خبرنگاران بندپی: سالانه 200 هزار نفر به جمعیت استان تهران اضافه می گردد

به گزارش وبلاگ انجمن ها، تهران - خبرنگاران - استاندار تهران گفت: سالانه 200 هزار نفر به جمعیت این استان افزوده می گردد و این امر به افزایش میزان سرانه بودجه در حوزه های مختلف احتیاج دارد.

خبرنگاران بندپی: سالانه 200 هزار نفر به جمعیت استان تهران اضافه می گردد

انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رییس مجلس شورای اسلامی که در محل فرمانداری ورامین برگزار گردید گفت: استان تهران در حوزه بودجه بهداشت و درمان از سرانه اندکی برخوردار است و تنها هشت دهم میلیون ریال به ازاء هر نفر به ساکنان این استان اختصاص پیدا نموده است.

این مسئول گفت: استان تهران از نظر بودجه بهداشت و درمان بیست و نهمین استان کشور است.

وی گفت: با توجه به افزایش سالانه 200 هزار نفر جمعیت به استان تهران، احتیاج است که سرانه بودجه بر اساس تناسب جمعیت برای احداث فاضلاب، ساخت بیمارستان و انتقال آب اختصاص پیدا کند.

استاندار تهران با اشاره به شرایط شهرستان های جنوب شرق تهران گفت: این چهار شهرستان از سرعت جمعیت بالاتری نسبت به استان تهران برخوردار بوده به گونه ای که اگر سرعت رشد جمیت در استان تهران 1.24 باشد این سرعت در شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت 1.73 درصد است.

این مسئول جمعیت قرچک را بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن 269 هزار نفر، پیشوا 86 هزار نفر، پاکدشت 350 هزار نفر و ورامین را 283 هزار نفر خاطرنشان کرد.

محسنی بندپی ادامه داد: از مجموع 180 هزار هکتار اراضی قابل کشت استان تهرات، 44 درصد به میزان 86 هزار هکتار در شهرستان های جنوب شرق تهران واقع شده است.

وی ساکنین روستایی استان تهران را 6 درصد و در شهرستان های جنوب شرق تهران 24 درصد خاطرنشان کرد.

استاندار تهران ادامه داد: در حال حاضر 550 هزار نفر از اتباع خارجی ثبت شده در استان تهران سکونت دارند که پیش بینی می گردد که کل این افراد، یک میلیون و 600 هزار نفر باشند.

وی از احیای منابع آبی و انتقال آب از سد ماملو به شهرستان های جنوب شرق تهران به عنوان یکی از اقدامات مناسب در این حوزه خاطرنشان کرد و اضافه نمود: طرح انتقال 30 میلیون مترمکعب آب آشامیدنی از سد ماملو با 100 میلیارد تومان اعتبار با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در این حوزه در حال انجام است.

محسنی بندپی یادآور شد: پروژه انتقال آب جنوب تهران به دشت ورامین، یکی دیگر از پروژه های مهم استان تهران است که با اجرای آن 283 میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده به دشت ورامین منتقل می گردد که از این میزان، 30 میلیون مترمکعب برای ری و مابقی به چهارشهرستان جنوب شرق تهران اختصاص پیدا می نماید.

وی از احتیاج پیشوا به بیمارستان، تکمیل کمربندی پاکدشت و اجرای خط مترو به عنوان اولویت شهرستان های جنوب شرق تهران یاد کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بندپی: سالانه 200 هزار نفر به جمعیت استان تهران اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بندپی: سالانه 200 هزار نفر به جمعیت استان تهران اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید