خبرنگاران پوتین بر توسعه همکاری ها با لبنان تاکید نمود

به گزارش وبلاگ انجمن ها، مسکو - خبرنگاران - ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با سعد الحریری نخست وزیر مامور به تشکیل دولت جدید لبنان درخصوص همکاریهای دوجانبه گفت و گو نموده و بر عزم و اراده روسیه برای توسعه این همکاریها در عرصه های مختلف تاکید نمود.

خبرنگاران پوتین بر توسعه همکاری ها با لبنان تاکید نمود

به گزارش وبلاگ انجمن ها از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز پنجشنبه در گفت وگوی تلفنی با سعد الحریری که برای انجام ملاقات کاری در مسکو بسر می برد، با تبریک ماه مبارک رمضان به نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه جدید دولت لبنان و ملت این کشور اعلام نمود که مسکو برای گسترش همکاریها با لبنان آمادگی دارد.

رئیس جمهوری روسیه بر موضع این کشور در حمایت از حق حاکمیت و استقلال و یکپارچگی و تمامیت ارضی لبنان تاکید نمود.

پوتین و الحریری درخصوص همکاریهای دوجانبه در بعضی حوزه ها با موضوع توسعه همکاریهای مالی و بازرگانی و گسترش تماس های بین سازمان های مربوطه دو کشور در عرصه مبارزه با کرونا ازجمله امکان ارسال واکسن کرونای روسی به لبنان گفتگو کردند.

در این گفت و گوی تلفنی بعضی موضوعات دستور کار منطقه ای آنالیز و بر آمادگی برای همکاری برای ایجاد شرایط مساعد به منظور بازگشت مهاجران سوری مقیم لبنان به کشور خود تاکید شد.

سعد الدین حریری امروز با میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه ملاقات کرد و دو طرف درخصوص گسترش همکاریهای دوجانبه گفت و گو و گفتگو کردند.

میشوستین اعلام نمود که روسیه به همکاری با لبنان در امر مبارزه با همه گیری ویروس کرونا ادامه خواهد داد.

نخست وزیر روسیه گفت که همکاریهای دو کشور در سطح دولت ها ازجمله در چارچوب کمیسیون دولتی همکاریهای مالی و بازرگانی جریان دارد.

وی با اشاره به کاهش 38 درصدی مبادلات تجاری و بازرگانی روسیه و لبنان بخاطر شیوع کرونا گفت: این وضع رضایتبخش نیست و باید حجم مبادلات بازرگانی را که در زمان حاضر حدود 320 میلیون دلار است، افزایش داد.

روسیه با دولت لبنان روابط حسنه دارد و برای حل مسائل سیاسی بوجود آمده بر اثر تشکیل نشدن دولت لبنان کوشش می نماید.

در این رابطه روز 16 اسفند ماه سال 99 میخاییل بوگدانف نماینده پوتین در امور خاورمیانه با مشاور رئیس جمهور و فرستاده نخست وزیر لبنان برای در ارتباط با حل و فصل سیاسی بحران تشکیل دولت این کشور ملاقات کرد.

به گزارش وبلاگ انجمن ها، وزارت امور خارجه روسیه گفت: میخاییل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه با أمل أبو زید، مشاور رئیس جمهور لبنان در امور روسیه ملاقات کرد که در جریان آن دو طرف به گفتگو در خصوص سیر اوضاع در لبنان پرداختند.

در این ملاقات بر اهمیت افزایش کوشش های برای تشکیل دولت جدید لبنان و حل و فصل بحران سیاسی، اجتماعی و مالی در این کشور تاکید نمود.

بحران سیاسی ماههاست که لبنان را فرا گرفته است و تا به امروز چند بار برای تشکیل دولت این کشور کوشش شده که ناموفق مانده است.

روسیه همچنین با جنبش حزب الله لبنان روابط سیاسی خوب دارد.

به گزارش وبلاگ انجمن ها، بعضی رسانه های روسی از جمله روزنامه نزاویسیمایا گازتا و تارنمای میگ نیوز به تازگی نوشتند: روسیه و جنبش حزب الله لبنان رایزنی ها برای تاسیس دفتر نمایندگی این جنبش در مسکو را شروع کردند.

بر اساس این گزارش ها، رایزنی های دو طرف بلافاصله پس از سفر هیات حزب الله لبنان به مسکو در اواسط ماه مارس گذشته (اسفند 99) شروع شد.

نزاویسیمایا گازتا نوشت: روسیه مبتکر سفر هیات حزب الله لبنان به مسکو بود و ملاقات این هیات از این کشور نشانگر این واقعیت است که رهبری روسیه جنبش حزب الله را یک نیروی سیاسی مستقل می داند که با آن می توان بطور مستقیم مذاکره کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پوتین بر توسعه همکاری ها با لبنان تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پوتین بر توسعه همکاری ها با لبنان تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید