تاکید رئیس فدراسیون جهانی تکواندو بر حلِ مشکل ویزا ایرانی ها

به گزارش وبلاگ انجمن ها و به نقل از کمیته ملی المپیک، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی در حاشیه سفر به لوزان سوئیس با چو رئیس فدراسیون جهانی تکواندو ملاقات و تبادل نظر کردند.

تاکید رئیس فدراسیون جهانی تکواندو بر حلِ مشکل ویزا ایرانی ها

در ابتدای این نشست وزیر ورزش و جوانان ضمن ابراز مسروری از حضور یک ایرانی به عنوان دبیر کل فدراسیون جهانی (حسین رفعتی) گفت: این حضور ما را بیش از پیش برای گسترش تعاملات ترغیب می نماید. انصافاً مدیریت خوبی در رشته شما در عرصه جهانی حاکم است و تمامی اعضا و کشورهای جهان از نوع سیاست گذاری و نگاه همراه با عدالتتان رضایت دارند.

وی تاکید نمود: با توجه به گرایش بسیار زیاد ایرانیان به تکواندو که خوشبختانه روز به روز هم این علاقه و گرایش توسعه پیدا می نماید، انتظار ما این است که بتوانیم میزبانی بیشتری در ارتباط با رویدادهای بین المللی این رشته داشته باشیم و آمادگی کامل خود را برای میزبانی هر رویدادی که فدراسیون جهانی صلاح بداند در سال 2020 را اعلام می کنیم.

سلطانی فر ادامه داد: همانطور که شاهد بودید در کنار فوتبال و کشتی در ایران، تکواندو نیز تماشاگران و طرفداران بسیاری دارد. حمایت های شما از تکواندو کشورها بخصوص تکواندو ایران جای تقدیر دارد و از رئیس فدراسیون جهانی می خواهیم تا همچنان حمایت و همکاری هایشان از تکواندو ایران را گسترش دهند.

در ادامه نشست چو رئیس فدراسیون جهانی تکواندو گفت: من از اینکه ایران تعداد زیادی قهرمان و ورزشکار در رشته تکواندو دارد بسیار مسرور و شگفت زده شدم، بخصوص مسروری من وقتی دوچندان شد که عکس های جشن روز ملی تکواندو در ایران را برای من فرستادند و اعلام کردند که ایران بیش از 2 و نیم میلیون تکواندوکار خانم و آقا دارد.

چو تاکید نمود: از مشکلاتی که برای صدور ویزا در منچستر برای ورزشکار شما پیش آمد بسیار متاسف شدم و بدنبال حل چنین مشکلاتی هستیم.

در ادامه سلطانی فر ضمن تشکر از چو گفت: کاملاً در جریان اقداماتی که برای حل مشکل صدور ویزای میرهاشم موسوی در منچستر انجام دادید هستم و آگاه شدم که با جدیت این موضوع را پیگیری کردید و قدردان تمامی این زحمات هستم.

وزیر ورزش و جوانان تاکید نمود: بعنوان عضوی از دولت اعلام می کنم محدودیتی برای صدور ویزا برای اتباع بیش از 200 کشور جهان نداریم و تا به امروز نیز تیم های ورزشی آمریکایی و انگلیسی بدون هیچ مشکل و محدودیتی برای مسابقات به ایران آمده اند و تا دو ماه آینده نیز در مسابقات کشتی، میزبان کشتی گیران آمریکایی خواهیم بود که بدون محدودیت و در کمال امنیت به کشور ما خواهند آمد و در مسابقات شرکت می نمایند.

وزیر ورزش و جوانان از چو دعوت کرد تا به همراه همسرش به ایران سفر نموده تا ضمن بازدید از امکانات و توانمندی های ورزشی کشورمان و بحث های بیشتر برای گسترش روابط، از جاذبه های گردشگری شهرهای ایران دیدن نمایند. وی گفت: مدیریت شما در فدراسیون جهانی باعث شده که ورزش تکواندو پیشرفت خوبی داشته باشد.

سپس چو ضمن اشاره به حضور تکواندو در بازی های المپیک و پارالمپیک گفت: از آنجاییکه سال جاری نخستین سالی است که مسابقات پاراتکواندو نیز قرار است برگزار گردد سال مهم و سختی برای تکواندو است چرا که هم در المپیک و هم در پارالمپیک حضور داریم و وظیفه داریم بازی های جوانمردانه ای را برگزار کنیم.

وی تاکید نمود: با وجود اینکه در بسیاری از رشته ها شاهد هستیم که تصمیمات انسانی روی نتایج تأثیر می گذارد اما خوشبختانه در تکواندو در بخش داوری به شرایط خوبی رسیدیم.

در ادامه نشست رئیس فدراسیون جهانی تکواندو از وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک دعوت کرد تا در فروردین ماه در کنفرانس اسپورت آکورد که در واقع آخرین کنفرانس تکواندو پیش از المپیک 2020 است، شرکت نمایند.

همچنین صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه این نشست ضمن قدردانی از وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: خارج از تعارفات رسمی آقای سلطانی فر یکی از حامیان اصلی ما است که در سال 2019 هفت میلیون دلار و در سال 2020 ده میلیون دلار به ما یاری نموده اند و در مجموع برای توسعه ورزش و زیر ساخت ها نیز 200 میلیون دلارهزینه نموده اند.

وی تاکید نمود: ایشان در ورزش کشور بسیار عملیاتی و فعال هستند و سالانه پروژه های متعدد ورزشی در کشور توسط ایشان افتتاح می شوند تا جاییکه روستا، شهر و استانی بدون ورزشکار نداریم و هر ایرانی که تصمیم به ورزش بگیرد با فاصله چند دقیقه به استادیوم می رسد.

صالحی امیری گفت: برای هماهنگی بیشتر و استفاده از ظرفیت های موجود کشور به منظور حضوری پیروز در بازی های المپیک، ستاد عالی بازی ها را به ریاست آقای سلطانی فر تشکیل دادیم که در دیدار قبلی با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک بسیار مورد استقبال وی نهاده شد. ما برای کسب تک تک سهمیه های المپیک 2020 برنامه ویژه ای در ستاد عالی بازی ها داریم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تاکید رئیس فدراسیون جهانی تکواندو بر حلِ مشکل ویزا ایرانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید رئیس فدراسیون جهانی تکواندو بر حلِ مشکل ویزا ایرانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید