خبرنگاران شاخص آلایندگی هوا در فهرج به سه برابر حد مجاز رسید

به گزارش وبلاگ انجمن ها، کرمان - خبرنگاران - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به وزش باد و گرد و غبار و همچنین افزایش غلظت ریزگردها در هوای شهر فهرج از صبح امروز (یکشنبه) گفت: شاخص آلایندگی در هوای این شهر هم اکنون به سه برابر حد مجاز رسیده است.

خبرنگاران شاخص آلایندگی هوا در فهرج به سه برابر حد مجاز رسید

مرجان شاکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ انجمن ها با بیان اینکه شاخص آلایندگی در فهرج هم اکنون عدد 500 را نشان می دهد اضافه نمود: گرد و غبار در هوای شهرستان فهرج از صبح امروز شروع شد و بعد از مدت کوتاهی به سه برابر حد مجاز رسید.

وی تاکید نمود: اهالی فهرج امروز را در منازل خود بمانند و برای کارهای غیرضروری بیرون نروند.

وی با اشاره به محرومیت مناطق شرق استان کرمان از مسئولان خواست موضوع مهار گرد و غبار در استان کرمان را با توجه به محرومیت بسیاری از مناطق این استان و البته شرایط حاکم به طور ویژه پیگیری نمایند.

از بین رفتن پوشش گیاهی به دلیل خشکسالی های پیاپی و وقوع توفان شن در این شهرستان در بسیاری از ایام سال موجب بروز ریزگردها و مختل شدن زندگی اهالی این منطقه می گردد.

شاخص آلایندگی ناشی از ذرات معلق در هوا بین صفر تا 50 هوای پاک، 50 تا 100 هوای سالم، بین 100 تا 150 هوای ناسالم برای گروه های حساس، 150 تا 200 هوای ناسالم برای تمام افراد و از 200 به بالا خطرناک است.

ذرات معلق هوا (PM) اصطلاحی است که برای توصیف ذرات جامد و مایع پراکنده شده در هوا استفاده می گردد.

ذرات معلق هم از نظر جنس و هم از نظر سایز بسیار متنوع است ولی با توجه به اندازه آنها به سه نوع ذرات درشت (coarse particles) یا PM10 ذرات ریز (fine particles) یا PM2.5 و ذرات بسیار ریز (ultra fine particles) یا PM0.1 تقسیم می گردد.

مرکز شهرستان فهرج در 260 کیلومتری شرق کرمان و مجاورت شهرستان بم قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شاخص آلایندگی هوا در فهرج به سه برابر حد مجاز رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شاخص آلایندگی هوا در فهرج به سه برابر حد مجاز رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید