بدهی آمریکا 4 برابر تولید ناخالص داخلی

به گزارش وبلاگ انجمن ها، یک کارشناس آمریکایی می گوید، تنها ابزار بانک مرکزی آمریکا برای کنترل تورم بالابردن نرخ بهره دلار است که اگر این کار را بکند، حباب موجود در بازار های مالی این کشور خواهد ترکید.

بدهی آمریکا 4 برابر تولید ناخالص داخلی

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ انجمن ها، علی رغم گسترش نگرانی ها نسبت به بالا رفتن تورم در آمریکا در پی اجرای سیاست های انبساطی برای مقابله با تبعات اقتصادی بحران کرونا، بانک مرکزی آمریکا تلاش می کند، علی رغم بالا دریافت نقدها اطمینان دهد که همه چیز تحت کنترل است.

به گزارش راشاتودی، میشل پنتو، بنیانگذار موسسه پنتو پورتفولیو، معتقد است در حال حاضر میزان کل بدهی آمریکا معادل 4 برابر تولید ناخالص داخلی این کشور است.

این بدهی معادل محموع بدهی دولتی، ملی، اشخاص حقیقی و شرکت های حقوقی و دیگر بدهی هاست.

پنتو می گوید: در این بین بازار سرمایه نقشی کلیدی دارد. وزارت خزانه داری هفته گذشته 40 میلیارد دلار اوراق بدهی با نرخ سود صفر درصد عرضه کرد.

پنتو می گوید: این بزرگ ترین حباب در قیمت اوراق بهادار در تاریخ آمریکاست. این فرایند خیلی نمی تواند ادامه پیدا کند.

این کارشناس اقتصادی گفت: بانک مرکزی آمریکا تلاش می کند تا بگوید نران تورم نباشید، چرا که اگر افزایش پیدا کرد، ما ابزار های لازم برای کنترل آن را داریم. خب ابزار های شما چیست؟ بالابردن نرخ بهره؟ اگر شما نرخ بهره را بالا ببرید این حباب ها به صورت همزمان خواهد ترکید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بدهی آمریکا 4 برابر تولید ناخالص داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدهی آمریکا 4 برابر تولید ناخالص داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید