از دیدن یک گوشی سامسونگ با صفحه نمایش پاپ آپ در آینده تعجب نکنید

به گزارش وبلاگ انجمن ها، صفحه نمایش های انعطاف پذیر پاشنه آشیل خلاقیت و نوآوری شرکت های سازنده گوشی تلفن همراه شدند.

از دیدن یک گوشی سامسونگ با صفحه نمایش پاپ آپ در آینده تعجب نکنید

از گوشی های تاشو و خمیده تا گوشی های دارای چند نمایشگر و طراحی های عجیبی مانند Nubia Alpha، همگی می خواهند یک دستگاه منحصربه فرد و بسیار جالب جلوه نمایند. در آینده هم به لطف همین پنل های نمایشگر انعطاف پذیر و تاشو شاهد نوآوری های بیشتری از شرکت ها خواهیم بود.

برای نمونه، سامسونگ اخیرا یک پتنت ثبت نموده است که تصویری از یک اسمارت فون با صفحه نمایش پاپ آپ است. صفحه نمایش این گوشی می تواند از جای خود خارج گردد و مقداری انحنا پیدا کند.

سایت LetGoDigital این ثبت اختراع را کشف نموده و اولین تصاویر آن را منتشر ساخت.

این گوشی از پنل های جلو و پشتی جداگانه ای تشکیل شده است و سامسونگ میان فضای این دو پنل، بلندگوها، میکروفون ها، دوربین سلفی و سنسورهای دیگر را کار گذاشته است. همگی از اجزا به پنل جلویی متصل شده اند و همراه با صفحه نمایش پاپ آپ از گوشی بیرون می آیند.

مسئله صدای قوی تر است

یکی از دلایل اصلی چنین طراحی می تواند ایجاد فضای بیشتری برای بلندگوهای داخل گوشی و در نتیجه تقویت صدا باشد. دقیقا مانند اتفاقی که برای یک اسمارت فون درون لیوان خالی می افتد. ما قبلا چنین فناوری مشابهی را در گوشی ال جی G7 ThinQ شاهد بودیم.

یکی دیگر از عناصر این گوشی مفهومی، قاب کناره مستطیل شکل است. قابی که شباهت زیادی به قاب آیفون های 12 دارد و نشان از یک تغییر رویه در طراحی های سامسونگ می دهد.

این شرکت کره ای همواره عاشق صفحه نمایش ها و طراحی های تخت بوده و ما بارها این موضوع را در گوشی های مختلف، از جمله گلکسی نوت 20 و گلکسی S20 FE دیدیم. ثبت اختراع جدید این شرکت نشان می دهد شاید در آینده شاهد گوشی هایی با لبه های گرد از این شرکت باشیم.

طبق اسناد ثبت اختراع جدید سامسونگ، برای این گوشی از یک نمایشگر پلیمری پلاستیکی، مشابه گوشی گلکسی زد فولد استفاده شده است ولی پس از آن سامسونگ بیشتر سراغ پنل های نمایشگر شیشه ای بسیار نازک رفت که یک نمونه ای در گوشی Galaxy Z Fold 2 استفاده شد.

هنوز نمی دانیم از خبر انتشار این ثبت اختراع و اینکه شاید در آینده چنین گوشی از سامسونگ وارد بازار بگردد؛ شاد باشیم یا خیر! فعلا همه چیز در حد یک ثبت اختراع است و هیچ تضمینی وجود ندارد که این طرح ها به یک محصول تبدیل شوند.

آنچه باید انتظارش را بکشیم؛ عرضه گوشی هایی با صفحه نمایش های انعطاف پذیر و عجیب در آینده است؟

حالا، نظر شما درباره این گوشی سامسونگ و صفحه نمایش پاپ آپ آن چیست؟ فکر می کنید ارزش دارد برای دستیابی به بلندگوها و صدای قوی تر، این همه تغییر در طراحی و ظاهر یک گوشی داد؟

منبع

منبع: یک پزشک

به "از دیدن یک گوشی سامسونگ با صفحه نمایش پاپ آپ در آینده تعجب نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از دیدن یک گوشی سامسونگ با صفحه نمایش پاپ آپ در آینده تعجب نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید