درخواست 300 نفر از کادر درمانی هرمزگان: استان را قرنطینه کنید!

به گزارش وبلاگ انجمن ها، بیش از 3 نفر از اعضای کادر درمان استان هرمزگان در نامه ای به استاندار، خواستار اجرای قرنطینه کامل استانی به مدت دو هفته به دلیل افزایش شیوع کرونا شدند؛ در متن این نامه، اعلام شرایط سفید در هرمزگان، از علل بروز شرایط نامطلوب کنونی عنوان شده است.

درخواست 300 نفر از کادر درمانی هرمزگان: استان را قرنطینه کنید!

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ انجمن ها، جزئیات نامه بیش از 3 نفر از پزشکان و اعضای کادر درمان استان هرمزگان به فریدون همتی، استاندار این استان به شرح ذیل است:

ما کادر درمان استان هرمزگان پیرو نامه قبل به جنابعالی با بغضی شکسته در گلو و خسته از جدال چند ماهه با عفریته بیماری کرونا، یک بار دیگر بنا بر وظیفه ملی خود به شما نامه می نویسیم شاید که موجب تغییری در سیاست های خانمان براندازی شود که این روزها موجب از دست رفتن جان و سلامتی هم وطنان ما در این خطه از کهن دیار پیر جوان بخت ایران شده است.

چند ماهی است که تمامی کادر درمان علی رغم محدودیت ها و امکانات ناکافی با تمامی توان فداکارانه در حال مبارزه با بیماری کرونا هستند. خستگی و فرسودگی ناشی از این جدال نابرابر به کنار، از دست دادن جان هم میهنان مان هر لحظه داغی تازه را بر دلهای ما فرو می نشاند.

کادر درمان تا کنون به عنوان خط اول مدافعان سلامت شاهد ابتلا خود و خانوادهایشان در راه مبارزه با این بیماری بوده، آنچنان که جان باختگان و بیماران بسیاری را در این دفاع مقدس از خانواده بهداشت و درمان استان شاهد بوده ایم، اما آنچه بر تلخی کار می افزاید عدم مدیریت صحیح و علمی تصمیم گیرندگان کشوری است، آنچنان که علی رغم تلاش های مسئولان دانشگاهی استان با انفعال و بی توجهی مسئولان کشوری شاهد آغاز موج دوم انتشار بیماری در استان و از بین رفتن جان بسیاری از هم میهنان بوده ایم.

آن زمان که رئیس دولت شرایط استان هرمزگان را سفید اعلام کردند مقدمه ای بود بر روزگار سیاه کنونی و اصرار بر عدم انجام قرنطینه استانی از طرف ایشان راهگشای ادامه این فاجعه انسانی و ملی شده است.

اکنون ما کادر درمان استان با جدیت و اصرار خواستار اجرای قرنطینه کامل استانی به مدت 2 هفته، اجبار استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در سطح ادارات، مراکز خدماتی و اقتصادی استان هستیم؛ همچنین نظارت شدید و مستمر بر حسن اجرای این سیاست ها آنچنان که در صورت عدم اجرا، متخلفان از طریق کد ملی مورد پیگرد قرار بگیرند و هرگونه پوشش بیمه ای در صورت ابتلای ایشان به بیماری کووید19 لغو شود.

لغو تمامی سفرها و تورهای توریستی به استان هرمزگان و تجهیز مراکز درمانی بخش دولتی و خصوصی استان به تجهیزات لازم در جهت ادامه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به هم استانی ها و همچنین اطلاع رسانی مستمر و شفاف در مورد تعداد موارد مبتلا در استان از طریق رسانه های گروهی از درخواست های دیگر کادر استان است.

آموزش همگانی در مورد راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری در رسانه های جمعی، تعطیلی همه مغازه ها، مراکز تجاری، خدماتی و ادرای که در آنها شاهد حضور خدمت دهندگان یا خدمت گیرندگان فاقد ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستیم حداقل به مدت یک هفته از دیگر درخواست ها محسوب می شود.

برخورد قضایی و انتظامی قاطع با برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در مراسم و تجمعات از قبیل عقد، عروسی، ختم و همچنین استفاده از تمامی ظرفیت های بالقوه در کنترل و نظارت بر حسن اجرای موارد فوق در استان از درخواست های دیگر کادر درمان است.

آنچه امروز در استان هرمزگان شاهد آن هستیم از دست رفتن جان و سلامت شهروندان مظلوم و بی گناهی است که قربانی ناآگاهی خویش و سو مدیریت تصمیم گیرندگان اجرایی هستند.

کادر درمان استان دیگر توان ادامه کار را ندارد و همچون مردم نفس های آخر را می کشد، لذا مجدانه خواستار اجرایی شدن موارد پیشنهادی فوق هستیم، پیش از آنکه شاهد فروپاشی سیستم درمان استان و افزایش فاجعه آمیز قربانیان باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "درخواست 300 نفر از کادر درمانی هرمزگان: استان را قرنطینه کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست 300 نفر از کادر درمانی هرمزگان: استان را قرنطینه کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید