بررسی فواید مصرف غذاهای سالم برای بدن

به گزارش وبلاگ انجمن ها، یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مواد غذایی که افراد روزانه مصرف می کنند باید تازه و در حد متعادل مصرف شود.

بررسی فواید مصرف غذاهای سالم برای بدن

خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت وگو با خبرنگار اظهار کرد: افراد باید در حد تعادل مواد غذایی مصرف کنند و از همه گروه های غذایی باید در برنامه غذایی روزانه باشد.

او اضافه نمود: در برنامه غذایی مصرف نان، غلات و به خصوص نان های سبوس دار فراموش نشود، همچنین از گوشت و منابع پروتئینی که شامل انواع گوشت های کم چرب، گوشت سفید، تخم مرغ و حبوبات که منبعی خوبی برای تامین پروتئین هستند، حتما استفاده شود.

رحمانی بیان نمود: افراد مصرف ماهی به خصوص ماهی های چرب را فراموش نکنند زیرا ماهی ها منبع غنی از امگا 3 هستند که این خود دارای اسید های چرب است؛ که برای بدن بسیار مفید است. اگر افراد نمی توانند از ماهی استفاده کنند؛ سعی کنند قرص امگا 3 را جایگزین کنند تا از خواص آن بهره مند شوند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افراد مصرف سبزیجات و میوه ها را از یاد نبرند زیرا این گروه بیشترین ویتامین های بدن را تامین می کنند. همچنین فیبر بدن نیز با مصرف این گروه تامین شده که به بهبود و کارکرد دستگاه گوارش کمک فراوانی می کند.

او ادامه داد: آنتی اکسیدان های موجود در سبزی و میوه ، مفید ترین عوامل در تقویت سیستم ایمنی بدن است و باعث کاهش استرس و پیشگیری از بیماری های مزمن می شود.

معجزه ریواس برای لاغری

او با تاکید بر این که میوه ها و سبزیجات هر چه قدر رنگی تر باشند خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارند، گفت: افراد برای مصرف میوه ها پوست آن ها را جدا و سپس میل کنند، زیرا اگر با پوست مصرف شود احتمال خطر مسمومیت بیشتر می شود.

او ادامه داد: در مصرف سبزیجات هم دقت داشته باشید و چند بار به صورت متوالی آن ها را بشویید همچنین در خرید آن ها هم دقت لازم را داشته باشند و از محل های بهداشتی تهیه کنند.

رحمانی در سرانجام گفت: با پختن و یا بخار پز کردن سبزیجات می توانید باعث جذب بالای آنتی اکسیدان در بدن خود شوید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بررسی فواید مصرف غذاهای سالم برای بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی فواید مصرف غذاهای سالم برای بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید