نیویورک تایمز: متحدان آمریکا تعداد نیروهایشان را در عراق به نصف کاهش داده اند

به گزارش وبلاگ انجمن ها، یک روزنامه آمریکایی ضمناً یک گزارش خود اطلاع داد که تعداد نیروهای 29 کشور متحد آمریکا در ائتلاف موسوم به ضد داعش در عراق به نصف کاهش یافته و به حدود 1200 نفر رسیده است.

نیویورک تایمز: متحدان آمریکا تعداد نیروهایشان را در عراق به نصف کاهش داده اند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ انجمن ها، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز ضمناً یکی از گزارش های خود خبر داده که تعداد نیروهای آمریکایی در عراق در حال حاضر در حدود 5200 نفر است اما پنتاگون معتقد است با تعدادی در حدود نصف آن نیز می تواند کار خود را در این کشور انجام دهد.

این گزارش با اشاره به تمایل واشنگتن به حفظ نیروهایش در عراق نوشت: پنتاگون به نگاه داشتن بیش از حداقل تعداد نیرو در عراق بی میل است. این روزنامه علت این امر را هدف قرار دریافت این نیروها عنوان نموده که در یک مورد در ماه مارس گذشته به کشته شدن 3 نفر و مجروح شدن 14 نفر انجامید. 2 نفر از کشته ها آمریکایی بودند.

بر اساس گزارش فوق، مقامات پنتاگون باور دارند که می توانند کار خود را با حدود نصف تعداد فعلی انجام دهند و در نظر دارند تعداد نیروها در عراق را به 2500 تا 3000 نفر کاهش دهند اما هنوز رقم دقیق و جدول زمانی کاهش نیروها را تعیین ننموده اند.

این روزنامه آمریکایی همچنین گزارش داده که 29 کشور دیگر مشارکت نماینده در ائتلاف نظامی تحت امر آمریکا نیروهای خود را به خاطر همه گیری کرونا به نصف کاهش داده و به حدود 1200 نفر رسانده اند.

این گزارش در حالی منتشر می گردد که بر اساس طرح مصوب مجلس عراق، نیروهای خارجی از جمله آمریکایی ها باید خاک این کشور را به طور کامل ترک نمایند.

بر اساس گزارش ها، از روز پنجشنبه مذاکراتی بین عراق و آمریکا شروع می گردد که از آن به عنوان مذاکرات راهبردی یاد می گردد. گفته شده یکی از دستور کارهای این مذاکرات آنالیز خروج نیروهای آمریکایی از عراق است.

رئیس جمهور آمریکا بارها از لزوم خروج نیروهای آمریکایی از غرب آسیا سخن گفته اما نیروهایش را همچنان در عراق حفظ نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "نیویورک تایمز: متحدان آمریکا تعداد نیروهایشان را در عراق به نصف کاهش داده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک تایمز: متحدان آمریکا تعداد نیروهایشان را در عراق به نصف کاهش داده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید