بهترین زمان سفر به قبرس چه ماه هایی از سال است؟

به گزارش وبلاگ انجمن ها، در شرق دریای مدیترانه کشوری قرار گرفته است که با نام جمهوری قبرس در میان مردم شناخته شده است که به دلیل داشتن آب و هوای مدیترانه ای اغلب مسافران ماه سپتامبر را بهترین زمان سفر به قبرس انتخاب می کنند. اگر چه در ماه های اکتبر و ماه می شرایط مساعدی بر کشور قبرس حاکم است اما ممکن است در چنین روزهایی کشور قبرس در بعضی از شهرهای خود بارندگی هایی داشته باشد.

بهترین زمان سفر به قبرس چه ماه هایی از سال است؟

بهترین زمان سفر به قبرس

اینکه با اطمینان کامل گفته شود بهترین زمان سفر به قبرس کدام یک از ماه های سال است شاید گفته مناسبی نباشد زیرا انتخاب بهترین زمانی که افراد تمایل دارند سفری به قبرس داشته باشند بسته به علاقه و تصمیم گیری مسافران دارد. امروزه با تغییر یافتن روحیه افراد بیشتر توریست ها و مسافران سعی دارند در سفر به کشور قبرس در بازی ها و تفریحات زمستانی این کشور شرکت کنند و از اسکی سواری لذت کافی ببرند. اما بعضی از مسافران همچنان تمایل دارند در سواحل دریای مدیترانه دراز کشیده و به همراه آفتاب دریافت، شنا، موج سواری و قایق سواری را تماشا کنند.

اگر چه در انتخاب بهترین زمان سفر برای تور قبرس در نظر داشتن شرایط آب و هوا بسیار حائز اهمیت است اما توجه به موقعیت های قبرس در ماه های مختلف و زمان برگزاری فستیوال ها و مراسمات گوناگون در قبرس می تواند تاثیر بسزایی در لذت بردن از سفر به قبرس داشته باشد. در واقع به دلیل اینکه جمهوری قبرس یک کشور جزیره ای است می تواند در ماه های گرم سال مانند ماه ژوئن، جولای و ماه آگوست در سواحل خود ورزش های آبی و تفریحات ساحلی فراوانی را جای دهد.

ماه ژانویه و فوریه برای بهترین زمان سفر به قبرس

اولین ماه میلادی در کشور قبرس که هوا بسیار سرد است ماه ژانویه یعنی از 11 دی تا روز 12 بهمن می باشد. در چند روز ابتدایی ماه ژانویه که روزهای کریسمس است و مردم به برگزاری فستیوال های مختلف مشغول هستند زیاد سردی هوا احساس نمی شود. در ماه ژانویه اگر چه کشور قبرس شرایط مساعدی از نظر آب و هوایی نخواهد داشت اما مراکز تفریحی و ساحل ها در قبرس مملو از توریست ها و مسافران هستند. ماه بعد که فوریه نام دارد هوا کمی سردتر می شود.

در این ماه به دلیل بارش برف و باران های متعدد، ورزش های زمستانی مانند اسنو برد و اسکی در کوهستان های ترودوس رونق بسزایی دارد. بنابراین بهترین زمان سفر به قبرس برای افرادی که به دنبال هیجان انگیزترین ورزش های زمستانی هستند ماه فوریه یعنی 13 بهمن تا روز 11 اسفند می باشد. در قبرس کوهستان های ترودوس به همراه پیست اسکی ترودوس بهترین مکانی است که برای انجام ورزش های زمستانی مورد توجه قرار گرفته است. در قبرس سواحل دریا، هوایی نسبتا گرمتر دارد، لذا افراد این توانایی را دارند تا در سواحل قبرس موج سواری نموده و آفتاب بگیرند. در ماه فوریه شهرهای پافوس، لارناکا و لیماسول خدمات زیادی را به توریست ها ارائه می دهد.

ماه مارس و آوریل در قبرس

ماه مارچ یا مارس یعنی از 12 بهمن تا روز 12 اسفند هوا رو به گرمی رفته و کم کم بهار خود را نشان می دهد. جزیره با آمدن ماه مارس رنگ و لعابی تازه به خود می گیرد. شکوفه ها و گل ها سر از خاک درآورده و میوه ها و گل ها نمایان می شوند. در ماه مارس که جشن ایستر ارتدوکس برای یونانی ها برگزار می شود قبرس را مملو از مهمانی ها، راهپیمایی هایی همراه با لباس مبدل می نماید. در میان شهرهای قبرس شهر لیماسول بهترین مکان برای اجرای چنین کارناوال و جشن ها می باشد. لذا بعضی افراد بهترین زمان سفر به قبرس را برای دیدن جاذبه های تاریخی، شنا و پیاده روی ماه مارس می دانند. ماه بعدی که ماه آوریل نام دارد یعنی از 13 فروردین تا روز 11 اردیبهشت هوا گرمتر و تابستانی تر می شود. در واقع بهترین زمان سفر به قبرس و زمان بسیار مناسب برای تفریحات آبی و ساحلی ماه آوریل می باشد. زیرا در این ماه آفتاب گرمای چندانی ندارد و افراد بدون آفتاب سوختگی می توانند لحظات خوشی را در کنار ساحل قبرس بگذرانند.

سفر به قبرس در ماه می و ژوئن

بهترین زمان سفر به قبرس ماه می است. زیرا ماه می که از 12 اردیبهشت تا روز 11 خرداد می باشد ماه رستاخیر در کشور قبرس می باشد. زیرا در این ماه سرگرمی ها و فعالیت های تفریحی که در ماه های سرد سال بسته بودند دوباره بازگشایی می شوند. ماه می در قبرس بیشترین جشن ها را به خود اختصاص می دهد. یکی از این مراسمات متعلق به روز اول می است که برای تبلور گیاهان و گل های تازه شکوفه نموده در اکثر شهرهای قبرس برگزار می شود. ماه ژوئن که از 12 خرداد تا روز 10 تیر است، فستیوال های فراوانی را در خود جای داده است که در این مراسمات از حضرت نوح به دلیل نجات دادن حیوانات و نوع بشریت تجلیل می شود. در این ماه که بهترین زمان سفر به قبرس برشمرده شده است تمامی سواحل اطراف قبرس پر است از نمایشگاه های بزرگ که در غرفه های مختلفی به ارائه دادن پایکوبی فولکلور، بازی های سنتی و غذاهای محلی می پردازند. بیشتر از هر چیزی شنا و مسابقات قایق سواری توانسته در ماه ژوئن توجه گردشگران را به سمت قبرس جلب نماید. اینگونه مسابقات طی 7 تا 10 روز در شهر لارناکا برگزار می شود.

ساحل نیسی قبرس یکی از رمانتیک ترین سواحل دیدنی

انتخاب ماه جولای و آگوست برای سفر

ماه جولای که از 11 تیر تا روز 10 مرداد است اوج تابستان در قبرس می باشد. لذا اکثر توریست ها این ماه را بهترین زمان سفر به قبرس می دانند. ماه جولای پر است از برنامه ها و فعالیت های هیجان انگیز و تفریحی که افراد زیادی از آسیا و اروپا برای گذراندن تعطیلات تابستانی کشور قبرس را انتخاب می کنند.

اینکه گفته می شود ماه جولای بهترین زمان سفر به قبرس است به دلیل ورزش های آبی و تفریحاتی مانند شنا، موج سواری، ماهیگیری و کایاک سواری می باشد از این رو شهرهای پافوس، لیماسول و ناپا مهمترین مراکزی هستند که در ماه جولای بیشترین مهمان را در خود جای می دهند. ماه آگوست که از 11 مرداد تا روز 10 شهریور است اوج گرما و تابستان در قبرس برشمرده شده است. لذا افرادی که تمایل بسیار زیادی به آب تنی در دریای مدیترانه و تابستانی گرم دارند، ماه آگوست برای آنها بهترین زمان سفر به قبرس می باشد.

انتخاب ماه سپتامبر و اکتبر به عنوان بهترین زمان سفر به قبرس

ماه سپتامبر که از 11 شهریور تا روز 9 مهر است بهترین آب و هوا و ساکت ترین زمان قبرس است زیرا در ماه سپتامبر هوای قبرس رو به خنک شدن می رود و سواحل دریایی و تفریحات آبی خلوت تر می شوند. ماه اکتبر که از 10 مهر تا روز 10 آبان می باشد اگر چه در بیشتر مناطق اطراف قبرس هوا سرد و شاید هم برفی باشد، اما هوای مطبوع و دلپذیری در قبرس حاکمیت می نماید. در ماه اکتبر هوا تا اندازه ای گرم است اما شب های خنکی وجود دارد.

ماه نوامبر و دسامبر برای سفر به قبرس

ماه نوامبر که از 10 آبان تا روز 11 آذر است ابرها خود را در آسمان قبرس جای می دهند و اولین بارندگی ها شروع می شود. از این رو مسافران قبرس بیشتر تمایل دارند پیاده روی و کوهنوردی کنند. ماه دسامبر که از 11 آذر تا روز 10 دی است روزهای برگزاری جشن های کریسمس می باشد. اگر چه در ماه دسامبر روزها به شدت سرد و سوزان است اما گرمی تدارکات کریسمس همه جا را هیجان انگیز می نماید. در این ماه دیگر خبری از تفریحات آبی و بازی های ساحلی وجود ندارد زیرا دریا بسیار خروشان و طوفانی می باشد.

منبع: دلتابان

به "بهترین زمان سفر به قبرس چه ماه هایی از سال است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به قبرس چه ماه هایی از سال است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید