زیرساخت های مجهز ورزش های آبی بانوان در بوشهر ایجاد می شود

به گزارش وبلاگ انجمن ها، مصطفی سالاری عصر شنبه در نشست هم اندیشی بانوان نخبه و فرهیخته استان بوشهر گفت: در استان بوشهر تلاش شده که توجه ویژه ای به بانوان صورت بگیرد و در این راستا توانمندسازی بانوان به عنوان اولویت مهم در دستور کار بوده است.

زیرساخت های مجهز ورزش های آبی بانوان در بوشهر ایجاد می شود

وی تقویت گروه های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد در بخش بانوان را بسیار مهم دانست و ادامه داد: بانوان در زمینه کارآفرینی و توسعه صنایع دستی نیز می توانند نقش مهمی را ایفا کنند که طرح های مختلفی در این زمینه اجرا می شود.

استاندار بوشهر با اشاره به آغاز اجرای طرح های امید اجتماعی در استان بوشهر، گفت: این طرح ها در 37 نقطه شهری و 44 نقطه روستایی استان بوشهر اجرا می شود.

وی اضافه کرد: 17 طرح امید در استان بوشهر طراحی شده است که در فاز نخست آن شش طرح مهارت اجتماعی، نشاط و شادکامی اجتماعی، شهروند سبز، سلامت اجتماعی و سبک زندگی، مشارکت اجتماعی و تسهیل گری اجتماعی و توانمندسازی سازمان های مردم نهاد اجرا می شود.

سالاری با اشاره به اجرای طرح امید اجتماعی با مشارکت بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد، اضافه کرد: این طرح ها در توانمندسازی بانوان نیز تاثیرگذارخواهد بود.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های مهم ما در استان بوشهر توسعه بخش گردشگری است که به همین دلیل دهکده گردشگری در بوشهر طراحی و اجرا شده است و ورزش ها و بازی های آبی در این دهکده ایجاد می شود.

استاندار بوشهر همچنین به طراحی دهکده گردشگری دل آرام اشاره کرد و اضافه کرد: ورزش های آبی مخصوص بانوان در این دهکده طراحی و اجرا می شود و شرایط مناسب برگزاری مسابقات رشته های مختلف ورزش های آبی استانی، ملی و بین المللی میان بانوان فراهم می شود.

فعالیت 12 اتاق فکر در استان بوشهر

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر نیز در این نشست گفت: بانوان به عنوان یکی از ظرفیت های بسیار مهم برای توسعه محسوب می شوند و در استان بوشهر تلاش می شود که از ظرفیت های بانوان برای توسعه استان به خوبی استفاده شود.

فتح الله حقیقی اضافه کرد: به منظور بهبود فرآیند تصمیم گیری و رصد فعالیت ها و طراحی و اجرای برنامه های مختلف، 12 اتاق فکر در استان بوشهر در حوزه های مختلف تشکیل شده است که طرح امید اجتماعی یکی از طرح های این اتاق فکر است.

وی با اشاره به اینکه طرح امید اجتماعی در سطح ملی اجرا خواهد شد، ادامه داد: یکی دیگر از طرح های اتاق فکر استان بوشهر ایجاد اندیشکده توسعه استان بوشهر است که تا دو هفته آینده افتتاح خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر شرح داد: طرح امید اجتماعی در 81 نقطه شهری و روستایی استان بوشهر اجرا می شود که از طرح های تدوین شده در مرحله نخست شش طرح اجرا خواهد شد.

توسعه ورزش بانوان در بوشهر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز در این نشست با اشاره به ثبت 72 سازمان مردم نهاد در استان بوشهر، گفت: نیمی از اعضای این سازمان های مردم نهاد را بانوان تشکیل می دهند.

فاطمه دهقانی با اشاره به اینکه 26 مدیر زن در بخش های مختلف استان بوشهر از مدیر کلی و بخشداری تا سایر پست ها مشغول به خدمت هستند، اضافه کرد: افزایش توانمندی های بانوان استان را به صورت جدی دنبال می کنیم.

وی از افزایش نقش اجتماعی بانوان و مهیا شدن بستر مناسب برای فعالیت بانوان در استان بوشهر خبر داد و گفت: اجرای طرح جامع زنان سرپرست خانوار و اجرای طرح امید اجتماعی نقش مهمی در توانمندی سازی بانوان خواهد داشت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر ادامه داد: در راستای توسعه ورزش بانوان در استان بوشهر نیز اقدامات خوبی اجرا شده است و شاهد دستاوردهای مطلوبی در استان هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "زیرساخت های مجهز ورزش های آبی بانوان در بوشهر ایجاد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های مجهز ورزش های آبی بانوان در بوشهر ایجاد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید