دو سازمان اسلامی برای دریافت جایزه صلح نوبل معرفی شدند

به گزارش وبلاگ انجمن ها، روبرت هفنر، پروفسور انسان شناسی دانشگاه بوستون آمریکا نامزدی جایزه صلح نوبل را برای دو سازمان اسلامی در اندونزی نهضت العلماء و محمدیه ارائه نموده است.

دو سازمان اسلامی برای دریافت جایزه صلح نوبل معرفی شدند

هفنر پس از سخنرانی در نشست و رونمایی کتاب نقش و سهم محمدیه و نهضت العلماء در صلح و دموکراسی در دانشگاه گادجامادا شهر جوگجاکارتا، گفت: اگر اشتباه نکنم معرفی نامه در 4 ژانویه ارسال و توسط کمیته نوبل دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه توجه زیادی به جایزه صلح نوبل برای این دو سازمان بزرگ اسلامی در واقع از مدت ها پیش مورد بحث و آنالیز قرار گرفته است اضافه کرد: ابعاد زیادی وجود دارد که توسط کمیته نوبل مورد توجه قرار می گیرد تا جایزه به یک سازمان اختصاص داده گردد. از جملۀ آن ابعاد، توانایی آن سازمان در مواجهه با چالش های اخلاق سیاسی و بحران های دنیای است. نقش بزرگ محمدیه و نهضت العلماء که در خارج از کشور نادیده گرفته شده بود، در حال حاضر مورد توجه قرار می گیرد، و حتی هر دو به دلیل سهم و نقش آن در ایجاد دموکراسی و صلح در اندونزی، شایسته دریافت یک نوبل هستند.

هفنر ادامه داد: اصلاحات آموزشی اسلامی که بسیاری از مسلمانان دنیا به آن نیاز دارند، توسط دو سازمان محمدیه و نهضت العلماء در اندونزی از مدت طولانی ایجاد شده است.

پروفسور انسان شناسی دانشگاه بوستون آمریکا با تاکید بر اینکه اندونزی به طور گسترده در سطح بین المللی شهرت دارد تاکید نمود: نه تنها در زمینه های آموزش و پرورش و ملیت، بلکه شخصیت های اندونزیایی نیز به طور گسترده در سطح بین المللی شناخته شده اند. آنچه مردم در خصوص وجود تمدن اسلامی شک و تردید داشتند، اکنون جامعه بین المللی آغاز به توجه به آن نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دو سازمان اسلامی برای دریافت جایزه صلح نوبل معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو سازمان اسلامی برای دریافت جایزه صلح نوبل معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید