آشنایی کامل با قطار غزال، امکانات و تصاویر آن

به گزارش وبلاگ انجمن ها، سفر با قطار هم امن و مطمئن است و هم آرامش خیال زیادی را نسبتا به ارمغان می آورد. در واقع سفر با قطار، ترکیبی است از سفر در جاده ها و سفر با هواپیما است! در سفر با قطار هم امنیتی که در سفر با هواپیما حس می کنید را تا به اندازه خوبی دارید و حس می کنید و هم بر روی زمین هستید و می توانید از طریق یک وسیله سریع و سیر مسافرت خود را انجام بدهید. یکی از قطارهایی که در ایران می توانید با آن سفر کنید، قطار غزال است. این قطار در شرکت های مختلفی موجود است و انواع مختلفی همچون اتوبوسی، کوپه ای و VIP را دارد که مسافران می توانند با آن سفر کنند. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، با انواع قطار غزال و امکانات آن و همچنین تصاویر این قطارها آشنا شوید.

آشنایی کامل با قطار غزال، امکانات و تصاویر آن

معرفی قطار غزال

قبل از هر چیزی باید بگوییم که قطار غزال را که امکان سفر شما به نقاط مختلفی از ایران را فراهم می آورد، یکی از بهترین قطارهای موجود در ایران است. این قطار به صورت کامل با استانداردهای قوانین بین المللی راه آهن که به آن UIC می گویند؛ طراحی شده است. در واقع زمانی این قطارها وارد سیستم حمل و نقل ایران و خطوط ریلی ایران اضافه شد که توانست تمامی تاییدیه های استانداردهای داخلی و بین المللی را با هم کسب نماید.

انتخاب قطار غزال و انواع سه گانه آن برای کسانی مناسب است که در نظر دارند تا سفری آرام داشته باشند و همه امور سفرشان با کیفیت و امکانات مناسب انجام می گردد. درباره سازنده قطار غزال باید بگوییم که این قطار ساخت کشور چین است و در ناوگان ریلی شرکت های مختلفی همچون ریل سفر، رجا، بن ریل که به نام شرکت بنیاد هم شناخته می گردد، شرکت سفیر و همچنین شرکت وانیا ریل مورد استفاده قرار گرفته است. پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی با سایر شرکت های فعال در زمینه حمل و نقل با قطار در ایران، مطلب معرفی شرکت های مسافربری قطار ایران را مطالعه بفرمایید.

درباره قطار غزال باید این نکته را بدانید که این قطار بعد از قطار تندروی پردیس صندلی دوم را در بین قطارهای تندرو و البته پیشرفته کسب نموده است. این قطار را در بین قطارهای ایران به عنوان پر سفرترین و البته مهم ترین قطارهای ایرانی معرفی می نمایند. به صورت عمومی قطارهای غزال دارای ویژگی های زیادی هستند. یکی از عواملی که باعث می گردد تا مسافران زیادی قطارهای غزال را برای سفر خود انتخاب نمایند این است که هم امکانات آن بسیار بالا است و هم تنوع زیادی در انواع قطارهای خود دارد. بنابراین مسافران برای خرید و انتخاب دستشان باز است و هیچ وقت پا در جهتی نمی گذارند که به آن مجبور بوده اند. شاید دقیقا به همین دلیل است که شرکت های ترابری که از این مدل قطار در رفت و آمدهای خود استفاده می نمایند، معمولا شرکت هایی پر مسافر و شناخته شده هستند.

قطار غزال برای مسافران چه امکاناتی را در نظر گرفته است؟

عموما قطارهای غزال دارای امکانات بسیاری هستند. از جمله امکانات داخل کوپه های این قطار باید به موارد بسیاری اشاره کنیم که البته بیشتر این امکانات به نوع سفر و همچنین شرکتی که بلیط غزال را از آن خریداری می کنید هم مرتبط است. مثلا به صورت عمومی از جمله این خصوصیات می توانیم به این موارد اشاره نماییم که هر واگن این قطار دارای 10 کوپه است و در هر کوپه آن در نهایت گنجایش 4 نفر را در خود دارد که با این احتساب باید بگوییم که در مجموع هر واگن این قطار سریع السیر دارای گنجایش 40 نفری می باشد.

در هر کوپه این قطار می توانید از امکاناتی همچون سیستم های صوتی و تصویری که همگی دارای مانتیورهای مدرن و مسطح هستند، تختخواب های راحت، صندلی های منعطف، سیستم تهویه مناسب، میزهای تاشو و سیستم های پیام رسان و یا مسنجر را دارا می باشد. همچنین در هر واگن قطارهای غزال می توانید از سرویس جداگانه سرویس های بهداشتی مختلف استفاده نمایید. جالب است بدانید که این امکان باعث افزایش رضایت و آسایش مسافران شده است. اگر هنوز هم برای شما سوال است که چرا باید قطارهای غزال و یا اصلا هر قطار دیگری را انتخاب کنید و ملاک های شما چه چیزهایی باید باشد، مطلب چگونه یک قطار خوب برای سفرمان انتخاب کنیم؟ را حتما بخوانید.

درباره نوع ارائه خدمات در این قطار باید بگوییم که مهمانداران و پرسنلی که در قطارهای غزال اقدام به ارائه خدمات می نمایند، از افراد آموزش دیده و با تجربه ای هستند که در این زمینه تجربه کاری خوبی دارند. شما می توانید در هنگامی که قصد خرید بلیط قطار غزال را دارید، سفارش غذای خود را هم بدهید تا خدمات قطار به صورت اتومات وعده غذایی مورد نیاز شما را تامین نمایند. برای این که توضیح کامل تری درباره نحوه ارائه خدمات در قطار غزال به شما بدهیم باید بگوییم که، در این قطار پرسنل و مهمانداران در طول مدت زمانی که شما با آن ها هستید اقدام به ارائه خدماتی همچون: آب معدنی و چای، ارانه وعده شام و ناهار آن هم در صورتی که در هنگام خرید آنلاین و یا حضوری بلیط قطار خود آن را انتخاب نموده باشید و همچنین خوراکی هایی در غالب بسته های پذیرایی به شما مسافرین گرامی می نمایند. این را هم در نظر داشته باشید که هم می توانید از قبل و در هنگام خرید بلیط قطار خود، غذای مورد نظر را انتخاب نموده و هزینه آن را پرداخت نمایید و هم می توانید در قطار غذا را خریداری نموده و در آن جا هزینه اش را بپردازید.

انواع مختلف قطار غزال

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم ،قطار غزال در انواع مختلفی همچون: اتوبوسی، کوپه ای و VIP ارائه می گردد. درباره قطار اتوبوسی از سری قطارهای غزال باید این را بدانید که اگر قصد خرید و استفاده از این قطار برای رسیدن به مقصد خود را دارید، این قطار دارای امکانات بالایی است و به تعبیری دیگر نوعی قطار درجه 1 محسوب می گردد. البته اگر تجربه خرید بلیط غزال و سفر با این قطار را داشته باشید ممکن است که با اصطلاحاتی همچون قطار پرستو و یا قطار سروش برخورد نموده باشید.

درو اقع این 2 اصطلاح به 2 نوع واگن کوپه ای مختلف اشاره می نمایند. نکته دیگری که وجود دارد این است که قطار واگن کوپه ای سروش، فقط و فقط در جهت قطار مشهد به قم و برعکس، یعنی قم به مشهد حرکت می نماید. در زمینه حمل بار توسط قطارها هم از آن جایی که هر شرکت و قطاری قوانین مخصوص به خودش را دارد پیشنهاد می کنیم که مطلب آشنایی با قوانین حمل بار و خودرو با قطار را مطالعه کنید.

چگونه بلیط قطار غزال را خریداری نماییم؟

اگر می خواهید تا با انواع مختلف قطار غزال سفر خود را انجام دهید، تنها کافی است که به صورت آنلاین و یا حضوری اقدام نمایید. اگر تصمیم دارید که بلیط خود را به صورت آنلاین خریداری کنید کافی است که به وب سایت رسمی شرکت هایی که سامانه فروش بلیط این قطار را دارند، مراجعه فرمایید. یکی از پر مسافرترین و در پی آن شلوغ ترین جهتهایی که قطار غزال آن را می پیماید در جهت اصفهان به مشهد است. در واقع باید بگوییم که این قطار و خط ریلی را باید به عنوان شلوغ ترین خط غزال به حساب بیاوریم. البته لازم به ذکر است که اصفهانی ها کلا قطار غزال را دوست دارند و از آن زیاد استفاده می نمایند. البته باید در این هنگام به یک مورد بسیار مهم توجه فرمایید. اول از همه این که آیا جهتی که شما برای مقصد سفرتان در نظر گرفته اید، قطار غزال دارد؟ در غیر این صورت، شما باید قطار دیگری را برای انجام سفر خود در نظر بگیرید. شما می توانید به صورت حضوری و یا آنلاین از طرق وب سایت وبلاگ انجمن ها برای خرید بلیط قطارهای مختلف و همچنین قطار غزال را خریداری نمایید. همچنین پشتیبانی و ارائه خدمات کارشناسان ما در وبلاگ انجمن ها شما را از زمان خرید بلیط خود و تا پایان سفرتان با قطار، شامل حال شما مسافر گرامی خواهد بود.

امکانات و خدمات قطار غزال در یک نگاه

چه شرکت هایی از قطار غزال استفاده می نمایند؟

3 شرکت اصلی هستند که از قطارهای غزال برای حمل و نقل مسافرین خود استفاده می نمایند که ما برای آگاهی شما آن ها را معرفی خواهیم کرد.

قطار غزال سیر کوثر

شرکت ریل سیر کوثر، از جمله شرکت هایی است که از قطار غزال در ناوگان حمل و نقل ریلی خود استفاده می نماید. قطار غزال این شرکت دارای خدمات رفاهی بسیاری است. کوپه های 4 تخته و درجه یک این شرکت در جهتهای بندرعباس، تهران، یزد و مشهد تردد می نمایند.

قطار غزال بن ریل

شرکت بن ریل یکی از بزرگ ترین شرکت هایی است که در جهتهای خود به صورت گسترده ای از قطارهای غزال استفاده می نماید. قطارهای این شرکت همگی درجه 1 هستند و دارای 4 تخت می باشند. قطارهای غزال این شرکت ها در جهتهای بسیار پر ترددی همچون: تهران- کرمان، تهران- بندرعباس، تهران- مشهد، کرمان- مشهد و زنجان- مشهد فعال هستند. برخی از این قطارها به صورت یک روز درمیان و برخی هم هر روز برنامه حرکتی دارند. به طور مثال این شرکت در جهت تهران به مشهد به صورت روزانه و در جهت تهران به کرمان، تهران به بندرعباس، کرمان به مشهد و زنجان به مشهد یک روز در میان برنامه حرکت و سفر دارد.

قطار غزال پارس لاریم

این شرکت برنامه حرکت خود با این قطارها را در جهت تهران به مشهد فعال نموده است و برنامه حرکتش نیز از برنامه زمان 1 روز در میان تبعیت می نماید.

معرفی جهتهای قطار غزال

جهتهای دو شرکت سر کوثر و بن ریل را با قطارهای غرال در ادامه برای شما می آوریم.

قطار غزال شرکت کوثر

مهم ترین جهتی که شرکت کوثر از قطارهای غزال در آن استفاده می نماید، جهت تهران- مشهد است. قطار غزال این جهت را در 12 ساعت طی می نماید.

قطارهای غزال شرکت بن ریل

برنامه حرکت قطار غزال تهران- مشهد روزانه است. قطار اول از ساعت 16:55 راه می افتد و در ساعت 3:05 دقیقه صبح به مشهد می رسد و برای جهت برگشت از ساعت 16:35 دقیقه بعد از ظهر راه می افتد و در ساعت 2:55 به تهران می رسد.

برنامه حرکت قطار زنجان- مشهد هم با شرکت بن ریل و قطارهای غزال به صورا یک رزو در میان است. برنامه رفت به این صورت است که قطار از ساعت 14:40 از زنجان راه می افتد و در یاعت 5:45 دقیقه به مشهد می رسد. برای برگشت هم از ساعت 15:45 از مشهد راه افتاده و ساعت 7:15 دقیقه به رنجان می رسد.

برای جهت کرمان- مشهد نیز قطار یک روز در میان در ساعت 13:20 راه می افتد و در ساعت 6 صبح به مشهد می رسد. برای برگشت هم در ساعت 14:20 دقیقه از مشهد راه افتاده و در ساعت 7:25 دقیقه به کرمان می رسد.

در جهت تهران- بندرعباس نیز به صورت یک روز در میان از تهران در ساعت 12:15 راه می افتد و در ساعت 8:45 دقیقه به بندرعباس می رسد. برای برگشت هم از ساعت 13 از بندرعباس راه می افتد و ساعت 8:25 به تهران می افتد.

در جهت تهران- کرمان هم قطارهای این کشور به صورت یک روز در میان از ساعت 19:20 از تهران راه افتاده و در ساعت 9:10 به کرمان می رسد. در جهت برگشت هم از ساعت 14:40 شروع حرکت قطار است و ساعت رسیدن 4:40 دقیقه صبح است.

چرا از وبلاگ انجمن ها بلیط قطار غزال را خریداری نماییم؟

قبل ترها برای خرید بلیط باید به صورت حضوری و در شرکت راه آهن و یا آژانس های مسافرتی خاصی اقدام می کردید اما این روزها دیگر این فرایند نه تنها اصلا سخت نیست بلکه به راحتی فراوان و سرعت زیادی برای شما صورت می گیرد. امروزه شرکت وبلاگ انجمن ها این امکان را برای شما به وجود آورده است که به راحتی بتوانید تا بلیط خود را خریداری نمایید. در واقع کارشناسان فروش بلیط قطار ما، امکان دسترسی شما مسافران گرامی را در شبکه ریلی سراسری و متنوع جهتهای داخلی، به هر کجا که مد نظرتان هست به راحتی و با تنها خرید بلیط قطار خود از وبلاگ انجمن ها را میسر نمایید. شما در وبلاگ انجمن ها می توانید تا با راحتی و سهولت تمام، به صورت آنلاین خرید بلیط از شرکت های ترابری فدک و رجا را انجام دهید.

به هرحال در یک کلام و کوتاه باید بگوییم که سیستم رزرواسیون آنلاین وبلاگ انجمن ها این امکان را برای شما به وجود آورده است که در کامل و سریع ترین و همچنین به روزترین سیستم خرید آنلاین بلیط و همچنین رزرو هتل را برای شما در کوتاه ترین زمان ممکن میسر سازد.

برای رزرو بلیط از قطارهای مختلفی همچون قطار غزال در سامانه آنلاین وبلاگ انجمن ها تنها کافی است که با وارد کردن مقصد مورد نظر خود در قسمت قطار سایت آنلاین وبلاگ انجمن ها، بلیط مورد نظر خود را پیدا نموده و بدون صرف کردن مقداری اضافی از زمان و یا هزینه، بلیط خود را به صورت قطعی و تبت شده یا خرید و یا رزرو نمایید. شما می توانید حتی هزینه خرید بلیط خود را به صورت آنلاین پرداخت نمایید. همچنین می توانید اگر سوالی دارید در کمترین زمان ممکن با ارتباط با کارشناسان ما، پاسخ آن را دریافت نمایید.

شما با انتخاب وبلاگ انجمن ها به عنوان درگاهی برای خرید قطار خود می توانید از مزایا و امکانات مختلفی برخوردار شوید. این امکانات عبارتند از:

  • صادر شدن و همچنین دریافت بلیط قطار شما در هر مکان و زمانی و تنها با صرف چند دقیق
  • مهیا بودن امکان مقایسه قیمت بلیط های قطارهای مختلف در یک جهت در زمان های مختلف و در نهایت انتخاب بهترین و مناسب ترین آن ها با توجه به شرایط شما
  • خرید و رزرو بلیط قطار داخلی به جهتها و نقاط مختلف کشور همچون: اهواز، مشهد، اصفهان، تهران و یا بسیاری از جهتهای دیگر
  • امکان برقراری ارتباط و همچنین بهره دریافت از تیم و کارشناسان پشتیبانی در وبلاگ انجمن ها در صورت بروز هرگونه مشکل و یا حتی پیش آمدن سوالی در این زمینه در 24 ساعت شبانه روز.

ما در این متن همه چیز را درباره قطارهای غزال اعم از شرکت هایی که از این قطار استفاده می نمایند، امکانات این قطار، انواع قطارهای غزال، جهتهای آن و حتی بهترین راه خرید بلیط قطار از وبلاگ انجمن ها را برای شما توضیح دادیم. این که این قطار چه مزیت هایی دارد و چه جهتهایی را پوشش می دهد و خلاصه هر چیزی که به شما حق انتخاب بدهد را در این مطلب دادیم!

در آخر از شما می خواهیم که اگر تا به حال از قطارهای غزال برای سفرهای خود استفاده نموده اید، تجربه و نظر خود را برای ما کامنت کنید.

منبع: الی گشت

به "آشنایی کامل با قطار غزال، امکانات و تصاویر آن" امتیاز دهید

6 کاربر به "آشنایی کامل با قطار غزال، امکانات و تصاویر آن" امتیاز داده اند | 3.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی کامل با قطار غزال، امکانات و تصاویر آن"

1 دیدگاه

مرتضی معمر 17 خرداد 1401

عالی هستید

پاسخ به مرتضی معمر
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید