افزایش 5 درصدی ارائه خدمات مشاوره به دانش آموزان با نیازهای ویژه و خانواده هایشان

به گزارش وبلاگ انجمن ها، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت هفته بهداشت روان از افزایش 5 درصدی خدمات مشاوره ای به دانش آموزان با نیازهای ویژه و خانواده های آنان از طریق راه اندازی 17 مرکز مشاوره جدید خبر داد.

افزایش 5 درصدی ارائه خدمات مشاوره به دانش آموزان با نیازهای ویژه و خانواده هایشان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این مصاحبه که به مناسبت هفته بهداشت و روان انجام شد ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: 31 مرکز مشاوره و راهنمایی با بییش از 800 مشاور و مددکار خدمات مشاوره ای و راهنمایی خود را به دانش آموزان با نیازهای ویژه و خانواده آنان ارائه می نمایند.

وی با بیان اینکه 17 مرکز مشاوره و راهنمایی هم در سال جدید به این مراکز اضافه کرده خواهند شد اضافه کرد: علاوه بر آن سامانه ندای همراه که کار مشاوره به مدارس تلفیقی فراگیر را برای دانش آموزان، معلمان، مدیران ارائه می دهد نیز به زودی راه اندازی خواهد شد و این سامانه خدمات مشاوره ای به اولیای دانش آموزان نیز ارائه خواهد داد.

حسینی با اعلام اینکه به زودی بسته تحولی خانواده محور در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و تصویب خواهد شد اظهار کرد: این بسته تحولی مشتمل بر 6 برنامه می باشد که ایجاد شبکه جامع آموزش و اطلاع رسانی تخصصی به اولیاء در بستر فناوری های نوین مشتمل بر طراحی و تولید محتوی و اپلیکیشن، راه اندازی سامانه ندای همراه و صدای همراه، گسترش آموزش خانواده ها و معلمین، تسهیل مشارکت اجتماعی در مددکاری با موضوع مدرسه، ایجاد و راه اندازی مجلس مشورتی اولیا و مربیان کشور و طرح دستیار معلم و مدرسه یاری از مهمترین برنامه ها و محورهای بسته تحولی خانواده محور خواهد بود.

وی اضافه کرد: در بسته های تحولی و برنامه های سال جاری 5 درصد افزایش خدمات مشاوره ای به دانش آموزان و خانواده ها هدف گذاری شده است. در سال گذشته نزدیک به 8 هزار جلسه آموزش خانواده در بیش از هزار مدرسه برگزار شده است و 263 هزار و 961 نفر از اولیا در این جلسات شرکت کردند که از این تعداد 221 هزار و 765 مادر و 42 هزار و 196 پدر در این جلسات شرکت داشته اند. علاوه بر این 750 مرکز مسائل ویژه یادگیری نیز به 49 هزار دانش آموز خدمات تخصصی و حرفه ای برای رفع مسائل ویژه یادگیری ارائه داده اند.

معاون وزیر در ادامه با بیان آمار تخصیص مشاور گفت: در مدارس دوره اول متوسطه استثنایی و ابتدایی به ازای هر 25 تا نفر 55 یک مشاور، 56 تا 100 نفر یک مشاور، 101 تا 149 نفر دو مشاور 150 نفر به بالا 4 مشاور باید اختصاص یابد. در مدارس دوره اول متوسطه پیش حرفه ای و دوره دوم متوسطه حرفه ای هریک به اعضای هر 8 نفر دانش آموزیک ساعت مشاور در هفته منظور میشود و در مدارس دوره دوم متوسطه استثنایی به اعضای هر 12 نفر دانش آموز یک ساعت فعالیت مشاور منظور می شود.

حسینی با بیان اینکه در حال حاضر 32 مرکز مشاوره فعال در سطح کشور برای آموزش و پرورش استثنایی وجود دارد گفت: در مجموع و با توجه به استانداردهای لازم به 166 مرکز دیگر نیز نیازمندیم که به مرور تلاش می کنیم هم جهت استانداردسازی تعداد مشاور که باید 25 به یک باشد و اکنون بالای 150 به یک است و هم تعداد مراکز مشاوره برای ارائه خدمات اقدام کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "افزایش 5 درصدی ارائه خدمات مشاوره به دانش آموزان با نیازهای ویژه و خانواده هایشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 5 درصدی ارائه خدمات مشاوره به دانش آموزان با نیازهای ویژه و خانواده هایشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید