رشد 300درصدی آموزش صنایع دستی در نهبندان

به گزارش وبلاگ انجمن ها، مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهبندان از رشد 300 درصدی آموزش صنایع دستی در این شهرستان اطلاع داد.

رشد 300درصدی آموزش صنایع دستی در نهبندان

به گزارش وبلاگ انجمن ها به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، حسین شبانی گفت: تابستان سال جاری 20 دوره آموزشی درزمینهٔ صنایع دستی بومی منطقه تشکیل و به تعداد 328 هنرجو آموزش داده شده است.

او اضافه نمود: در انتها دوره آموزشی کارت و گواهی مهارت و آموزش صنایع دستی به هنرجویان داده شد که به واسطه آن می توانند از تسهیلات کم بهره موجود، برای راه اندازی کسب وکار و ایجاد اشتغال استفاده نمایند.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهبندان اظهار کرد: هفت دوره کلاس آموزش گلیم بافی گلیم سوزنی از صنایع دستی بومی و خاص نهبندان در مناطق شهری و روستایی این شهرستان شامل روستاهای دهک، چاهداشی، برک، بمبور، حیدرآباد و همچنین پنج دوره آموزشی حوله بافی و چرم دست دوز و رودوزی های سنتی و پخل بافی در این مناطق برگزار گردید.

او اضافه نمود: همچنین شش دوره آموزشی گلیم سوزنی و سه دوره چرم دست دوز و رودوزی های سنتی و دو دوره پخل بافی نیز در مرکز آموزش صنایع دستی اداره نهبندان برگزار گردید.

منبع: میراث آریا

به "رشد 300درصدی آموزش صنایع دستی در نهبندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 300درصدی آموزش صنایع دستی در نهبندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید