سه شنبه عظیم انتخابات آمریکا؛ بایدن یا سندرز؛ کدامیک رقیب ترامپ می شوند؟

به گزارش وبلاگ انجمن ها، از برگزاری همزمان رای گیری در 14 ایالت آمریکا و منطقه خودگردان ساموآی آمریکا در اقیانوس آرام در ادبیات سیاسی آمریکا به عنوان سه شنبه عظیم یاد می گردد.

سه شنبه عظیم انتخابات آمریکا؛ بایدن یا سندرز؛ کدامیک رقیب ترامپ می شوند؟

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ انجمن ها، جو بایدن، معاون سابق باراک اوباما روز سه شنبه توانست در انتخابات مقدماتی نه ایالت، برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و دیگر رقبای خود را در رقابت های مقدماتی حزب دموکرات آمریکا شکست دهد.

نتیجه انتخابات مقدماتی ایالت های ویرجینیا، کارولینای شمالی، آلاباما، مینه سوتا، ماساچوست، آرکانزاس، اوکلاهوما، تنسی و تگزاس از پیروزی جو بایدن حکایت دارد. به این ترتیب او از نظر تعداد نمایندگانی که تا به امروز به کنوانسیون حزب دموکرات فرستاده است از برنی سندرز پیشی گرفت.

رای گیری برای معین نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امسال میلادی روز سه شنبه در 14 ایالت آمریکا برگزار گردید.

شرکت نمایندگان در رای گیری های ایالتی بیش از یک سوم نمایندگان حاضر در کنوانسیون حزب دموکرات را انتخاب کردند. این نمایندگان وظیفه معین نامزد این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا را در انتخابات ماه نوامبر (آبان) برعهده خواهند داشت.

به گزارش یورونیوز، از برگزاری همزمان رای گیری در 14 ایالت آمریکا و منطقه خودگردان ساموآی آمریکا در اقیانوس آرام در ادبیات سیاسی آمریکا به عنوان سه شنبه عظیم یاد می گردد.

برنی سندرز تا به امروز در میان رای گیری های سه شنبه عظیم در چهار ایالت ورمونت، کلرادو، یوتا و کالیفرنیا پیروز شد. او نماینده ایالت ورمونت در مجلس سنای آمریکا است.

نتیجه رای گیری در ایالت های تگزاس و مین به علت رقابت فشرده بین نامزدها به ویژه بین برنی سندرز و جو بایدن هنوز معین نیست.

مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک با وجود تبلیغات گسترده در 14 ایالت سه شنبه عظیم، تنها در منطقه خودگردان ساموآی آمریکا پیروز شد.

جو بایدن پس از پیروزی در ایالت کارولینای جنوبی و کناره گیری پیت بوتجج و امی کلبوچار از رقابت ها توانست از آنچه پیش از این پیش بینی می شد نتایج بهتری کسب کند. امری که در عمل باعث شد برنی سندرز موقعیت خود را به عنوان نامزد پیشتاز رقابت ها از دست بدهد.

پیت بوتجج، شهردار سابق ساوت بند و امی کلبوچار، سناتور ایالت مینه سوتا در روزهای گذشته ضمن کناره گیری از رقابت ها از نامزدی جو بایدن حمایت کردند. بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که کناره گیری آنها نشانه ای از کوشش چهره های میانه رو و بانفوذ حزب دموکرات برای جلوگیری از پیروزی برنی سندرز در مقابل جو بایدن است.

پیروزی مهم بایدن در تگزاس

بعد از انتها شمارش آرا در ایالت تگزاس جو بایدن برخلاف پیش بینی های اولیه پیروز شد برنی سندرز را در این ایالت پرجمعیت شکست دهد.

بایدن در این ایالت پیروز به کسب حدود 33.2 درصد آرا شد. برنی سندرز اما نتوانست بیش از 29.3 درصد کسب کند. بر این اساس جو بایدن پیروز شد 228 نماینده ای که در کنوانسیون حزب دموکرات را به نمایندگی از این ایالت شرکت می نمایند را به خود اختصاص دهد.

حمله توئیتری ترامپ به مایک ریزه و الیزابت وارن

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به نتایج رقابت های مقدماتی حزب دموکرات از مایکل بلومبرگ و الیزابت وارن به عنوان دو بازنده سه شنبه عظیم نام برد.

رئیس جمهوری ایالات متحده در صفحه توئیتر خود نوشت: عظیمترین بازنده امشب با فاصله زیاد مایکل بلومبرگ ریزه است. او در یکی از توئیت های دیگر خود نیز از الیزابت وارن به عنوان دیگر بازنده سه شنبه عظیم یاد کرد.

مایکل بلومبرگ و الیزابت وارن نتواستند در هیچ کدام از ایالت هایی که رای گیری آنها در جریان سه شنبه عظیم برگزار گردید پیروز شوند.

الیزابت وارن در ایالت ماساچوست که خود یکی از دو نماینده آن در مجلس سنای آمریکا است از جو بایدن مغلوب شد. مایکل بلومبرگ هم با وجود استفاده از ثروت شخصی اش برای تبلیغ در ایالت های سه شنبه عظیم تنها در منطقه خودمختار ساموآی آمریکا در اقیانوس آرام پیروز شد.

دونالد ترامپ همچنین ویدئویی از مایکل بلومبرگ در صفحه توئیتر منتشر کرد که شهردار سابق نیویورک در آن در حال لیس زدن انگشتان خود دیده می گردد. رئیس جمهوری آمریکا در توئیت خود به مایکل بلومبرگ توصیه نموده است که انگشتان خود را لیس نزند زیرا این کار برای او و دیگران غیر بهداشتی و خطرناک است.

سندرز در کالیفرنیا پیروز شد

برآوردهای اولیه نشان می دهد که برنی سندرز در ایالت کالیفرنیا پیروز شده است.

کالیفرنیا مهمترین ایالتی است که در سه شنبه عظیم انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در آن برگزار گردیده است. این ایالت 415 نماینده به کنوانسیون حزب دموکرات خواهد فرستاد.

برنی سندرز علاوه بر کالیفرنیا در ایالت های ورمونت، یوتا و کلرادو پیروز شده است. او با این حال در هشت ایالت از جو بایدن مغلوب شد.

هشتمین پیروزی در سه شنبه عظیم؛ بایدن در ماساچوست رقبایش را شکست داد

جو بایدن در ایالت ماساچوست پیروز شد برنی سندرز و الیزابت وارن را شکست دهد. این هشتمین ایالتی است که جو بایدن در جریان اعلام نتایج رای گیری های سه شنبه عظیم در آن پیروز می گردد.

پیروزی جو بایدن در ایالت ماساچوست فشارها را بر الیزابت وارن برای انصراف از ادامه رقابت ها افزایش خواهد داد. الیزابت وارن یکی از دو نماینده ایالت ماساچوست در مجلس سنای آمریکا است.

جو بایدن تا به امروز علاوه بر ماساچوست در ایالت های ویرجینیا، کارولینای شمالی، آلاباما، مینه سوتا، آرکانزاس، اوکلاهوما و تنسی پیروز شده است.

ایالت ماساچوست 91 نماینده در کنوانسیون حزب دموکرات خواهد داشت.

سندرز در ایالت یوتا پیروز شد

برنی سندرز پیروز شد در ایالت یوتا رقبای خود از جمله جو بایدن را شکست دهد. او پیش از این در دو ایالت ورمونت و کلرادو پیروز شده بود.

ایالت یوتا 29 نماینده به کنوانسیون حزب دموکرات خواهد فرستاد.

برنی سندرز تا به امروز در هفت ایالتی که رای گیری آنها در جریان سه شنبه عظیم اجرا شده از جو بایدن مغلوب شده است.

بایدن: به حمایت بوتجج و کلبوچار از خودم افتخار می کنم

جو بایدن سه شنبه شب در واکنش به نتایج سه شنبه عظیم از پیت بوتجج و امی کلبوچار، دو نامزدی که طی روزهای گذشته به نفع او از عرصه رقابت ها کناره گیری کردند تشکر کرد.

معاون سابق باراک اوباما تاکید نمود که پیروزی او در ایالت مینه سوتا بدون حمایت امی کلبوچار ممکن نبود.

جو بایدن در بخشی از سخنان خود به تندی از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرد. معاون سابق باراک اوباما رئیس جمهوری فعلی ایالات متحده را متهم کرد که با مردم آمریکا همدل نیست.

هنگام سخنرانی جو بایدن چند تظاهرنماینده با اعتراض خود برای لحظاتی سخنرانی او را که به طور مستقیم از بیشتر شبکه های تلویزیونی آمریکا پخش می شد مختل کردند.

سندرز: در این رقابت پیروز می شویم و ترامپ را شکست می دهیم

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت سه شنبه شب در واکنش به نتایج سه شنبه عظیم تاکید نمود که او بهترین گزینه برای شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر است.

این نامزد 78 ساله ابراز اطمینان کرد که ضمن پیروزی در رقابت های مقدماتی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری دونالد ترامپ را شکست خواهد داد.

او در بخشی از سخنان خود از مواضع جو بایدن از جمله حمایت او از جنگ عراق انتقاد کرد.

برنی سندرز در سه شنبه عظیم تا به امروز در هفت ایالت مغلوب شده و تنها در دو ایالت پیروز شده است. با این حال طرفداران سناتور ورمونت امیدوار هستند که با اعلام نتایج رای گیری در ایالت های پرجمعیت تگزاس و کالیفرنیا بتوانند شکست برنی سندرز در ایالت های دیگر را فراموش نمایند.

بایدن در مینه سوتا و آرکانزاس سندرز را شکست داد

جو بایدن با پیروزی در ایالت های مینه سوتا و آرکانزاس تعداد پیروزی های خود در سه شنبه عظیم را به عدد هفت رساند. او پیش از این در ایالت های ویرجینیا، آلاباما، کارولینای شمالی، اوکلاهوما و تنسی پیروز شده بود.

امی کلبوچار، سناتور ایالت مینه سوتا روز دوشنبه ضمن انصراف از ادامه کارزار انتخاباتی خود از جو بایدن حمایت نموده بود.

ایالت مینه سوتا 75 نماینده در کنوانسیون حزب دموکرات خواهد داشت. آرکانزاس نیز 31 نماینده به کنوانسیون حزب دموکرات خواهد فرستاد.

پیروزی بایدن در ایالت های اوکلاهوما و تنسی

جو بایدن در دو ایالت اوکلاهوما و تنسی توانست رقبای خود از جمله برنی سندرز را شکست دهد. به این ترتیب تعداد ایالت هایی که معاون سابق باراک اوباما در جریان سه شنبه عظیم در آنها پیروز شده است به پنج ایالت رسید.

جو بایدن پیش از این در ایالت های ویرجینیا، کارولینای شمالی و آلاباما پیروز شده بود.

ایالت های اوکلاهوما و تنسی به ترتیب 37 و 64 نماینده در کنوانسیون حزب دموکرات دارند.

سندرز در ایالت کلرادو بایدن را شکست داد

برنی سندرز دومین پیروزی خود در سه شنبه عظیم را در ایالت کلرادو به دست آورد. او پیش از این در ایالت ورمونت که یکی از دو نماینده آن در مجلس سنای آمریکا است به پیروزی دست یافته بود.

ایالت کلرادو 67 نماینده در کنوانسیون حزب دموکرات خواهد داشت.

مایکل بلومبرگ حدود هشت میلیون دلار در این ایالت خرج تبلیغات انتخاباتی خود نموده بود.

بایدن از نظر تعداد نمایندگان در کنوانسیون حزب دموکرات از سندرز پیشی گرفت

با معین شدن نتیجه رقابت مقدماتی در بعضی از ایالت هایی که رای گیری در آنها در سه شنبه عظیم برگزار گردید جو بایدن از نظر تعداد نمایندگان در کنوانسیون حزب دموکرات از برنی سندرز پیشی گرفت.

آخرین آنالیز ها نشان می دهد که جو بایدن تا به امروز 121 نماینده به کنوانسیون حزب دموکرات فرستاده است. این در حالی است که برنی سندرز 77 نفر از نمایندگان حاضر در کنوانسیون حزب دموکرات را معین نموده است.

این ارقام با توجه به پیروزی جو بایدن در ایالت های ویرجینیا، کارولینای شمالی و آلاباما به دست آمده است. با این حال باید در نظر داشت که نتیجه رای گیری در بعضی از ایالت های پرجمعیت و معین نماینده مانند تگزاس و کالیفرنیا هنوز معین نشده است.

هر کدام از نامزدها برای پیروزی در رقابت مقدماتی حزب دموکرات و کسب نامزدی این حزب در انتخابات ماه نوامبر به رای 1991 نماینده در کنوانسیون حزب دموکرات احتیاج خواهند داشت.

سومین پیروزی بایدن در سه شنبه عظیم در آلاباما رقم خورد

جو بایدن پس از پیروزی در ایالت های ویرجینیا و کارولینای شمالی توانست در ایالت آلاباما نیز رقبای خود را شکست دهد. ایالت آلاباما 52 نماینده در کنوانسیون حزب دموکرات دارد.

رقابت بین الیزابت وارن، جو بایدن و برنی سندرز در ایالت ماساچوست فشرده گزارش شده است. امری که می تواند امری نگران نماینده برای الیزابت وارن محسوب گردد. الیزابت وارن یکی از دو سناتور ایالت ماساچوست در سنای آمریکا است.

بایدن در انتخابات مقدماتی کارولینای شمالی پیروز شد

جو بایدن با کسب دومین پیروزی خود در سه شنبه عظیم توانست در ایالت کارولینای شمالی از رقبای خود پیشی بگیرد. رسانه های آمریکا بلافاصله پس از انتها رای گیری در ایالت کارولینای شمالی اعلام کردند که برآوردهای اولیه آنها از پیروزی معاون سابق باراک اوباما در کارولینای شمالی حکایت دارد.

کارولینای شمالی 110 نماینده در کنوانسیون حزب دموکرات خواهد داشت.

نتیجه انتخابات مقدماتی کارولینای شمالی شکست سنگینی برای مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک محسوب می گردد که در این ایالت تبلیغات زیادی نموده بود. مایکل بلومبرگ تا به امروز در میان رای گیری های سه شنبه عظیم تنها در انتخابات مقدماتی منطقه خودگردان ساموآی آمریکا پیروز شده است.

منطقه ساموآی آمریکا تنها شش نماینده به کنوانسیون حزب دموکرات می فرستد.

پیروزی بایدن در ویرجینیا؛ سندرز در ورمونت در صندلی نخست ایستاد

رسانه های آمریکا گزارش دادند که جو بایدن در انتخابات مقدماتی ایالت ویرجینیا به پیروزی دست یافته است. این در حالی است که برنی سندرز توانسته است در ایالت ورمونت به پیروزی برسد.

پیش از این پیش بینی می شد که رقابت بین جو بایدن و برنی سندرز در ایالت ویرجینیا فشرده باشد. با این حال به نظر می رسد که جو بایدن با فاصله قابل توجهی آرای بیشتری از برنی سندرز در این ایالت کسب نموده است.

ایالت ویرجینیا 99 نماینده در کنوانسیون حزب دموکرات دارد. این در حالی است که ایالت ورمونت تنها 16 نماینده در کنوانسیون حزب دموکرات خواهد داشت.

ایالت ویرجینیا یکی از ایالت های معین نماینده در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر خواهد بود.

اولین نتایج سه شنبه عظیم از ورمونت و ویرجینیا

برنی سندرز، نامزد پیشتاز در رقابت های مقدماتی حزب دموکرات نماینده ایالت ورمونت در مجلس سنای آمریکا است. پیش بینی می گردد که او بتواند در این ایالت به پیروزی برسد.

ایالت ورمونت 16 نماینده در کنوانسیون حزب دموکرات خواهد شد. تعداد نمایندگان ایالت ویرجینیا نیز 99 نماینده است. رای دهندگان در 14 ایالت آمریکا در مجموع هویت بیش از 1300 نماینده حاضر در کنوانسیون حزب دموکرات را در سه شنبه عظیم معین می نمایند.

پیش از سه شنبه عظیم رای گیری تنها در چهار ایالت آیووا، نیوهمپشایر، نوادا و کارولینای جنوبی اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سه شنبه عظیم انتخابات آمریکا؛ بایدن یا سندرز؛ کدامیک رقیب ترامپ می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه شنبه عظیم انتخابات آمریکا؛ بایدن یا سندرز؛ کدامیک رقیب ترامپ می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید