هواشناسی بوشهر نسبت به وقوع سیل هشدار داد

به گزارش وبلاگ انجمن ها، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی از روز چهارشنبه 27 فروردین 99 به این استان نسبت به سیلابی شدن مسیل ها، وزش باد و صاعقه هشدار داده می گردد.

هواشناسی بوشهر نسبت به وقوع سیل هشدار داد

به گزارش وبلاگ انجمن ها آنلاین به نقل از ایرنا، پیغام مساعدی اضافه کرد: آنالیز نقشه های هواشناسی نشان می دهد که از روز چهارشنبه 27 فروردین یک سامانه بارشی از سمت جنوب غرب وارد خلیج فارس و استان می گردد که پیش بینی می گردد فعالیت این سامانه ابتدا در جنوب خلیج فارس و مناطق جنوبی استان شروع گردد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد: با توجه به شدت بارندگی های رگباری در روز پنجشنبه 28 فروردین در نیمه جنوبی و مناطق شرقی و مرتفع استان، نسبت به آب گرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، لغزندگی جاده ها و اختلال تردد در جاده ها، وقوع صاعقه و وارد آمدن خسارات احتمالی به مزارع و باغ ها در این مناطق هشدار داده می گردد.

مساعدی اضافه کرد: این شرایط تا روز آدینه 29 فروردین ادامه دارد اما بیشترین فعالیت آن چهارشنبه شب و پنجشنبه خواهد بود.

وی گفت: این سامانه با شدت بیشتر در نیمه جنوبی و مناطق شرقی استان شامل شهرستان های جم، دیر، کنگان و عسلویه، دشتی، تنگستان، دشتستان و بخش هایی از شهرستان بوشهر فعالیت خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان نمود: در این زمینه باید تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی اندیشیده گردد و فاصله دریافت از رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در تردد جاده ای و خودداری از سفرهای غیرضروری مدنظر باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش های رگباری در نیمه جنوبی و شرقی استان در روز پنجشنبه، اقدام های پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی انجام گیرد.

مساعدی اعلام کرد: همچنین به دلیل احتمال وقوع صاعقه، از قرار دریافت در ارتفاعات، فضای باز، زیر درختان و تأسیسات فلزی پرهیز گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "هواشناسی بوشهر نسبت به وقوع سیل هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواشناسی بوشهر نسبت به وقوع سیل هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید