نمایشگاه کتاب ادینبورگ با حضور مجازی نامزدهای بوکر بین الملل

به گزارش وبلاگ انجمن ها به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، فستیوال بین المللی کتاب ادینبورگ (EIBF) در اسکاتلند از پنج شنبه 29 ماه آوریل آغاز شده است و قرار است تا 27 ماه می میلادی ادامه داشته باشد. مسئولان این فستیوال می گویند سال جاری فستیوال به صورت مجازی در حال برگزاری است و قرار است میزبان نویسندگان راه یافته به مرحله نهایی جایزه بوکر بین المللی باشند.

نمایشگاه کتاب ادینبورگ با حضور مجازی نامزدهای بوکر بین الملل

سال جاری شش نویسنده زیر به مرحله پایانی دریافت جایزه بوکر بین المللی راه یافتند.

شب ها همه خون ها سیاه است نوشته دیوید دیوپ و ترجمه آنا موسچوواکیس از فرانسه

خطرات سیگار کشیدن در رختخواب نوشته ماریانا انریکز و ترجمه مگان مکداول از اسپانیا

وقتی دنیا را درک نمی کنیم نوشته بنجامین لاباتوت و ترجمه آدرین نستان وست از اسپانیا

کارمندان نوشته اُلگا ریون و ترجمه مارتین آیتکن از دانمارک

به یاد خاطره نوشته ماریا استوپونوا و ترجمه ساشا داگدیل از روسیه

جنگ بیچارگان نوشته اریک وویلارد و ترجمه مارک پولیزوتی از فرانسه

سال جاری نمایشگاه کتاب ادینبورگ با همکاری شرکت رویال شکسپیر شهر لندن تصمیم گرفته به خاطر شرایط جامعه و شیوع ویروس کرونا مراسم مجازی خود را به صورتی متفاوت برگزار کند. قرار است بازیگران مشهور بریتانیایی برنامه های خاصی در این فستیوال اجرا نمایند.

نمایشگاه کتاب ادینبورگ که از مهم ترین رویدادهای فرهنگی دنیا شمرده می گردد، هر ساله میزبان نویسندگان و بازیگران سینمایی از سراسر دنیا بوده است. این نمایشگاه که در بریتانیا به نمایشگاه کتاب ادینبرا مشهور است، در سال های گذشته در اواخر ماه آگوست برگزار می شد ولی سال جاری به خاطر شرایط شیوع ویروس کرونا در ماه آوریل برگزار شده است. این جشنواره که به عنوان عظیم ترین جشنواره در نوع خود در دنیا شناخته شده، میزبان مباحثات و مناظره های فرهنگی و سیاسی، همراه با برنامه پرسابقه رویدادهای بچه ها است.

بر اساس این گزارش از برنامه های اصلی اعلام شده در فستیوال کتاب ادینبورگ برگزاری کارگاه ها و کنفرانس های مجازی با حضور نویسندگان و مترجمان نامزد دریافت بوکر بین المللی است. گابی وود مدیر بنیاد بوکر بین المللی در اظهاراتی گفته است که حضور نامزدهای پایانی جایزه در فستیوال کتاب ادینبورگ کار تازه ای محسوب می گردد و امیدواریم این تجربه پیروز باشد. قرار است سه بازیگر انگلیسی کتاب های نوشته شده توسط این نویسندگان را برای مردم بخوانند.

در سال های گذشته نمایشگاه کتاب ادینبورگ که اولین بار در سال 1983 تاسیس شده بود، حضور بازیگران، کمدین ها، سیاستمداران و نویسندگان مطرحی چون پل استر، الیف شافاک و کلسون وایت هد را تجربه نموده بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نمایشگاه کتاب ادینبورگ با حضور مجازی نامزدهای بوکر بین الملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه کتاب ادینبورگ با حضور مجازی نامزدهای بوکر بین الملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید