خبرنگاران دو هزار روز مقاومت یمنی ها در برابر تجاوز؛ نبرد تا آزادسازی یمن

به گزارش وبلاگ انجمن ها، تهران - خبرنگاران - یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز سه شنبه در توییتی به مناسبت گذشت دو هزار روز از حملات ائتلاف سعودی به این کشور، گفت: ملت ما قدرت مقاومت بیش از اینها را دارد.

خبرنگاران دو هزار روز مقاومت یمنی ها در برابر تجاوز؛ نبرد تا آزادسازی یمن

به گزاش وبلاگ انجمن ها به نقل از المسیره، سریع اضافه نمود: ملت عظیم یمن، قهرمانان نیروهای مسلح و مجاهدان ارتش و کمیته های مردمی به یاری خدا پیروز شدند دو هزار روز در برابر تجاوز به کشور بایستند.

وی در ادامه نوشته است: قطعا کسی که با یاری خداوند این مقدار مقاومت نموده، قادر به ایستادگی چهار هزار روزه و بیشتر از آن است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با طرح این پرسش که شرایط در 100 روز اول تجاوز چگونه بود؟ نوشت: با گذشت یک هزار روز یا دو هزار روز از حملات چگونه شد؟ درود بر یمن عزیز و مستقل.

سریع درپایان تأکید کرد که نبرد آزادی و استقلال تا آزادسازی کامل و نابودی متجاوزان ادامه دارد.

عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه طلبانه و طمع ورزی های خاص خود در یمن، به حضور نظامی اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

این تجاوز نظامی تا به امروز جز کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون ها تن از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت ها و قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار در این کشور، نتیجه ای برای متجاوزان به همراه نداشته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دو هزار روز مقاومت یمنی ها در برابر تجاوز؛ نبرد تا آزادسازی یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دو هزار روز مقاومت یمنی ها در برابر تجاوز؛ نبرد تا آزادسازی یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید