فاصله اندک فدراسیون فوتبال ایران با تعلیق، عقوبتی دیگر از پرونده ویلموتس

به گزارش وبلاگ انجمن ها، فیفا و AFC به فدراسیون فوتبال ایران هشدار داد که در صورت دخالت نهادهای غیرمرتبط، این فدراسیون تعلیق می شود.

فاصله اندک فدراسیون فوتبال ایران با تعلیق، عقوبتی دیگر از پرونده ویلموتس

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری وبلاگ انجمن ها، دخالت نهادهای غیرفوتبالی در اداره فدراسیون فوتبال ایران باعث شد تا فیفا و AFC با ارسال نامه ای خطاب به دبیر کل فدراسیون، فوتبال ایران را تهدید به تعلیق کند.

متن نامه ارسالی فیفا و AFC خطاب به مهدی محمدنبی به شرح زیر است:

دبیرکل محترم

از طریق منابع مختلف قابل اعتماد از جمله رسانه هایی که سخنان مقام های مسئول را نقل کرده اند، متوجه شدیم که چند تن از اعضای ارشد فدراسیون فوتبال ایران از سوی سازمان بازرسی کل کشور متهم به اهمال در انجام وظیفه شده اند. دلیل این مسئله هم حکم اخیر کمیته تعیین شرایط فیفا درباره یک مورد مربوط به عدم انجام وظایف در یک قرارداد بوده، جایی که فدراسیون فوتبال ایران محکوم به پرداخت حدود 6 میلیون یورو به مارک ویلموتس، مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران شده است. همچنین متوجه شدیم که تحقیقات بیشتر و اقدام های قانونی احتمالی علیه این افراد از سوی دادستان کل تهران در دست بررسی است.

پیش از هر چیز باید ذکر کنیم که فیفا و AFC کاملاً مخالف استفاده از تهدیدهای قانونی و تلاش برای مرعوب کردن فرد یا گروهی از افراد، آن هم با استفاده از قدرت مقام های قانونی بی ارتباط به آن ها، و در نتیجه زیر سؤال رفتن قدرتشان هستند. با توجه به این مسئله، برای آنکه تمام زوایای قضیه روشن شود، از شما درخواست می کنیم تا روز 2 سپتامبر 2020 برای AFC و فیفا مدارک لازم و مرتبط با شرایط فدراسیون فوتبال و اتهام های طرح شده را ارسال کنید.

از این فرصت استفاده کرده و به شما یادآوری می کنیم بر اساس بند یک مواد 12 و 19 فیفا، اعضای فیفا باید مسائل و مشکلاتشان را به شکل مستقل حل کنند و نباید تحت تأثیر فرد سومی باشند. هرگونه تخلف از این بند می تواند به اعمال جریمه از سوی فیفا منجر شود، از جمله تعلیق فدراسیون عضو. علاوه بر این و در ارتباط با مسائل پیش گفته شده، می خواهیم تأکید کنیم که هرگونه نقض بند یک ماده 14 حتی در صورتی که تأثیر فرد سوم ناشی از تقصیر فدراسیون عضو نباشد، باز هم می تواند منجر به اعمال جریمه شود نگاه کنید به بند سوم ماده 14.

از شما متشکریم و در انتظار پاسخ شما در زمان مقرر هستیم.

4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "فاصله اندک فدراسیون فوتبال ایران با تعلیق، عقوبتی دیگر از پرونده ویلموتس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله اندک فدراسیون فوتبال ایران با تعلیق، عقوبتی دیگر از پرونده ویلموتس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید