اتصال شبکه ریلی سراسری ایران و ترکیه، راه اندازی قطار تهران-استانبول به زودی

به گزارش وبلاگ انجمن ها، معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی از توافق برای اتصال شبکه سراسری ریلی ایران و ترکیه و جابه جایی یک میلیون تن بار در سال اطلاع داد و گفت: با توجه به توافقات اجرا شده بین دو کشور، قطار تهران-استانبول تا قبل از سرانجام سال جاری راه اندازی می گردد.

اتصال شبکه ریلی سراسری ایران و ترکیه، راه اندازی قطار تهران-استانبول به زودی

شهرام آدم نژاد در گفت وگو با وبلاگ انجمن ها، اظهار کرد: کوشش مان را می کنیم تا به شبکه سراسری ریلی یکدیگر متصل شویم. در حال حاضر که ار مرز رازی رد می شویم به دریاچه وان می رسیم و با کشتی های فری بت باقیمانده جهت را می توانیم ادامه دهیم اما در آخرین مذاکرات اجرا شده طرف ترک محلی را به ما معرفی کرد که با کمتر از 10 کیلومتر ریل گذاری هر دو طرف می توان ایران و ترکیه را به شبکه ریلی یکدیگر متصل کرد.

وی اضافه نمود: در ایران، شمال آذربایجان غربی و در ترکیه گوربلاغ به عنوان دو حلقه مفقوده در اتصال شبکه ریلی سراسری شناسایی شدند. روی نقشه منطقه مورد نظر وضعیت مناسبی برای ریل گذاری دارد اما باید مطالعات آن را انجام دهیم که بر این اساس مقرر شده تا دو ماه آینده مطالعات مورد نظر به انتها برسد و نتایج آن معین گردد.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر مسئله ای در اجرای این پروژه وجود نداشته باشد و هر دو طرف آن را تایید کند برای اصلاح جهت و ریل گذاری آن اقدام خواهیم کرد. گرچه نمی توان بازه زمانی دقیقی برای اجرا و اتمام این پروژه خاطرنشان کرد و همه چیز به مطالعات مهندسی و نتایج آن بستگی دارد اما همه سعی مان را می کنیم تا این کار هر چه سریعتر انجام گردد.

آدم نژاد با بیان اینکه بین ایران و ترکیه توافقات لازم اجرا شده تا یک میلیون تن بار در سال بین دو کشور جابه جا گردد، گفت: برای مسافر هم اهدافی در نظر گرفته ایم و در چند ماه گذشته شاهد راه اندازی قطار تهران - آنکارا بودیم و هم اکنون خط ریلی راه آهن از تهران به آنکارا مسافران بسیاری را به صورت هفتگی جابه جا می نماید. اما در آخرین مذاکرات اجرا شده مقرر شد تا قطار تهران - استانبول را نیز راه اندازی کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه راه اندازی قطار تهران-استانبول نیازی به اجرای عملیات و زیرساخت ندارد و تنها باید مناسبات مالی آن را تنظیم کنیم، همه کوشش های اجرا شده و توافقات اجرا شده بر این اساس بوده که تا قبل از انتها سال جاری قطار تهران-استانبول را نیز راه اندازی کنیم.

به گزارش وبلاگ انجمن ها، پیش از این نیز قطار تهران - آنکارا شانزدهم مرداد ماه سال جاری راه اندازی شده بود و مقرر شد تا به صورت هفتگی حدود 250 مسافر پایتخت را به مقصد آنکارا ترک کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اتصال شبکه ریلی سراسری ایران و ترکیه، راه اندازی قطار تهران-استانبول به زودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال شبکه ریلی سراسری ایران و ترکیه، راه اندازی قطار تهران-استانبول به زودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید