چشمه علی شهرری در لیست میراث طبیعی کشور

به گزارش وبلاگ انجمن ها، پرهام جانفشان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران اظهار کرد: در این نشست چشمه علی و نه محوطه و پهنه تاریخی اش که پیش از این ثبت ملی شده بود در فهرست آثار طبیعی کشور ثبت شد.

چشمه علی شهرری در لیست میراث طبیعی کشور

وی با بیان این که در صدد هستیم تا با اتخاذ امکان سنجی های لازم نیز طرحی را برای جهانگرد پذیر کردن این اثر در دستور کار خود قرار دهیم، گفت: در نشست های آینده خود این رویکرد را انجام دهیم تا این اثر طبیعی بیشتر برای مردم شناخته گردد.

لازم به ذکر است که چشمه علی شهرری سومین اثر طبیعی استان تهران محسوب می گردد که پس از آبشار و درخت امامزاده سنگان در فهرست آتار طبیعی کشور ثبت شده است.

چشمه علی (گویش محلی: چشملی) یک از نقاط باستانی، دیدنی و جهانگردی شهر ری به شمار می رود که در منطقه 20 شهرداری تهران واقع شده است. این چشمه در همسایگی ابن بابویه، برج طغرل، دژ رشکان و در زیر باروی شهر ری واقع شده است. چشمه علی از میان صخره ای عظیم خارج شده و به سوی جنوب و سپس جنوب شرق جاری است.

ایرنا نوشت، براین اساس مجموعه چشمه علی با قدمت بیش از تاریخ باستان ایران در 25 فروردین 1313 با شماره 202 در فهرست آتار ملی کشور قرار گرفته بود.

منبع: گردشبان

به "چشمه علی شهرری در لیست میراث طبیعی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشمه علی شهرری در لیست میراث طبیعی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید