آزادسازی 87.5 درصد از نوار ساحل دریای خزر در استان

به گزارش وبلاگ انجمن ها، استاندار مازندران با اشاره به آزادسازی بیش از 87 درصد از راه دسترسی به ساحل تأکید کرد پای همه شهرمندان و مسافران باید به نوار ساحلی دریای خزر باز شود.

آزادسازی 87.5 درصد از نوار ساحل دریای خزر در استان

به گزارش وبلاگ انجمن ها مازندران احمد حسین زادگان پیش ازظهر چهارشنبه در مراسم بهره برداری و افتتاح طرح های بندر فریدونکنار با بیان اینکه مازندران جذابیت های گردشگری و توریستی مناسبی دارد، اضافه نمود: استانی که چندین بندر و فرودگاه دارد اما ارتباطات مناسبی با کشورهای همسایه برقرار نیست و این نشان می دهد که بخش خصوصی آنچنان که باید وارد میدان نشده است.

وی گفت: همچنین در زمینه صادرات به رغم آنکه ظرفیت های زیادی داریم کار دولت انجام پشتیبانی و ایجاد بستر برای بخش خصوصی است ولی موانعی متعدد نظیر بروکراسی های زائد وجود دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران اقتصاد دریامحور را یکی از اولویت های مازندران برشمرد و خواستار بهره گیری از این ظرفیت شد و گفت: در حوزه شیلات زیرساخت های توسعه در حال فراهم شدن است و باید پای ما به بازارهای منطقه بازار شود.

حسین زادگان تسریع در ساخت پایانه صادراتی شیلاتی، برندسازی، دیپلماسی اقتصادی و حمایت های قانونی را امری مهم دانست و گفت: باید زیرساخت ها و بسترها را برای توسعه فراهم کنیم و داشتن اراده مشترک در حوزه های مختلف ضروری است و دوقطبی ها را از بین بریم.

استاندار مازندران با عنوان اینکه باید پای خود را به دریا برسانیم، گفت: تا به امروز 87.5 درصد سواحل استان آزادسازی شد و توانستیم مردم را با دریا آشتی دهیم و 133 نقطه برای ایجاد اسکله های تفریحی شناسایی شده و 66 مجوز بی نام تا به امروز صادر شده است.

مجتبی باقرزاده نماینده مردم فریدونکنار و محمودآباد در مجلس نیز موانع گمرکی را جمله مسائل فراروی سرمایه گذاران اعلام کرد و گفت: استقرار ادارات از جمله گمرک در بندر می تواند سبب رفع موانع و سرعت بخشیدن به امور شود.

وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی فریدونکنار به دلیل سیاست های نادرست با عقب ماندگی روبرو است زیرا تمام بنادر کشور جز فریدونکنار به منطقه ویژه تبدیل شده است.

منبع: جام جم آنلاین

به "آزادسازی 87.5 درصد از نوار ساحل دریای خزر در استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادسازی 87.5 درصد از نوار ساحل دریای خزر در استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید