وزارت ورزش به داد ژیمناستیک برسد، بدون انتخابی ورزشکار اعزام می نمایند

به گزارش وبلاگ انجمن ها، مربی فعال و پیشکسوت مطرح ترامپولین از وزارت ورزش درخواست کرد که به موضوع بی سامانی و مدیریت ژیمناستیک ورود کند تا حق ژیمناست ها ضایع نشود.

وزارت ورزش به داد ژیمناستیک برسد، بدون انتخابی ورزشکار اعزام می نمایند

به گزارش وبلاگ انجمن ها، محمد سعیدآبادی در رقابت های ترامپولین قهرمانی دنیا نود و هفتم شد. این درحالی بود که در این مسابقات 98 ورزشکار به رقابت پرداختند و نماینده ایران در این رقابت ها در رده یکی مانده به آخر جا گرفت!

بهنام حمیدی مربی ترامپولین در گفت و گو با وبلاگ انجمن ها، در باره نتیجه به دست آمده توسط نماینده ایران گفت: اوایل آبان ماه بود که اردوی ترامپولین را در تهران برگزار کردند برای این اردو دو ورزشکار که تحت مربی گری من تمرین می کردند رفتند. یکی از آنها به اردو دعوت شده بود. برای نفر دیگری صحبت نموده بودم که به اردو رفته و تست بدهد و اگر بارم مد نظر تیم ملی را بزند در آن اردو بماند که خوشبختانه شاگرد دوم من هم قبول شد. این دو نفر تقریبا یک هفته در اردو بودند، در حالی که اطلاع رسانی نموده بودند. این اردو 10 روزه خواهد بود. در آن اردو بحث مسابقات و انتخابی تیم ملی نبود.

او اضافه نمود: سعیدآبادی در اردوهای تیم ملی که در تهران برگزار گردیده بود تمرین نداشت زیرا که ادعا نموده بود مصدوم است. البته با ورزشکاران روز اول را تمرین کرد ولی بعد از روز اول به بهانه مصدومیت تمرینی نداشت.

حمیدی اظهار کرد: اگر سعیدآبادی مصدوم بود چرا به مسابقات اعزام شد؟ انتخاب این ورزشکار بدون اطلاع رسانی و مسابقات انتخابی بوده است، درحالی که سعیدآبادی شهریورماه به مسابقات رفته بود و نتوانست در مسابقات نتیجه بگیرد و اگر اشتباه نکنم رتبه آن بالای 50 شده بود.

مربی ترامپولین گفت: بدون اطلاع رسانی و مسابقات انتخابی لیست افراد اعزامی را بستند. هیچ کس اطلاع نداشت که قرار است چه کسی به این مسابقات اعزام گردد. حتی یک هفته قبل از اعزام زمانی که با دبیر کمیته ترامپولین تماس گرفتم او جواب من را نمی داد. بعدا متوجه شدم دلیل جواب ندادن ها این است که افراد اعزامی به مسابقات توکیو معین شده اند. حتی قبلا به نحوه انتخاب افراد در تیم ملی اعتراض نموده بودم و در مسابقاتی که در شهریور ماه برگزار گردید افرادی که به روسیه فرستاده بودند هم بدون اطلاع رسانی بود. متاسفانه برای خودشان مسابقات می گذارند و افراد تیم ملی را انتخاب می نمایند.

پیشکسوت ژیمناستیک اضافه نمود: دعوتی که در تهران اجرا شده بود عنوان مسابقات انتخابی را نداشت حتی فراخوان داده بودند که هرکس فکر می نماید می تواند بارم های خواسته شده را بزند به تهران بیاید و تست دهد. بعد از یک هفته افراد دعوت شده برگشتند. فقط 5 یا 6 نفر در آن تمرین بودند که نفرات اعزامی به مسابقات هم اصلا در این اردو تمرینی به دلیل مصدومیت نداشتند. معین است کسی که یک ماه کار نکند و به این مسابقات برود نتیجه همین می گردد! تمرین نکردن این بازیکن هم از دو حالت خارج نیست، حالت اول اینکه نمی خواست تمرین کند تا دیگر بازیکنان شرایط آمادگی او را نبینند و یا حالت دوم اینکه واقعا مصدوم بوده است. خود همین بازیکن هم حتما اطلاع داشته که به مسابقات توکیو اعزام می گردد زیرا این مسابقات مانند مسابقات استانی نیست که یک روزه فدراسیون تصمیم بگیرد و اعزام کند. این مسابقات احتیاج به برنامه ریزی برای دریافت ویزا داشته است.

حمیدی اضافه نمود: شاگرد من سرباز است و بعد از ظهرها هفته ای دو سه روز با من تمرین می نماید. فدراسیون مانند دفعه قبل نام شاگرد من را خط زد و من هم به این موضوع اعتراض کردم که چرا بدون مسابقات انتخابی نام بازیکنان را حذف می کنید؟ ولی در پاسخ می گفتند که مسابقات انتخابی برگزار گردیده است! تعجب کردم که چه مسابقه انتخابی است که دو شاگردی که مسابقات رفتند مربیان آنها هم همراه شان بودند و تنها شاگرد من در آنجا مربی نداشت! حتی داوری از استان ما در آنجا نبود. بنابر این معین است که چه کسی از ترکیب خط می خورد. حتی به دو شاگرد من نگفته بودند که مسابقات انتخابی است درحالی که قاعده مسابقه انتخابی این است که داوری دعوت گردد که ذی نفع نباشد. درحالی که مربیانی در آنجا حضور داشته که شاگردانشان در اردو حاضر بودند و قاعدتا شاگردانشان را به مسابقات اعزام کردند.

او در پاسخ به اینکه از نظر فنی رتبه 97 بین 98 نفر در مسابقات دنیای چگونه است؟ پاسخ داد: از نظر فنی معین است که هیچ کاری نتوانستند انجام بدهند و اگر تمرینات این ورزشکار منظم بود و به این بازیکن می رسیدند این نتیجه به دست نمی آمد. حتی در اردو یک ماه پیش از این مسابقات نفر اول آن اردو شخص دیگری بود و آن نفر هم به این مسابقات اعزام نشد. یقینا کسانی که اعزام نشدند بسیار بهتر از اعزامی ها بودند و خودشان هم از این موضوع مطلع بودند.

مربی ترامپولین مدعی شد: دوسال پیش که فدراسیون جدید آمد دوره بین المللی مربیگری در ازبکستان برگزار می شد که من نامه زدم و درخواست کردم که من را به این دوره اعزام نمایند. گفته بودند اشخاصی که شاگرد در تیم ملی دارند در اولویت هستند. من هم نامه را بر همین اساس زدم زیرا معتقد بودم که شرایط را دارم. من بیشترین شاگرد را ژیمناستیک داشتم و شاگردانم عضو تیم ملی بودند. اما به من گفته شد که تو اعزام نمی شوی و زمانی که دلیل را جویا شدم به من گفتند چون در فدراسیون قبلی طرف ما نبودید شما را اعزام نمی کنیم!

او اضافه نمود: هرکس که به فدراسیون اعتراض می نماید کنار گذاشته می گردد، آقای موسوی و ... نمونه هایی هستند که به خاطر اعتراض کنار گذاشته شدند. فدراسیون می گوید هرکس که هوادار ما است با ما کار خواهد نمود و کسی حق اعتراض ندارد. اگر مسابقات انتخابی برگزار می شد دیگر بهانه ای نبود و اینکه چرا انتخابی با مربی خودتان برگزار می کنید؟ چرا برای رشته هنری مسابقات انتخابی می گذارند ولی برای ترامپولین نه؟

مربی و پیشکسوت ژیمناستیک گفت: برای مسابقات توکیو اصلا مسابقه انتخابی برگزار نشده بود. کلا در رده بزرگسالان مسابقه انتخابی نداشتیم. در این دوسال یک مسابقه باشگاهی برای بزرگسالان برگزار گردیده و 6 -7 ورزشکار در آن شرکت نموده بودند. به دلیل پولی بودن این مسابقات ورزشکار من به دلیل نداشتن هزینه نتوانست شرکت کند.

حمیدی برای سامان دادن به این اوضاع پیشنهاد کرد: از وزرات ورزش خواهش می کنم که به ژیمناستیک ورود پیدا کند تا حق ورزشکاران ضایع نگردد. من از حق خودم گذشتم و 2 بار که کلاس مربیگری برگزار گردید من اعزام نشدم. حتی نام من و شاگردم را از مسابقات آسیایی جوانان خط زدند و حق ما را ضایع کردند.

او اضافه نمود: اولیای ژیمناست کاران دستشان به جایی بند نیست و بچه ها غمگین هستند و از من گله می نمایند. دست من هم به جایی بند نیست و مجبورم با شما درد و دل کنم. حتی خانم اینچه در گاهی مصاحبه نموده و گفته بود که مربیانی به تیم ملی دعوت می شوند که بیشترین شاگرد را در تیم ملی داشته باشند، من این صحبت را به آقای نواب رئیس کمیته ترامپولین گفتم و دلیل دعوت نشدنم را خواهان شدم. این آقا در پاسخ گفت من تصمیم خواهم گرفت، من پاسخ دادم خانم درگاهی مصاحبه کردند که نفراتی که بیشترین شاگرد را دارند دعوت خواهند شد و من 2 - 3 نفر از شاگردانم در تیم ملی هستند، اما پاسخ داد من تصمیم می گیرم، رئیس فدراسیون یک حرفی زده است!

حمیدی گفت: در گذشته 3 شاگرد داشتم و اکنون به نحوی همه شاگردانم را حذف کردند و فقط یک نفر مانده و آن یک نفر به این مسابقه و مسابقات قبلی دعوت نشده است. دلیل این اعزام نشدن ها این بوده که من هوادار فدراسیون نبودم و در انتخابات حمایتشان نکردم. فقط همین.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وزارت ورزش به داد ژیمناستیک برسد، بدون انتخابی ورزشکار اعزام می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت ورزش به داد ژیمناستیک برسد، بدون انتخابی ورزشکار اعزام می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید