اعلام ویژه برنامه های جشن ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ انجمن ها، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی ویژه برنامه های جشن ثبت جهانی جنگل های هیرکانی را خاطرنشان کرد.

اعلام ویژه برنامه های جشن ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ انجمن ها به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی اظهار کرد: جشن ثبت جهانی جنگل های هیرکانی 21 و 22 آبان ماه جاری به طور هم زمان در 5 استانی که این پهنه های ارزشمند را در بر می گیرد برنامه ریزی شده است.

یزدان پناه با بیان اینکه در چهل وسومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در باکو، جنگل های هیرکانی ایران جهانی شده است، اضافه نمود: 25هزار هکتار از عرصه این جنگل ها در خراسان شمالی واقع شده است و جشن این ثبت جهانی با هماهنگی چندین دستگاه اجرایی استان برگزار می گردد.

او بیان کرد: رونمایی از لوح ثبت جهانی جنگل های هیرکانی، تنظیم بیانیه حفاظت از این جنگل ها، برگزاری کارگاه های آموزشی در مورد آشنایی با ویژگی های جنگل های هیرکانی توسط تشکل های مردم نهاد، تهیه مستند از جنگل های هیرکانی و دعوت از متخصصان برای آگاهی سازی و حفاظت عمومی از جمله برنامه های این جشن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی ادامه داد: برگزاری تور رسانه ای عکاسی و تورهای تخصصی و آموزشی توسط انجمن تورگردانان از دیگر برنامه های جانبی این جشن است.

یزدان پناه در ادامه بر تشکیل کارگروه دائمی جنگل های هیرکانی تأکید و اظهار کرد: جلسه شورای راهبردی پارک ملی گلستان نیز به منظور هم اندیشی در راستای حفاظت و بهره برداری از این میراث ارزشمند تشکیل می گردد.

منبع: میراث آریا

به "اعلام ویژه برنامه های جشن ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام ویژه برنامه های جشن ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید