خبرنگاران هشدار مدیریت بحران درباره وزش باد شدید در خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ انجمن ها، بیرجند - خبرنگاران - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به پیش بینی وزش تندباد و توفان از امروز(جمعه) تا روز شنبه هفته آینده در استان، مردم آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

خبرنگاران هشدار مدیریت بحران درباره وزش باد شدید در خراسان جنوبی

سید ابوالحسن میرجلیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ انجمن ها افزود: وقوع این پدیده در استان قطعا کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده را به همراه دارد، اگر مردم قصد سفر دارند در صورت امکان از رفتن به سفر خودداری کنند.

وی از دامداران، مرغدارن، کشاورزان و عشایر استان خواست حتما نسبت به ایمن سازی مستحدثات کشاورزی و دامی خود اقدام کنند.

میرجلیلی گفت: با توجه به اینکه در برخی نقاط استان سرعت تندباد به 90 کیلومتر بر ساعت می رسد فرمانداران، شهرداران و دهیاران به عنوان مسوولان مدیریت بحران مناطق مختلف استان در آماده باش کامل قرار دارند.

وی از مردم، رانندگان و کشاورزان خواست با وجود هشدارهای هواشناسی جوانب احتیاط را رعایت کنند و کمتر از منزل خود خارج شوند.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هم گفت: افزایش سرعت وزش باد امروز (جمعه) سبب ایجاد گرد و خاک و کاهش میزان دید افقی می شود و این شرایط تا عصر شنبه در استان ادامه دارد.

فاطمه لطفی افزود: با شدت دریافت وزش باد در استان احتمال اختلال در رفت و آمد و کاهش کیفیت هوا، احتمال شکسته شدن درختان آسیب پذیر و نهال های تازه غرس شده، خسارت به سقف های گلخانه، تابلوهای تبلیغاتی و سقف های موقت و احتمال سقوط اجسام از کارگاه های ساختمانی وجود دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران هشدار مدیریت بحران درباره وزش باد شدید در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار مدیریت بحران درباره وزش باد شدید در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید