تشریح فرآیند گزینش متقاضیان جذب هیأت علمی وزارت علوم

به گزارش وبلاگ انجمن ها، دکتر محمدرضا رضوان طلب با اشاره به فرایند گزینش متقاضیان شرح داد: با ورود اطلاعات به سامانه جذب، در دبیرخانه جذب غربالگری اولیه انجام خواهد شد؛ چراکه بعضی از افراد بدون دارا بودن شرایط اولیه اقدام به ثبت نام کردند از این رو رزومه های ارسالی با شرایط اعلام شده مطابقت می گردد و در صورتی که فرد شرایط لازم را نداشته باشد پرونده ها به دانشگاه ها و کارگروه های مختلف ارسال نخواهد شد بلکه غربالگری اولیه در این دبیرخانه صورت می گیرد.

تشریح فرآیند گزینش متقاضیان جذب هیأت علمی وزارت علوم

رضوان طلب با تاکید بر اینکه پرونده های پذیرش شده برای ارزیابی به دانشگاه ها و گروه های مختلف ارسال خواهد شد، ادامه داد: کارگروه های توانمندی علمی در رشته های مختلف در سایت این مرکز معرفی شده است و امتیازات مورد نظر در سامانه ثبت می گردد و سامانه بعد از معدل گیری، فردی که بالاترین امتیاز را کسب نموده باشد معرفی خواهد شد.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، اضافه نمود: نتایج کسب شده به هیات اجرایی جذب که در دانشگاه ها مستقر است، ارسال می گردد و در این هیات تشخیص می دهند که از فرد برای مصاحبه دعوت به عمل آورند و در بعضی موارد نیز بر اساس آنالیز هایی که در گروه اجرا شده و پرونده و مدارکی که در اختیار دارند نسبت به جذب افراد تصمیم گیری می نمایند.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب های ما به گونه ای نیست که سلیقه بر سلیقه اضافه گردد، گفت: روش هایی که برای جذب انتخاب شده است اعمال سلیقه ها کنترل خواهد شد به این منظور سعی شده است که در تمام مراحل وحدت رویه و هماهنگی ایجاد گردد تا کسی به دلیل اعمال سلیقه حذف و یا تایید نگردد.

رضوان طلب با بیان اینکه بعد از آنالیز، پرونده ها به وزارت علوم ارسال می گردد، ادامه داد: در مرکز جذب وزارت علوم هرگز به اقدام به آنالیز صلاحیت نمی گردد بلکه تنها به آنالیز صحت عملکرد دانشگاه ها پرداخته خواهد شد تا معین گردد دانشگاه ها بر اساس ضوابط اعلام شده عمل نموده است یا خیر.

وی اضافه نمود: در این زمینه یکی از اقدامات دانشگاه برای جذب آنالیز مقالات، وزن تولیدات علمی و ارتباط آن با حوزه تخصصی متقاضی را آنالیز و به آنها امتیاز می دهد و زمانی که در مرکز جذب مقالات متقاضیان خواسته می گردد ما با اصل مقالات کاری نداریم ولی لیست مجلات را احتیاج داریم تا معین گردد که مقالات در نشریاتی منتشر شده است که در ژورنال های مورد تایید معاون پژوهشی وزارت علوم واقع شده است.

وی آنالیز امتیازات مقالات بین 3 تا 5 امتیاز را از دیگر اقدامات مرکز جذب در آنالیز پرونده ها نام برد و اضافه نمود: پایش وزن علمی در اختیار این مرکز قرار ندارد.

منبع: ویکی گرام

به "تشریح فرآیند گزینش متقاضیان جذب هیأت علمی وزارت علوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح فرآیند گزینش متقاضیان جذب هیأت علمی وزارت علوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید