انتقال آب خلیج فارس به مجتمع مس سرچشمه

به گزارش وبلاگ انجمن ها، طی مراسمی با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور، قطعه دوم از خط نخست ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس به مجتمع مس سرچشمه افتتاح شد.

انتقال آب خلیج فارس به مجتمع مس سرچشمه

به گزارش وبلاگ انجمن ها کرمان، به منظور حفظ ذخائر آب های زیر زمینی و تامین آب پایدار و مورد احتیاج صنایع و طرح های در حال توسعه، این بخش از خط انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور از محدوده مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان شروع و به طول 150 کیلومتر تا مجتمع مس سرچشمه اجرا شد که در مجموع سرمایه گذاری 72 هزار میلیارد ریال در چند فاز و قطعه را به همراه داشت.

ظرفیت این خط سه مترمکعب درثانیه می باشدکه با چهار ایستگاه پمپاژوچهار مخزن 60 هزار متر مکعبی وارد مخزن 300 هزار مترمکعبی در منطقه مس سرچشمه می گردد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر ایران یک درصد جمعیت جهان دارد، اما سه دهم درصد از آبهای شیرین جهان را استفاده می نماید گفت : سهم غرب آسیا 47.7 درصد از شیرین سازی آب جهان است و سهم خلیج فارس 24 درصد معادل 26 میلیون متر مکعب است که نشان می دهد ما هم احتیاجمند شیرین سازی هستیم که سرمایه گذاری بیشتری طلب می نماید.

اردشیر سعد محمدی اضافه کرد:شرکت ملی صنایع مس با فراوری 280 هزار تن مس کاتدی نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش فراوری داشته است و در فروش و صادرات نیز با 270 هزار تن فروش، رکورد زده است.

وی با اشاره به 2.4 میلیارد یورو طرح های توسعه تعریف شده برای شرکت ملی صنایع مس گفت: تا خاتمه سال 1404ظرفیت کاتدی کشوربه600 هزار تن ارتقا پیدا می نماید و در سال آینده سه طرح عظیم دره آلو ، دره زار و مس سرچشمه افتتاح می گردد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح ها 800 میلیون دلار به آورده مس یاری می نماید اضافه کرد: صنعت مس اکنون 27 میلیون متر مکعب آب مصرف می نماید که با اجرای طرح های یاد شده احتیاجمند 31 میلیون مترمکعب آب جدید هستیم.

سعد محمدی ادامه می دهد:با افتتاح امروز، ما نگرانی برای توسعه طرح هایمان نخواهیم داشت و برق را نیزبا احداث نیروگاه در سیرجان تامین نموده ایم.

منبع: جام جم آنلاین

به "انتقال آب خلیج فارس به مجتمع مس سرچشمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال آب خلیج فارس به مجتمع مس سرچشمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید