مخالفت برخی احزاب با طرح صلح شورای عالی مصالحه افغانستان

به گزارش وبلاگ انجمن ها، برخی احزاب در افغانستان تاکید کردند که در پیش نویس طرح صلح شورای عالی مصالحه طرح دیگر احزاب نادیده گرفته شده و تنها پیشنهادات ریاست جمهوری و این شورا در نظر گرفته شده است.

مخالفت برخی احزاب با طرح صلح شورای عالی مصالحه افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ انجمن ها، در ادامه مخالفت ها با پیش نویس طرح صلح شورای عالی مصالحه افغانستان برای نشست استانبول، حزب وحدت اسلامی و حزب اسلامی افغانستان تاکید کردند که این طرح جامع نیست و نظرات احزاب در آن مورد توجه قرار نگرفته است.

همایون جریر رئیس بخش رسانه های حزب اسلامی با انتقاد از طرح شورای عالی مصالحه گفت که حزب اسلامی طرحی به شورای عالی مصالحه ملی نداده است اما طرح نهایی اعلام شده نیز تنها دیدگاه شورای مصالحه ملی و دولت افغانستان را شامل می شود.

قربان علی فصیحی رئیس دفتر سیاسی حزب وحدت اسلامی افغانستان نیز با انتقاد از این طرح به سلام وطندار گفت: در این پیش نویس تنها بحث دو جناح مطرح بوده و دیگر طرف ها به فراموشی سپرده شده اند.

از سوی دیگر، سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان نیز با انتقاد از طرح منتشر شده گفته که در این طرح هیچ انسجامی بین نظرات و طرح های مختلف از سوی جمهوریت صورت نگرفته است.

معاون اشرف غنی: طرح صلح شورای مصالحه قابل ارائه در نشست استانبول نیست

اختصاصی| سخنگوی دفتر سیاسی طالبان: در تاریخ معین شده توسط آمریکا در نشست استانبول شرکت نمی کنیم

وی همچنین گفت که با طرح اشرف غنی برخورد توهین آمیز شده و شورای عالی مصالحه با عدم ارائه جزئیات این طرح عمداً تلاش کرده است تا آن را مبهم جلوه دهد و به حاشیه براند.

دانش در ادامه نیز این طرح را دیدگاه یک حزب خواند و از انتشار آن پیش از تایید رهبری شورای مصالحه و دولت افغانستان انتقاد کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مخالفت برخی احزاب با طرح صلح شورای عالی مصالحه افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت برخی احزاب با طرح صلح شورای عالی مصالحه افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید