خبرنگاران بیش از 2 تُن چوب و زغال تاغ سال گذشته در دامغان کشف و ضبط شد

به گزارش وبلاگ انجمن ها، سمنان- خبرنگاران- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: 2هزار و 70 کیلوگرم چوب و 30 کیلوگرم زغال تاغ طی سال گذشته در شهرستان دامغان کشف و ضبط شد.

خبرنگاران بیش از 2 تُن چوب و زغال تاغ سال گذشته در دامغان کشف و ضبط شد

علی اکبر عباسی راد روز دوشنبه در گفت و گو با وبلاگ انجمن ها، اضافه کرد: این مقدار چوب و زغال تاغ طی 13 فقره کشفیات از تاغزارهای شهرستان دامغان با همکاری نیروهای حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و مأموران پاسگاه های انتظامی شهرستان کشف شد.

وی ادامه داد: در این رابطه 6 نفر متخلف بازداشت و 6 دستگاه خودرو توقیف شد که پرونده این افراد به مراجع قضایی تحویل و برای تعدادی از آنها حکم قضایی صادر شد و تعدادی نیز در حال پیگیری است.

عباسی راد ارزش محموله های کشف شده چوب تاغ را 745 میلیون و 200 هزار ریال و ارزش زغال کشف شده را بالغ بر 30 میلیون ریال مطرح نمود.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه منابع طبیعی در توسعه پایدار کشور از عموم شهروندان به خصوص روستائیان تقاضا داریم تا همکاری لازم را با ماموران منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان داشته باشند و هر گونه برداشت غیرمجاز از سطح عرصه های منابع طبیعی را به شماره تلفن رایگان 1504 و یا 35242240 به این اداره گزارش کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان شرح داد: تاغ به علت مقاومت بالا به کم آبی و شرایط سخت محیطی ارزش فراوانی در تثبیت خاک و جلوگیری از فرسایش بادی و ایجاد گردو غبار دارد و در تولید علوفه و نفوذ آب به اعماق زمین تاثیر فراوانی دارد که استقرار این گیاه در مناطق بیابانی با مسائل فراوان و صرف هزینه های هنگفت امکان پذیر است.

به گزارش وبلاگ انجمن ها، کشت تاغ یکی از ارزان ترین اقدامات در راستای مهار بیابانزایی است که همه ساله توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری انجام می شود.

شهرستان دامغان دارای یک میلیون و 489 هزار و 692 هکتار اراضی ملی است که تا به امروز برای 98 درصد از آن سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بیش از 2 تُن چوب و زغال تاغ سال گذشته در دامغان کشف و ضبط شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 2 تُن چوب و زغال تاغ سال گذشته در دامغان کشف و ضبط شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید