راکتور فراوری نانوساختار سیلیکونی برای تامین احتیاج صنعت باتری راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ انجمن ها، راکتور ویژه ای برای فراوری ارزان قیمت نانوپودر سیلیکون کروی و نانوسیم های سیلیکونی راه اندازی شده است تا مواد مورد احتیاج برای فراوری نسل بعدی باتری های یون لیتیم تامین گردد.

راکتور فراوری نانوساختار سیلیکونی برای تامین احتیاج صنعت باتری راه اندازی می گردد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ انجمن ها، پیروجنسیس اعلام نمود خط فراوری جدیدی را برای فراوری ارزان قیمت پودر نانوسیلیکون کروی و نانوسیم سیلیکونی راه اندازی نموده است.

این شرکت راکتوری موسوم به PUREVAP را برای فراوری نانوساختار های سیلیکونی به منظور استفاده در صنعت فراوری باتری یون لیتیم راه اندازی نموده است.

این راکتور پس از تست های موفقیت آمیز در بخش پایلون راه اندازی شد که در آن فلز ذوب شده به نانوپودر کروی و نانوسیم تبدیل می گردد. این فناوری در حال طی مراحل ثبت پتنت است.

فرایند جدید PUREVAPTM یک راکتور سیلیکون نانو است که با فناوری پتنت شده دیگری ترکیب شد تا بتواند ناخالصی های موجود در ماده اولیه را حذف نموده و در نهایت سیلیکون خالص برای فراوری نانوپودر تهیه گردد. این سیلیکون ذوب شده سپس وارد مرحله فراوری پودر نانوکره های سیلیکونی و نانوسی سیلیکونی می گردد. از این دو محصول برای فراوری نسل جدید باتری های یون لیتیم استفاده می گردد.

PUREVAPTM SiNR یک فرصت تجاری بی نظیر چند میلیارد دلاری را برای شرکت پیروجنسیس ایجاد می نماید. این شرکت دارای سابقه طولانی در دریافت پروژه های صنعتی با فناوری بالا است، پروژه هایی که از اثبات مفهوم اولیه تا مقیاس پذیری صنعتی اجرا می شوند.

با توسعه این فناوری و راه اندازی این راکتور، شرکت پیروجنسیس می تواند پودر فلزی و نانوسیم های فلزی برای نسل بعدی باتری های یون لیتیم را فراوری کند.

برنارد نوریلون از مدیران شرکت اچ پی کیو سیلیکون می گوید: سیلیکون پتانسیل زیادی برای پاسخ دهی به احتیاج ذخیره سازی انرژی دارد بنابراین، سرمایه گذاری های گسترده ای روی این موضوع صورت گرفته است.

برای اثبات عملکرد این فناوری و تایید مقیاس پذیری این راکتورها، آزمایش های متعددی صورت گرفته است. طی این آزمایش ها نمونه های مختلفی از نانوکره های سیلیکون و نانوسیم سیلیکونی فراوری شده و برای ارزیابی به مراکز تحقیقاتی مستقل ارسال شده است و یا در اختیار کاربران نهایی بالقوه قرار گرفته است کسانی که روی فراوری نسل جدید باتری های یون لیتیم کار می نمایند. این آزمایش ها موفقیت آمیز بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "راکتور فراوری نانوساختار سیلیکونی برای تامین احتیاج صنعت باتری راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راکتور فراوری نانوساختار سیلیکونی برای تامین احتیاج صنعت باتری راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید