طرح های پذیرش شده در جشنواره بین المللی خوارزمی از لحاظ کمی کاهش یافته است نه کیفی

به گزارش وبلاگ انجمن ها، دبیر جشنواره بین المللی خوارزمی گفت: باوجود کاهش تعداد طرح های پذیرش شده در این دوره از جشنواره، اما کیفیت طرح ها نسبت به دوره های گذشته رشد داشته است.

طرح های پذیرش شده در جشنواره بین المللی خوارزمی از لحاظ کمی کاهش یافته است نه کیفی

علی الیاسی، دبیر جشنواره بین المللی خوارزمی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ انجمن ها، درباره طرح های پذیرش شده در سی و سومین دوره برگزاری این جشنواره بیان نمود: برای دوره اخیر جشنواره بین المللی 328 طرح داخلی و خارجی از سوی دبیرخانه دریافت شده که نسبت به دوره گذشته حدود 50 طرح کاهش یافته است.

الیاسی با اشاره به کاهش آمار طرح های دریافتی ادامه داد: هرچند که به لحاظ کمی آمار با کاهش روبه رو شده است، اما به لحاظ کیفی نسبت به دوره های گذشته سطح بالاتری را در طرح های دریافتی شاهد هستیم درحقیقت سال های نخست برگزاری جشنواره طرح ها به سهولت پذیرش می شدند، اما با گذر زمان، کسب تجربه، در نظر دریافت شاخص های ارزیابی ویژه تر، افزایش توقع از پژوهشگران و افزایش سطح کارشناسان پذیرش طرح ها با دقت و سختی بیشتری صورت گرفت.

دبیر جشنواره بین المللی خوارزمی بیان نمود: مسئولان برگزاری جشنواره به ویژه کمیته داوران هرگز تعصب خاصی روی این موضوع ندارند که تعداد طرح ها به چه میزان باشد و در گروه های تخصصی حتما برگزیده یا طرح پذیرشی وجود داشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا صاحبان طرح های برگزیده خارجی روز برگزاری رویداد حاضر می شوند یا خیر، بیان نمود: مهمانان و طرح های برگزیده از کشور های استرالیا، چین، آمریکا، کره جنوبی و ... هستند. از آنجایی که کار های اخذ ویزا و بلیط رفت و برگشت آنان به ایران زمان بر است سعی کردیم یک هفته زودتر از حد معمول طرح های برگزیده را به طراحان خارجی آن ها اطلاع دهیم تابتوانیم کار های حضور آنان در ایران را به وقت انجام دهیم.

الیاسی ادامه داد: در این بین تنها دو تن از برگزیدگان که چینی بودند به دلیل شرایط خاص کنونی آن کشور برای حضور در جشنواره بین المللی خوارزمی عذرخواهی کردند و مابقی برگزیدگان برای آمدن در جشنواره مسئله ای نداشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "طرح های پذیرش شده در جشنواره بین المللی خوارزمی از لحاظ کمی کاهش یافته است نه کیفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های پذیرش شده در جشنواره بین المللی خوارزمی از لحاظ کمی کاهش یافته است نه کیفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید