خبرنگاران جهرم، رتبه چهارم اهدای عضو در کشور را کسب کرد

به گزارش وبلاگ انجمن ها، شیراز- خبرنگاران- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این شهرستان در سال 98 در اهدای عضو بیماران دچار مرگ مغزی، رتبه چهارم کشور را از آن خود نموده است.

خبرنگاران جهرم، رتبه چهارم اهدای عضو در کشور را کسب کرد

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، قهرمان بمانا گفت: در سال های اخیر بیش از 100 مورد اهدای عضو با رضایت خانواده های بیماران مرگ مغزی در بیمارستان پیمانیه جهرم اجرا شده که برای بیماران نیازمند پیوند عضو، زندگی بخش بوده و از این رو این دانشگاه پیروز به کسب رتبه چهارم کشور در اهدای اعضای پیوندی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد و تنوع اهدای عضو و فعالیت گسترده واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در عرصه درمانی، فرهنگی، تحقیقاتی، پشتیبانی و آموزشی از دیگر مولفه هایی است که سبب شده تا وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، این شهرستان را حائز رتبه چهارم در اهدای عضو معرفی کند.

بمانا ادامه داد: واحد فراهم آوری اعضای پیوندی که زیر مجموعه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم است و در بیمارستان پیمانیه این شهر مستقر است، با شناسایی بیماران دچار مرگ مغزی و اخذ رضایت به اهدای عضو از خانواده های ایشان، هدف مقدس یاری به بیماران نیازمند پیوند اعضا را دنبال می نماید.

وی اعلام کرد: فردی که دچار مرگ مغزی می گردد، هیچ واکنشی به محرک های محیطی ندارد و دچار ایست کامل عملکرد مغزی و تنفسی است و این رویداد می تواند فرد را در مدت کوتاهی دچار ایست کامل قلبی کند، بنابراین در صورت رضایت خانواده چنبن افرادی برای اهدای عضو فرد متوفی، بارقه امید را در دل بیماران دردمند و چشم انتظار پیوند عضو روشن می نماید و به آنان امید به زندگی و حیات دوباره می بخشد.

به گفته بمانا، هر بیمار دچار مرگ مغزی می تواند جان هشت نفر را نجات دهد، سالانه حدود هشت هزار مرگ مغزی در ایران رخ می دهد و هر 12 ساعت، یک بیمار می تواند پیروز به دریافت عضو حیاتی شده و از مرگ نجات یابد.

او اضافه کرد: مردم فهیم شهرستان جهرم همیشه در عرصه های مهربانی، و ایثار پیشگام بوده اند و در امر خداپسندانه اهدا و پیوند اعضا نیز فداکاری ها و گذشت های بسیاری نموده اند که بی شک نزد خداوند ماجور و ماندگار خواهد بود.

شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران جهرم، رتبه چهارم اهدای عضو در کشور را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جهرم، رتبه چهارم اهدای عضو در کشور را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید