمیل فرایند واکسیناسیون توسط واکسن کرونای این شرکت تزریق دوز سوم لازم است. وی مدعی شده علت تاکید بر این امر جهش های مکرر ویروس یادشده است.

وی این اظهارات را در تاریخ اول آوریل به زبان آورده، اما افشای آن بعد از 15 روز اتفاق افتاده است. مدیر عامل فایزر افزوده که این موضوع هنوز باید تأیید گردد و البته جهش هایی که برای ویروس کرونا رخ می دهد در این زمینه معین کننده خواهد بود.

پیش از این الکس گروسکی مدیر عامل شرکت آمریکایی جانسون و جانسون که واکسن های کرونای آن به علت ایجاد لخته خون در بدن بارها جنجال آفریده، در مصاحبه ای با سی ان بی سی در فوریه اعلام نموده بود ممکن است افراد نیازمند واکسیناسیون سالانه برای مقابله با ویروس کرونا باشند. شرکت های سازنده واکسن های کرونای روسی، هندی و غیره هنوز در این زمینه اظهار نظر ننموده اند.

محققان هنوز نمی دانند تزریق واکسن کرونا تا چه مدت در برابر این ویروس مقاومت ایجاد می نماید. فایزر و مدرنا قبلاً این مدت زمان را بعد از تزریق دوز دوم شش ماه اعلام نموده بودند. این آمار بر مبنای جمع آوری اطلاعات 12 هزار تزریق کننده واکسن فایزر به دست آمده است.

این در شرایطی است که شرکت فایزر هنوز نتوانسته به تعهدات خود برای تحویل واکسن به کشورهایی که از قبل آن را پیش خرید نموده بودند، عمل کند و میزان واکسن تحویل داده شده به بسیاری از کشورها در دوز اول باقی مانده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "کارآیی واکسن کرونای فایزر مستلزم تکرار سالانه تزریق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارآیی واکسن کرونای فایزر مستلزم تکرار سالانه تزریق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید