فوران بداخلاقی در فوتبال ایران، چه کسی مسئول این چهره زشت است؟

به گزارش وبلاگ انجمن ها، هرچه بر عمر مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران افزوده می گردد، عمر بداخلاقی ها و خشم باشگاه ها به هفته های ابتدایی تقلیل پیدا می نماید. لیگ برتر به عنوان ویترین فوتبال باشگاهی ایران که باید محلی برای لذت بردن و سرگرمی مردم و هوادارانش باشد، به سرکردگی خود باشگاه ها، مربیان و بازیکنان چنان خشمی را به جامعه پمپاژ می نماید که تاثیرات اجتماعی و فرهنگی آن شاید حتی تا سال ها باقی بماند.

فوران بداخلاقی در فوتبال ایران، چه کسی مسئول این چهره زشت است؟

اتفاقات همین دو هفته نخست لیگ برتر شاید نمونه بسیار خوبی از ماهیت و ذات فوتبال ایران باشد که به یک رویه و عرف در جامعه تبدیل شده است. اعتراض پیاپی باشگاه ها، درگیری های مربیان و مدیران در استادیوم ها و در رسانه ها، صدور بیانیه های پیاپی و کُری خوانی های بی پایه و اساس که با چند برابر قدرت اصلی خود در فضای مجازی و بین طرفداران بازنشر داده می گردد، فوتبال ایران را به ناکجاآباد کشانده است.

صرفنظر از تاثیر پررنگ فضای کلی جامعه در این بداخلاقی ها و نقش باشگاه ها که هر کدام پسوند فرهنگی را یدک می کشند، می توان این پرسش را بیان کرد که سایر نهادها و متولیان فوتبال چه کار می نمایند؟ چرا سازمان لیگ به عنوان برگزار نماینده مسابقات لیگ برتر اقدام و پیش بینی خاصی برای جلوگیری از این اتفاقات ندارد.

فدراسیون فوتبال در سال های اخیر به جای فرهنگ سازی، بر جنبه تنبیهی و قضایی ماجرا متمرکز شده است و درمان را جایگزین پیشگیری نموده؛ در حالی که این اقدامات انضباطی هم تاثیری در رویه غلط فوتبال ایران نداشته و صرفاً به درآمدزایی فدراسیون فوتبال یاری نموده است!

باشگاه ها نشان داده اند برای رسیدن به عنوان قهرمانی، کسب سهمیه آسیا و یا سقوط نکردن به لیگ دسته اول دست به هر کاری می زنند و برایشان هدف، وسیله را توجیه می نماید. این عزم در باشگاه های ما برای جلوگیری از بداخلاقی ها وجود ندارد و آنها حتی ثابت نموده اند در اشتباهات، گاهی پشت مربی و بازیکن خود در می آیند.

تکلیف سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم که معین است و اگر اقدامی هم اجرا شده، تاثیرگذار نبوده است. به راستی برای انتها دادن به این شرایط و آرام کردن آتشفشان خشم و هیاهو، برای بازگرداندن فوتبال ایران به راستا اخلاقی، برای کاهش تنش ها و درگیری ها و در یک کلام برای لذت بردن طرفداران از این فوتبال چه کارهایی ضروری است؟

منبع: خبرگزاری مهر

به "فوران بداخلاقی در فوتبال ایران، چه کسی مسئول این چهره زشت است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوران بداخلاقی در فوتبال ایران، چه کسی مسئول این چهره زشت است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید