خبرنگاران آتش سوزی مراتع اسدلی و قردانلوی بجنورد خاموش شد

به گزارش وبلاگ انجمن ها، بجنور-خبرنگاران- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اظهار داشت: آتش سوزی چند نقطه از مراتع مناطق اسدلی و قردانلو در جنوب و شمال شرق بجنورد، عصر دوشنبه خاموش شد.

خبرنگاران آتش سوزی مراتع اسدلی و قردانلوی بجنورد خاموش شد

سرهنگ موسی الرضا حیاتی دوشنبه شب به خبرنگار وبلاگ انجمن ها گفت: این آتش سوزی ها بخش هایی از عرصه های منابع طبیعی را در ارتفاعات این مناطق فراگرفته بود که با کوشش مردم منطقه و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی خاموش شد.

وی اضافه کرد: دامنه آتش در حال گسترش و رسیدن به کشتزارهای منطقه بود که اگر کوشش ساکنان منطقه منطقه و نیروهای منابع طبیعی نبود، می توانست خسارات زیادی به بار آورد.

حیاتی گفت: اهالی محل نقش اصلی را در مهار آتش منطقه قردانلو ایفا کمردند و آتش سوزی هایی که در چند نقطه از عرصه های طبیعی اسدلی نیز شروع شده بود با اعزام نیروهای یگان ویژه خاموش شد.

وی از علت وقوع این آتش سوزی ها اظهار بی اطلاعی کردو اضافه کرد: هنوز گستره محدوده آسیب دیده در این آتش سوزی ها و خسارات وارده برآورد نشده است.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی خراسان شمالی مدتی پیش از افزایش شمار آتش سوزی ها در عرصه های این استان خبر داده و گفته بود: تقریبا هر 2 روز یک حادثه آتش سوزی در پهنه های این استان روی می دهد.

گستره حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این میزان یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار هم جنگل است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آتش سوزی مراتع اسدلی و قردانلوی بجنورد خاموش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آتش سوزی مراتع اسدلی و قردانلوی بجنورد خاموش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید