حقایق جالب درباره شهر بارسلونا

به گزارش وبلاگ انجمن ها، شهر بارسلون که امروزه به خاطر تیم پرآوازه خود در جهان با نام شهر بارسلونا شناخته می شود دارای جاذبه های گردشگری بسیار جالب می باشد.

حقایق جالب درباره شهر بارسلونا

نکاتی جالب و خواندنی درباره شهر بارسلونا

امروزه بارسلون یکی از مراکز مهم فرهنگی و به یکی از مقصدهای اصلی گردشگران بدل گشته و از میراث فرهنگی غنی برخوردار است.

بسیاری از ما شهر زیبا و دیدنی بارسلون را بخاطر آسمان آبی و آفتابیش ، سرزندگی و شادابی سواحل مدیترانه و بخصوص معماری غیرعادی ساختمان هایش می شناسیم. اما این شهر اسرار پنهانی دارد که کمتر کسی از آنها اطلاع دارد. با ما همراه باشید تا با حقایقی جالب و خواندنی درباره این شهر زیبا و رویایی آشنا شوید.

1.بارسلون تنها شهریست که بخاطر معماری عجیبی که دارد از سوی موسسه سلطنتی معماران بریتانیا مدال طلا کسب کرده است.

2.جالب است که بدانید این مدال معمولا به یک گروه از معماران یا یک شخص اهدا می شود ، بارسلون تنها شهر جهان است که این مقام را کسب کرده است !

3.این شهر تا المپیک سال 1992 هیچ ساحلی نداشت

4.امروزه هفت ساحل که دارای پرچم آبی هستند خط ساحلی 4.5 کیلومتری این شهر را تشکیل داده اند. جالب است که بدانید شهر بارسلون توسط نشنال جئوگرافیک بعنوان بهترین شهر ساحلی شناخته شده است.

5.بارسلون قدیمی تر از شهر رم است

6.برخی از تئوری های ارائه شده نشان می دهد شهر بارسلون توسط هرکول ها ایجاد شده است ، این یعنی 400 سال پیش از اینکه شهر رم شکل بگیرد. هر چند حقیقت این مساله هنوز مشخص نیست و در حد تئوری باقی مانده است.

7.بارسلون پربازدیدترین شهر در اسپانیا است

8.شهر بارسلون در میان پربازدیدترین شهرهای اروپا در سال 2016 مقام چهارم را پس از لندن ، پاریس و استانبول ، کسب کرد اما همچنان بالاتر از شهرهایی همچون رم ، میلان و آمستردام قرار گرفته است. این شهر سالانه بیش از 8.20 میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان دارد.

9.بزرگترین شهر در کنار دریای مدیترانه است

10.بارسلون ، مساحتی برابر با 101.4 کیلومتر مربع را در بر می گیرد و جمعیت آن حدود 1.602 میلیون نفر تخمین زده شده است که همین مساله این شهر را بزرگترین شهر در کنار دریای مدیترانه و دومین شهر بزرگ اسپانیا ، پس از مادرید ، کرده است.

11.بارسلون می توانست جایی باشد که برج ایفل در آن ساخته می شود

12.اگر همه چیز به درستی پیش می رفت ، برج ایفل به جای اینکه در شهر پاریس قرار بگیرد در بارسلون ساخته می شد ، اما پس از ارائه پلن اولیه ساخت برج ایفل ، اسپانیا با ساخت آن در بارسلون مخالفت کرد چرا که به نظرشان این طرح با سیاست های زیبایی شناسی و هنر شهر بارسلون سازگاری نداشت.

13.بزرگترین ورزشگاه فوتبال اروپا در این شهر قرار گرفته است

14.با در برگرفتن فضای 55000 متر مکعبی ، ورزشگاه نیوکمپ بارسلون با ظرفیت 99354 نفر نه تنها بزرگترین ورزشگاه فوتبال در اروپا است بلکه پس از ورزشگاه فوتبال Rungrado May Day در کره جنوبی ، دومین ورزشگاه پرجمعیت و بزرگ در جهان است.

بارسلون 68 پارک دارد

15.10 درصد فضای شهر را پارک و فضای سبز اشغال کرده اند که این فضا سالانه افزایش می یابد.

16.بارسلون 55 موزه دارد

17.جالب است که بدانید پربازدیدترین موزه این شهر نه موزه هنرهای معاصر آن است نه موزه مشهور فونداچیو ژان میرو (موزه هنرهای مدرن) ، اما در میان این 55 موزه بیشترین بازدید از موزه باشگاه فوتبال بارسلون صورت می گیرد ، سالانه بیش از 1.5 میلیون نفر از این موزه دیدن می کنند.

18.از جمله شهرهای محبوب دوچرخه سواران در جهان است

19.شهر بارسلون مسیری 180 کیلومتری مخصوص دوچرخه سواری دارد ، علاوه بر اینها سیستم اشتراک گذاری دوچرخه در این شهر از پیروز ترین سیستم های جهان است.

20.دارای 9 بنای دیدنی محافظت شده توسط یونسکو است

21.در این میان دو بنا ، Palau de la Música Catalana (قصر موسیقی کاتالان) و بیمارستان سنت پائول ، توسط لوییز دومانچه ای مونتانر - معمار اهل کاتالونیا اسپانیا - ساخته شده است و هفت بنای دیگر متعلق به معمار مشهور و نامی این شهر ، آنتونی گائودی، می باشد. این بناها شامل پارک گوئل ، قصر گوئل ، کازا میلا ، کازا ویسنس ، کلیسای خانواده ساگرادا ، کازا بالیو و کلیسای کلونیا گوئل ، می شود.

منبع: نمناک

به "حقایق جالب درباره شهر بارسلونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق جالب درباره شهر بارسلونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید