خبرنگاران شمار مبتلایان کرونا در کرمان به 153 نفر رسید

به گزارش وبلاگ انجمن ها، کرمان - خبرنگاران - به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مجموع آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان از آغاز شیوع تا امروز یکم فروردین ماه سال 99 به 153 نفر رسید و متاسفانه 16 نفر تا به امروز بر اثر اپیدمی کرونا جان خود را از دست داده اند.

خبرنگاران شمار مبتلایان کرونا در کرمان به 153 نفر رسید

به گزارش وبلاگ انجمن ها، مهدی شفیعی روز جمعه در جمع وبلاگ انجمن ها اضافه کرد: طی 24 ساعت گذشته، نتیجه نتایج آزمایشگاهی 12 مورد دیگر در استان کرمان از جمله هفت مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و چهار مورد مربوط به حوزه سیرجان و یک مورد نیز مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم مثبت اعلام شده است.

وی گفت: در مجموع بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان با 117 مورد، رفسنجان 16 مورد، حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با 6 مورد، بم هشت مورد و حوزه سیرجان 6 مورد بوده است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تمامی نمونه های موجود در آزمایشگاه تشخیصی کرونا در کرمان مورد آزمایش قرار گرفته و نمونه ای دیگر در آزمایشگاه باقی نمانده و طی 24 ساعت گذشته 71 مورد تست در آزمایشگاه تشخیصی کرونا در کرمان اجرا شده که از این تعداد جواب 12 مورد معادل 15 درصد مثبت اعلام شد.

وی بیان داشت: متوسط سن افراد مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته در استان کرمان حدود 64 سال بود و از این تعداد 6 نفر مرد و 6 نفر زن بوده اند.

شفیعی ادامه داد: جواب مثبت قطعی ابتلا به ویروس کرونا یک نفر از کادرهای پرسنل درمانی استان کرمان نیز طی 24 ساعت گذشته مثبت شده که درمان او هم اکنون به صورت سرپایی و در منزل دنبال می شود.

وی شرح داد: سه نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 بستری شده در بیمارستان های استان در ICU و مابقی در بخش های ایزوله بستری هستند و از ابتدای شیوع این بیماری در استان کرمان تا امروز 57 بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان های استان ترخیص شده اند که از این تعداد هشت مورد طی 24 ساعت گذشته بهبود یافتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از 12 نفر افراد مبتلا به ویروس کرونا، 2 خواهر با سابقه سفر به استان یزد و یک نفر دیگر نیز از نزدیکان یکی از بیماران مبتلای قطعی به کرونا بوده است که این دو کیس نشان می دهد متاسفانه مردم توصیه های سفر و رعایت فاصله اجتماعی در منزل را جدی نمی گیرند.

وی اضافه کرد: 61 نفر با بیماری حاد تنفسی طی 24 ساعت گذشته به بیمارستان های استان کرمان مراجعه و بستری شدند و از این تعداد 56 نفر مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند.

شفیعی با بیان اینکه 2 نفر مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته در استان کرمان فوت کردند گفت: با فوت این 2 مورد از زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان شمار متوفیان ناشی از ابتلا به کرونا در استان به 16 نفر رسید.

وی با اشاره به محدودیت های ترافیکی اعمال شده طی 48 ساعت گذشته در مسیرهای منتهی به گلزار شهدا و آرامستان کرمان گفت: محدودیت های ترافیکی از پنجشنبه آخر سال آغاز شده و پیشنهاد داده شده تا شنبه این ممنوعیت ادامه داشته باشد و محدودیت های ترددی براساس شرایط ترافیک خواهد بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به فوتی های پیش بینی شده بر اساس یک نظریه مطرح نمود: درصورت فقدان مداخله، احتمال اینکه حدود 60 درصد مردم به بیماری کرونا مبتلا شوند، وجود داشت اما با اقدامات اجرا شده در کشور و استان ها، این اتفاق در کشور نمی افتد.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا می تواند از فرد مبتلا به حداقل 10 نفر انتقال پیدا کند شرح داد: ماندگاری ویروس در محیط زیاد است بنابراین با در خانه ماندن و شستن مرتب دست ها و ضد عفونی کردن سطوح می توانیم زنجیره انتقال این ویروس را ازمیان برداریم.

شفیعی با بیان اینکه تعداد پروازهای ورودی و خروجی به فرودگاه کرمان محدود شده و هم اکنون پروازها فرودگاه کرمان به مقاصد کیش، مشهد و اصفهان لغو و تعداد پروازها به مقصد تهران نیز به یک پرواز در روز کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه تا قطع زنجیره انتقال نباید به مسافرت برویم گفت: ماهیت ویروس ها غیر قابل پیش بینی و وقتی از یک جمعیت با خاصیت خاص وارد یک جمعیت دیگر شود، نحوه رفتار ویروس و قوی و ضعیف بودن آن نیز متفاوت خواهد بود لذا اعمال محدودیت های برای ورود به استان ها امری حیاتی و ضروری تا ریشه کن شدن بیماری به شمار می رود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شمار مبتلایان کرونا در کرمان به 153 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار مبتلایان کرونا در کرمان به 153 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید