10 روش ساده و کاربردی برای خوشبو کردن خانه

به گزارش وبلاگ انجمن ها، گاهی اوقات ممکن است خانه ی شما به هر دلیلی بدبو شود. مخصوصا در فصل های پاییز و زمستان که به دلیل سردی هوا، امکان باز کردن در و پنجره ها وجود ندارد و ممکن است انتقال جریان هوا به درستی در محیط خانه انجام نشود. وجود حیوانات خانگی، بوی به جامانده از طبخ غذاهای مختلف در خانه و موارد بسیار دیگر، همگی باعث می شوند تا خانه ها هر از گاهی بدبو شوند. اما همیشه روش های ساده ای برای خوشبو کردن خانه وجود دارد.

10 روش ساده و کاربردی برای خوشبو کردن خانه

در ادامه روش هایی برای رفع بوهای نامطبوع در خانه و ایجاد رایحه خوش را به شما معرفی می کنیم. با وبلاگ انجمن ها مگ همراه باشید.

1. شمع ها را به صورت پراکنده در خانه خود قرار دهید

نقاط زیادی برای قرار دادن شمع در سراسر خانه وجود دارد. از روی پیشخوان آشپزخانه تا ورودی حمام، از یک میز کوچک در کنار تخت خواب تا یک میز بزرگ در فضای غذاخوری خانه شما. نکته خوب در مورد استفاده از شمع های معطر این است که حتی در صورت روشن نبودن، آن ها هنوز هم عطر و بویی عالی دارند. با قرار دادن شمع ها به صورت پراکنده در سرتاسر خانه خود، می توانید برای همیشه عطر و بویی دلپذیر داشته باشید.

2. از پودر جوش شیرین استفاده کنید

با راه رفتن مداوم و همچنین جمع شدن تدریجی ذرات مختلف در بین پرز فرش ها، ممکن است بعد از مدتی فرش های خانه بوی بد بگیرند. برای تازه سازی فرش و خلاص شدن از بوی بد آن، کافی ست تا قبل از کشیدن جاروبرقی، کمی پودر جوش شیرین را روی فرش ها بریزید و بعد جارو بکشید. با این کار فرش ها بوی خوب و تازه ای می گیرند.

  • 22 کاربرد جوش شیرین که شما را شگفت زده خواهند کرد

3. از گل های طبیعی استفاده کنید

گل های طبیعی علاوه بر زیبایی باعث پخش شدن رایحه خوش در سرتاسر خانه شما می شوند. استفاده از چند گلدان گل، در خوشبو کردن خانه کمک زیادی به شما خواهد کرد.

4. گیاهان را در سرتاسر خانه خود قرار دهید

گیاهان نه تنها فضا را زیبا می کنند بلکه هوای خانه های ما را نیز تصفیه می کنند. داشتن چند گیاه مختلف در فضای خانه همیشه باعث تازه شدن هوای محیط می شود.

5. اسپری مخصوص پارچه درست کنید

اسپری مخصوص پارچه، محصولی است که به طور کلی از آب و اسانس های روغنی ساخته می شود. پاشیدن این اسپری روی ملحفه ها، سطوح پارچه ای، مبلمان، فرش ها و حتی لباس ها، باعث شادابی و پراکنده شدن بوی خوش در خانه شما می شود.

یکی از رایحه های بسیار خوب برای ساختن این اسپری، اسطوخودوس یا لوندر است. این عطر به آرامش بخش بودن و ایجاد حس شادابی شناخته می شود. پاشیدن این رایحه آرامش بخش در سراسر خانه، نه تنها به خوشبو کردن خانه شما کمک می کند، بلکه باعث طراوت فضای شما هم خواهد شد.

برای تهیه این اسپری خوشبو کننده کافی ست تا چند قطره از اسانس روغنی اسطوخودوس را در مقداری آب حل کنید و آن را داخل یک بطری اسپری بریزید. شما می توانید از ترکیب هر اسانس روغنی دیگر با آب، این اسپری مخصوص سطوح پارچه ای را درست کنید.

حالا این محلول را در تمام خانه خود اسپری کنید.

6. عود و اسپند روشن کنید

روشن کردن عود و دود کردن اسپند یکی از بهترین روش ها برای خوشبو کردن خانه است. امروزه عودها با اسانس های مختلفی در دسترس است. برای خوشبوتر شدن اسپند، می توانید چند دانه کندر به آن اضافه کنید. همچنین استفاده از اسانس های روغنی در دستگاه تصفیه هوا برای پخش رایحه خوش در خانه توصیه می شود.

7. مجرمان بدبو را از بین ببرید

همیشه چند مقصر اصلی برای ایجاد بوی بد در خانه ها وجود دارد! آن ها را شناسایی کنید و هرچه سریع تر برای از بین بردن آن ها تلاش کنید. در اینجا چند مقصر اصلی را به شما معرفی می کنیم:

. مواد غذایی:

همین حالا به سراغ یخچال خود بروید. آیا یخچال شما پر از مواد غذایی قدیمی است؟ در این صورت وقت آن است که یخچال خود را تمیز کنید. غذاهای مانده یا میوه و سبزیجاتی که خراب شده اند را از یخچال خارج کنید و تمام سطح آن را با یک تمیزکننده همه کاره پاک کنید.

. فرش ها:

حتما فرش های خود را در طول سال بشویید. مخصوصا پادری ها یا فرش های حمام و سرویس بهداشتی که به طور مداوم آب را جذب می کنند.

. محل نگهداری حیوانات خانگی:

محل نگهداری حیوانات خود را به طور مداوم تمیز کنید. از زیراندازهای جدید استفاده کنید و هربار آن ها را جارو بکشید و اسپری کنید.

. سطل زباله:

نگه داشتن یک سطل زباله تمیز برای خوشبو کردن خانه مهم است. سطل زباله اصلی خود را بیرون ببرید و آن را با آب و صابون کاملا بشویید تا از شر بقایای بدبو خلاص شوید.

. وان و دوش حمام:

دوش ها و وان ها به دلیل حضور مداوم در محل های مرطوب، تمایل زیادی به کپک زدن و تجمع آلودگی دارند. آن ها را بعد از هر بار حمام کردن، خشک کنید و از اسپری های خوشبو کننده برای آن ها استفاده کنید.

. تشک و بالش:

تشک ها و بالش های خود را به طور مداوم بشویید و با مواد ضد عفونی کننده، چربی ها و آلودگی ها را از روی آن ها پاک کنید. برای شستشوی آن ها می توانید از شوینده و نرم کننده های معطر استفاده کنید.

8. سطوح را پاک کنید

مطمئن شوید که یک پاک کننده همه کاره با بوی عالی خریداری کرده اید. پاک کننده را روی سطوح خانه خود اسپری کنید تا علاوه بر تمیز کردن آن ها، بوی مطبوعی نیز در خانه ایجاد کند.

  • بهترین روش برای تمیز کردن پنجره دو جداره

9. یک مخلوط معطر خانگی درست کنید

یکی از روش های بسیار خوب برای خوشبو کردن خانه، درست کردن مخلوط های معطر است. آن ها در تمام فصل های سال با عطر های مختلف باعث ایجاد هوای مرطوب و در نتیجه رایحه دلپذیر در خانه شما خواهند شد.

ترکیب این مواد برای مخلوط شدن و آزاد کردن بوی خود، نیاز به پخته شدن دارند و گاهی لازم است برای تمام روز روی اجاق گاز شما بمانند تا رایحه طبیعی و بی نظیر آن ها در فضای خانه پخش شود. شما می توانید از ترکیب هر میوه و یا ادویه های معطر برای ساخت این مخلوط ها استفاده کنید.

در ادامه طرز تهیه چند نمونه از این مخلوط های معطر خانگی را خواهید خواند:

مخلوط پرتقال و برگ کاج

مواد لازم برای تهیه مخلوط معطر پرتقال و برگ کاج:

  • پرتقال: 2 عدد
  • برگ کاج: 4 شاخه
  • دانه میوه کاج: 3 قاشق غذاخوری
  • چوب دارچین: 5 عدد
  • آب: به میزان لازم

پرتقال ها را برش بزنید و همه مواد را درون قابلمه قرار دهید و آب را تا کمی پایین تر از لبه ظرف، به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. اجازه دهید مواد با هم جوش بخورند تا جایی که بوی آن ها آزاد شود. در صورت لزوم آب اضافه کنید.

مخلوط سیب و دارچین

مواد لازم برای تهیه مخلوط معطر سیب و دارچین:

  • سیب: 3 عدد
  • چوب دارچین: 4 عدد
  • زنجبیل تازه: 2 قاشق غذاخوری
  • بادیان ستاره ای: 4 عدد
  • هل: 5 عدد
  • آب: به میزان لازم

سیب ها را برش بزنید و همه مواد را در یک قابلمه ترکیب کنید و هم بزنید. آب را اضافه کنید به طوری که روی مواد را بگیرد. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. هر دو ساعت یک بار آن را چک کنید و در صورت لزوم آب اضافه کنید.

مخلوط برگ بو و پوست پرتقال

مواد لازم برای تهیه مخلوط معطر برگ بو و پوست پرتقال:

  • برگ بو: 5 عدد
  • پوست پرتقال: به میزان لازم
  • چوب دارچین: 2 عدد
  • بادیان ستاره ای: 4 عدد
  • آب: به میزان لازم

همه مواد را در یک قابلمه ترکیب کنید. آب را تا کمی پایین تر از لبه ظرف اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا مواد به جوش بیاید. می توانید این مخلوط را برای ساعت ها روی حرارت قرار دهید تا از پخش بوی فوق العاده آن در خانه خود لذت ببرید.

10. پنجره ها را باز کنید

گاهی اوقات مخصوصا در زمانی که هوای بیرون خوب است، پنجره ها را باز کنید تا هوای تازه در خانه جریان پیدا کند. انتقال هوا علاوه بر خوشبو کردن خانه به تنفس هوای تازه هم کمک خواهد کرد.

منبع: How To Simplify , CountryLiving

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 روش ساده و کاربردی برای خوشبو کردن خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 روش ساده و کاربردی برای خوشبو کردن خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید