افزایش حقوق ها در سال آینده به نفع چه کسانی است؟

به گزارش وبلاگ انجمن ها، رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 99 گفت که براساس مصوبه کمیسیون تلفیق حقوق یک میلیون و 100 هزار کارمند در سال آینده تا 80 درصد افزایش پیدا خواهد نمود.

افزایش حقوق ها در سال آینده به نفع چه کسانی است؟

به گزارش، غلامرضا تاج گردون، اظهار کرد: در دو سال گذشته به دلیل شکاف بیش از حدی که بین دریافت نمایندگان حقوق و مزایا پیش آمده بود و البته با توجه به کمبود منابع ما سیاستی را در خصوص نرخ اقتصادیات تصاعدی برای درآمد های بالاتر و توجه بیشتر به درآمد های کمتر در نظر گرفته بودیم که این رویه در دو سال گذشته فاصله حقوق ها را کمی تعدیل کرد. حتی در سال گذشته حقوق های پایین که افزایش پیدا کرد در ضریب حقوق نیز در نظر گرفته شد تا همزمان همسان سازی نیز انجام گردد.

وی افزود: در بودجه سال آینده مهم ترین موضوع در بحث افزایش حقوق تناسب آن با رشد نرخ تورم بود. در سال 1398 طبق آمار رسمی نرخ تورم قریب 40 درصد است و در شرایط تورم 40 درصدی هم عملا نمی گردد با رویه سابق عمل کرد. ما از یک طرف حقوق بگیران کم درآمد را داشتیم که باید به آن ها توجه می کردیم و از طرفی دیگر با قشری از نخبگان جامعه اعم از اعضای هیات علمی، قضات، وکلا و مهندسین برتر روبرو بودیم که شاید عددشان زیاد نبود، ولی علامت بدی به آن ها داده می شد که می خواهیم با آن ها برخورد کنیم.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در شرایطی که نرخ تورم 40 درصد و نرخ افزایش حقوق 15 درصد باشد انگار در سال 1399 میزان حقوق به اندازه سال 1397 در نظر گرفته شده لذا ما خیلی روی این موضوع کار کردیم و گفتیم در شرایط تورمی با کم درآمد ها و نخبگان چه طور باید رفتار کنیم.

رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 99 ادامه داد: ما برای درآمد های پایین ابتدا نرخ معافیت اقتصادیاتی را سه میلیون تومان در نظر گرفتیم، یعنی کسانی که تا سه میلیون تومان حقوق می گیرند هیچ اقتصادیاتی پرداخت نمی نمایند. دوم این که هر کسی زیر دو میلیون و 800 تومان حقوق می گرفت را به این عدد می رسانیم. این به این معناست که حدود یک میلیون و 100 هزار نفر حقوق شان تا 80 درصد افزایش پیدا می نماید که البته این مصوبه با تامین منابع 5000 تا 6000 میلیاردی به تصویب رسید.

وی افزود: در خصوص حقوق های بالا که باید با نرخ تصاعدی پلکانی 35 درصد اقتصادیات می دادند، اقتصادیات شان را به 25 درصد رساندیم که بار اقتصادی آن کلا 300 میلیارد تومان بود و کلا 20 تا 30 هزار نفر را شامل می گردد، ولی علامت مهمی به نخبگان جامعه است.

تاج گردون با اشاره به انتشار اخباری در خصوص مصوبه کمیسیون و کاهش اقتصادیات پردرآمد ها اظهار کرد: بعضی بداخلاقی کردند و گفتند من به خاطر خودم این موضوع در کمیسیون تلفیق تصویب کردم. اولا من عضو هیات علمی هستم و ثانیا جانباز هستم و اقتصادیات پرداخت نمی کنم حقوقم هم هفت میلیون تومان است و اگر قرار بود مشمول اقتصادیات می شدم باید اقتصادیات 10 درصد می دادم. متاسفانه به هیات علمی های مجلس شورای اسلامی تعرض کردند در حالی که هیات علمی ها قانون خاص دارند و مشمول اقتصادیات 10 درصد می شوند.

رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 99 یادآور شد: جهت گیری ما در موضوع افزایش حقوق ها و میزان معافیت اقتصادیاتی حقوق کارمندان روشن است که به سمت کم درآمدهاست. کار بزرگی است که حقوق یک میلیون و 100 هزار نفر تا 80 درصد افزایش یابد، ولی بعضی بدبین و بداخلاق هستند و شاید حتی بگردد اسم ضد انقلاب رویشان گذاشت که یک کار این چنینی را که باعث خوشحالی قشر کم درآمد می گردد را زیر سوال می برند و می گویند مجلس شورای اسلامی به فکر پردرآمدهاست. این کار بی اخلاقی، غیرحرفه ای و البته سازماندهی شده بود.

منبع: ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش حقوق ها در سال آینده به نفع چه کسانی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حقوق ها در سال آینده به نفع چه کسانی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید