ویروس کرونا؛ دست ها را چگونه و با چه موادی بشوییم؟

به گزارش وبلاگ انجمن ها، شستشوی دست ها یکی از مهم ترین عوامل برای جلوگیری از انتشار ویروس کروناست که باید به روش صحیح انجام شود.

ویروس کرونا؛ دست ها را چگونه و با چه موادی بشوییم؟

خبرنگار ،همه ما این کار ها را انجام داده ایم: بدون صابون یا حوله، با عجله زیر آب دست ها را با یک تکان سریع شست و شو و خشک می کنیم. در واقع، بسیاری از ما فقط به طور خلاصه دست هایمان را خیس می کنیم.

محققان و متخصصان عفونی معتقدند شست میکروب ها و عوامل بیماری زا همیشه انسان ها را تهدید می کنند و شستشو و تکان دادن دست کافی نیست؛ به همین منظور رعایت بهداشت فردی و شستشوی اصولی دست ها می تواند تا حدودی از بروز بیماری ها جلوگیری کند، بنابراین با توجه به انتشار و انتقال ویروس کرونا از طریق تمام سطوح ولمس اشیای آلوده، به شدت توصیه می شود در طول شبانه روز دست های خود را به طور مرتب شستشو دهید.

طبق نظر متخصصان، شستشوی مکرر و صحیح دست ها با آب و صابون به مدت 30 تا 40 ثانیه در مواردی مانند: بعداز رفتن به دستشویی، پس ازبازگشت از یک مکان عمومی، پیش از غذا خوردن، لمس لوازم عمومی، بعداز تمیز کردن بینی، لمس اشیا آلوده، عطسه و سرفه انجام شود.

در مورد مواد شست و شو دهنده، اگر آب و صابون به راحتی در دسترس نیست از محلول های بر پایه الکلی ضدعفونی دست استفاده کنید و از تماس دست های شسته نشده با چشم ها، بینی و دهان، خودداری کنید.

در این قسمت نحوه صحیح شستن دست هارا آموزش می دهیم.

1-ابتدا دست هارا خیس کرده و بعد آنهارا را صابونی کنید.

2-دو کف دست هارا باهم بشویید.

3-بین انگشتان را در قسمت پشت دست بشویید.

4-بین انگشتان را از روبه رو بشویید.

5-نوک انگشتان را درهم گره کرده و به خوبی بشویید.

6-شست دست را جداگانه و به خوبی بشویید.

7-خطوط کف دست را با نوک انگشتان بشویید.

8-دور مچ معمولا فراموش می شود، در آخر شسته شود.

9-دست را با دستمال خشک کنید.

10-با همان دستمال شیر آب را ببندید و آن را درون سطل زباله درب دار بیندازید.

جالب است بدانید طبق تحقیقات اجرا شده 85 درصد از میکروب ها از دست های مرطوب منتقل می شوند و خشک کردن دست ها بعداز شستشو بسیار مهم است.

استفاده از یک حوله و یا دستمال کاغذی، باعث می شود عمل خشک کردن هر گونه باکتری باقی مانده را از بین خواهد برد.

با توجه به انتشار ویروس کرونا وتوصیه هایی مبنی بر استفاده نکردن از حوله مرطوب و مشترک برای خشک کردن دست ها، بنابراین دستمال کاغذی و در حد امکان خشک کن های دستی اتوماتیک برای این کار مناسب است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ویروس کرونا؛ دست ها را چگونه و با چه موادی بشوییم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا؛ دست ها را چگونه و با چه موادی بشوییم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید