روش مدیریت زمان؛ 3 تکنیک موثر و کاربردی

به گزارش وبلاگ انجمن ها، ضعف در برنامه ریزی و مدیریت زمان، مسائل متعددی را برای ما می تواند ایجاد کند. خیلی از افراد در این زمینه ضعف داشته و روش مدیریت زمان را بلد نیستند. در واقع اگر شما بتوانید حواس پرتی را حذف و وظایف مهم را اولویت بندی کنید، در نهایت می توانید کارهای بیشتری انجام داده و روحیه شادتری داشته باشید. از این رو در این مطلب 3 تکنیک موثر برای مدیریت زمان را به شما آموزش خواهیم داد.

روش مدیریت زمان؛ 3 تکنیک موثر و کاربردی

3 روش مدیریت زمان

1. برنامه ریزی در ذهن

قبل از شروع هفته، مهم ترین وظایف و اهداف خاصی را که دنبال می کنید، شناسایی کرده و از آن فهرستی تهیه کنید. فهرست خود را بر اساس سختی وظایف، الویت بندی کنید. اختصاص دادن زمان خاص برای انجام هر یک از کارها، در نظم بخشیدن به کار و کنترل مدیریت زمان به شما کمک شایانی خواهد کرد.

2. مقابله با حواس پرتی

ممکن است وقتی مشغول به کار هستید، دوری کردن از مردم، تکنولوژی و چیزهای جذاب دیگر کار سختی باشد؛ اما باید به یاد داشته باشید که شما در قبال انجام دادن کارهای خود مسئولیت دارید. باید بدانید بهترین انتخاب چیست؟ پرداختن به حاشیه یا تمرکز بر کار؟

بنابراین عوامل حواس پرتی خود را بشناسید. اگر درحال از دست دادن زمان گران بهای خود هستید، به یاد داشته باشید که زمان هرگز برنمی گردد.

3. ارزیابی نتایج

توصیه می کنیم عملکرد کار خود را هم روزانه و هم هفتگی ارزیابی کنید. با نگاهی دقیق تر به عملکرد خود، می توانید تشخیص دهید که آیا فعالیت های شما به صورت مفید و موثر در حال پیشرفت هستند یا خیر؛ بنابراین در پایان هر روز، یک ارزیابی سریع از کارهای روزانه خودداشته باشید. این ارزیابی به شما کمک خواهد کرد که هر چیزی که به درد شما نمی خورد و مزاحم پیشرفت کارهاست را رها کرده و هر کاری که مفید بوده است را با جدیت ادامه دهید.

در پایان هفته نیز ارزیابی انجام دهید و به دنبال الگوهای و روندهای موثر باشید و ببینید آیا هفته خود را با موفقیت پشت سر گذاشته اید؟ این کارها به شما کمک می کند تا زمان خود را با موفقیت مدیریت کنید و بازدهی کارهای خود را به حداکثر برسانید.

سخن پایانی

بدون شک هر موفقیتی مستلزم یک برنامه ریزی دقیق و دانستن روش مدیریت زمان است. اگر نتوانید به موقع به اهداف خود برسید، یعنی در ایجاد یا استفاده از فرصت ها ناتوان هستید. بنابراین قبل از اینکه کاری را شروع کنید، برای مدیریت زمان برنامه داشته باشید. استفاده از تکنیک های موثر و کاربردی که در این مقاله آورده شد، به شما کمک خواهد کرد تا روش مدیریت زمان را به خوبی یاد گرفته و تاثیر مثبت آن را در زندگی خود ببینید. مطلب تکنیک های مدیریت زمان نیز در این زمینه به شما کمک شایانی خواهد کرد.

لطفا نظرات و ایده های خود در مورد مدیریت زمان را، با ما و دیگر کاربران انگیزه در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه

به "روش مدیریت زمان؛ 3 تکنیک موثر و کاربردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش مدیریت زمان؛ 3 تکنیک موثر و کاربردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید