انتشار فراخوان دومین دوره جشنواره شعر شاهنامه

به گزارش وبلاگ انجمن ها ، در فراخوان دومین دوره جشنواره شعر شاهنامه آمده است: باشگاه شاهنامه پژوهان، باشگاه نقالان، انجمن شاهنامه پژوهی و شاهنامه خوانی دانشجویان ایران(اشا) و پویش فردوسی این جشنواره را با هدف پاسداشت شاهنامه و زبان پارسی، گسترش چکامه های در پیوند با شاهنامه، رویکرد ویژه به چکامه پارسی، گردآوری سروده های در پیوند با شاهنامه و سپاس ویژه از سرایندگانی که سال ها در سروده هایشان به فردوسی و شاهنامه پرداخته اند برگزار می شود. دبیر این جشنواره کورش جوادی است و جشنواره هر دو سال یک بار برگزار می شود.

انتشار فراخوان دومین دوره جشنواره شعر شاهنامه

در دومین جشنواره شعر شاهنامه از سه چکامه سرا که آثاری در پیوند با شاهنامه و زبان پارسی دارند تقدیر خواهد شد.

موضوعات دومین جشنواره شعر شاهنامه عبارتند از:

ایران در آیینه شاهنامه

شاهنامه و داستان های آن

شخصیت های شاهنامه رستم، کیخسرو، سیاوش، سهراب، کاوه، فریدون و …

زنان شاهنامه

نقالی

زبان پارسی

شرایط شرکت در جشنواره:

- برای شرکت کنندگان چارچوب سنی وجود ندارد. شرکت کنندگان از سراسر دنیا، کشورهای پارسی زبان و جغرافیای فرهنگی ایران بزرگ می توانند در جشنواره شرکت کنند.

- چارچوب سروده های ارسالی به جشنواره می تواند کلاسیک و آزاد باشد.

- شرکت کنندگان می توانند از یک تا پنج اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

- شرکت کنندگان آثار خود را به صورت تایپ شده در WORD ، به همراه شناسه خود شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، شهر و شماره تماس به دبیرخانه جشنواره به نشانی رایانامه زیر [email protected] ارسال کنند.

شرکت کنندگان همچنین می توانند سروده های خود را به صورت تایپ شده به همراه شناسه خود شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، شهر و شماره تماس به شماره تلگرام و یا واتس اپ 09386278607 ارسال کنند.

دبیرخانه جشنواره می تواند از سروده های ارسالی در رسانه های در پیوند با جشنواره و کتاب ویژه جشنواره بهره ببرد. و سروده های برگزیده دومین جشنواره شعر شاهنامه پس از داوری در کتابی به چاپ خواهد رسید.

به سه برگزیده اصلی از برگزیدگان هریک از سروده های کلاسیک و آزاد لوح سپاس و تندیس جشنواره پیشکش خواهد شد.

مهلت ارسال آثار تا 31 شهریورماه 1399 خواهد بود. همچنین اعلام نتایج و داوری جشنواره انتها مهرماه خواهد بود و مراسم انتهای جشنواره و تقدیر از برگزیدگان در نیمه دوم آبان ماه به شکل برخط (آنلاین و مجازی) برگزار خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "انتشار فراخوان دومین دوره جشنواره شعر شاهنامه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار فراخوان دومین دوره جشنواره شعر شاهنامه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید